דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעצבי פנים - תפקידם ונחיצותם 

מאת    [ 12/03/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 1934 פעמים ]

"הגענו לשלב טיח ואנו מעוניינים לקבל הצעה לנגרות לבית". כך פונים אלי זוגות רבים הבונים את בית חלומותיהם בכוחות עצמם במסגרת פרויקט בנה ביתך הכ"כ פופולארי היום, אלו המגיעים לאולם התצוגה שלנו לשם כך ואני, מתעניין האם הם מלווים באדריכל או מעצב פנים, ולרוב הם מתייעצים עימי האם זה בכלל הכרחי כי "חברות המטבחים נותנות היום שירותי עיצוב חינם..." ואולי כדאי לחסוך הוצאה זו.

אכן חלק מחברות המטבחים מעסיקות אנשי עיצוב מוכשרים, אך אלו יעניקו ייעוץ בתכנון המטבח, לרוב מבלי להבין את הקונספט העיצוב של הבית כולו, מבלי לראותו ואת סביבתו או להכיר די הצורך את הדיירים ואת סגנון חייהם והעדפותיהם, זאת, הואיל והם מאומנים ע"י אנשי שיווק המכוונים למכירות לעומת מעצב פנים או אדריכל שאת שירותם שוכרים על מנת שילוו את כל תהליך הבנייה או השיפוץ החל משלב תכנון הבית על יסודותיו ועד לבחירת פרקט ותאורה לחדרים.

מנגד ישנה האסכולה הדוגלת במיקוד תחומי ההתמקצעות, ואלו, יגידו לכם שנגרות זהו תחום מורכב וראוי שתיקחו עצה מהמומחים לכך - תתייעצו עם מעצב מטבחים מקצועי, עם נגר מומחה לעץ, עם חברות מתמחות בארונות קיר או חדרי מגורים וטוב תעשו, אף אם תשכרו שירותיו של מעצב רהיטים מומחה. אלא מה? אלו לא בהכרח ידאגו לעיצוב הרמוני מכיוון שפרקט, תאורה, טיח, טפט וברזים לדוגמא, הם לא מתחומי המיקוד שלהם.

אז מה בכל זאת, מתי אסור לוותר על מעצב פנים ובאילו מקרים יועצי החברות יספקו את ה"סחורה" ביעילות וללא עלות נוספת?

היה זה הבית הראשון שבניתי. הישוב שוהם היה אז בחיתוליו ותנופת בנה ביתך ניכרת בו בכל פינה ורחוב. ראיתי שבסביבה שלי "כולם" בונים לבד - לוקחים מהנדס בניין, מוציאים רישיון, סוגרים עם קבלן שלד ויאלה - עולים על הקרקע!  אף שהייתי צעיר וחסר ניסיון בענף החלטתי לאמץ את הרעיון, אלא שאני ביצירתיות מופגנת ביקשתי להיות שונה ומיוחד ובמטרה לבדל את מבצרי התחלתי לבחון מקרוב כל בית בסביבה ולנתחו. את ההשראה לבסוף קיבלתי מבית בסגנון ספרדי אשר נבנה בהקפדה יתרה על כל פרט ופרט. לעומתו נראו רוב המבנים בסביבתו כעירוב של סגנונות, לעיטים כאוסף של הברקות שכל אחת לקוחה מעולם אחר וביחד הן הולכות לאיבוד, ובמקרים הפחות טובים כאוסף של טעויות.

בהמשך התמודדתי עם בחירת חומרי גמר לחוץ ופנים הבית וכאן, משימת העיצוב היוותה אתגר בלתי רגיל עבורי כי ידעתי שאם בית ספרדי אז זה חייב להיות גם ממפתן הדלת פנימה ולעבר כל חלל, פינה ופרט בבית ולא רק מבחוץ. היה ברור שאם המטבח לא "ידבר" עם התריסים, ואלו לא ישתלבו עם המדרגות, יהיה זה עוד בית מפוספס ללא זהות.

מעצבי פנים מנוסים ומוכשרים ובפרט כאלו בעלי סגנון אישי, יודעים לחוות את תחושות שעתיד הבית לשדר ולהתאים לא רק בין מראה החוץ לעיצוב הפנים, כי אם גם לסגנון החיים ואופי הדיירים לקוחותיהם. ההמלצה שלי, אם אתם מכוונים לשיפוץ כללי, אל תוותרו על שירותיו של מעצב פנים ושתפו אותו בפגישות עם יועצי היצרנים והספקים, אך אם פניכם להחלפת מטבח בלבד או שיפוץ חדר אמבטיה למשל, שירותיהם החינמיים שמעניקות החברות בתחום כחלק ממאמצי השיווק שלהן, עשויות להספיק בהחלט, בפרט כאשר המדובר בעסק ותיק בעל מוניטין מתאים.

לאון בוהר דונטלו-מטבחי מעצבים ויצירות בעץ מנכ"ל אלכסנדר ינאי 5 סגולה פתח תקווה טל. 03-9794575 פקס. 03-9793060 www.Donatello-k.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב