דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי בתל אביב 

מאת    [ 12/03/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2446 פעמים ]

אימון עסקי בתל אביב - דוגמא מהשטח / גלית שול

רקפת הגיעה אלי על מנת שנבנה ביחד תוכנית עסקית להשקה של ערכה שתסייע לעובדים בתחום הטיפולי.

רקפת עובדת כבר עשרים שנה כתרפיסטית יש לה ידע אדיר בתחום ואהבה גדולה לאנשים . בהתלהבות היא מספרת לי על חזונה להפוך את הידע שרכשה במשך השנים לערכה שתוכל להגיע לכל אדם המעוניין בכך.

ואני מאמנת עסקית בנשמתי שתוכניות עסקיות הם הלחם שלי, מכריחה את עצמי  לעצור את ההתלהבות ולברר האם זה באמת מה שהיא רוצה?  האם זה הלהט האמיתי שלה? האם זו המתנה שהיא הביאה לעולם? האם זה הכישרון שלה?  

רקפת בחורה עם ראש פתוח "זורמת" איתי ,בחורה רוחנית  מאמינה שלכל דבר יש זמן , ולכן מאפשרת לי ,למרות שלא ברור לה למה ,לחקור  איתה את מסע חייה . ואפילו שמדגדג לה באצבעות להתחיל את העסק החדש, היא מבצעת משימות בשמחה  ולאט לאט  היא מגלה על עצמה דברים שנסתרו מעיניה: ערכים ,חוזקות עתה מתבהר לה , שמה שחשוב לה זה לא ממש למכור את הערכה אלא בעצם ללמד אנשים להשתמש בשיטות המיוחדות שלה לטיפול בחולים.

רקפת משרטטת חזון לעסק להדרכות בתחום הידע שלה. עסק שמטרתו להעביר את המסר לאנשי מקצוע נוספים. בעודה מספרת לי בשפתה הציורית איך העסק החדש יראה, אני מסתכלת עליה בעניין ,  הדיבור שלה  חסר להט, חסר לי את החיוך הזה שאני תמיד רואה אצל אנשים ברגע שהם  מבינים מה ייעודם ,החיוך עם המבט המתרגש בעיניים הלהט שנותן לי להבין שזהו זה ! זה הדבר האמיתי. אני משקפת לרקפת והיא הודפת אותי , אני כמאמנת לא יכולה לזרז את רגע הגילוי של רקפת על עצמה וגם לא יכולה לחדד דקויות בהבחנה שלה. הכל צריך לבוא ממנה ובזמן הנכון לה , כמו שבלידה טבעית אי אפשר לזרז יציאתו של תינוק לאוויר העולם האימא הצירים והתינוק יעשו זאת בעצמם . אני שולחת אותה למשימות שיאפשרו לה לבחון מקרוב מה המשמעות של אותו חזון עבורה.

רקפת מתאמנת חרוצה ונחושה,לא מתעכבת , נפגשת עם פרופסורים מהאוניברסיטה מנסה לארגן גב אקדמי לתכנית שלה וגם מצליחה. הרעיונות שלה מתקבלים בחום ויש אוניברסיטה שמוכנה לתת לה חסות לנושא. אך בפגישה בינינו במקום לשמוח בהישגים האדירים האלה להתרגש ולהתלהב, אני רואה  משהו עצור, העיניים של רקפת לא נותנות לי את הסימן המיוחל. "משהו לא ממש שלם לי" היא אומרת בעצב. ושוב אנחנו נכנסות לחקירה מבררות איפה יש פחד ?האם הוא מפריע ?ואיפה נמצאת באמת התשוקה?. גם עכשיו אני מציידת אותה במשימות אימוניות לפתוח את היריעה להגדיל את מרחב האפשרויות במטרה לצמצם אחר כך לדבר האחד הנכון לה ברגע זה.

בעודה מבצעת משימות אימוניות של  איסוף נתונים לעסק החדש ,מתגלים לרקפת מחקרים המציגים תמונה סטטיסטית  עגומה של מצב המטופלים בתחומה בעתיד. הגילוי הזה לא מנותן לה מנוח. לפגישתנו השבועית היא מקדימה מצוידת במחברת חדשה דפים שלמים כתובים בכתב ידה העגול.  עיניה  זוהרות מתמיד  וקולה מלא באנרגיה מדבקת . זהו זה גיליתי היא לא מתאפקת, היא מספרת לי על המחקר שקראה ומפרטת באוזני על אותה נקודת זמן בה נפל אצלה האסימון, ברור לי עכשיו מה אני רוצה ברור לי מאוד איך זה יראה זה הרבה יותר גדול ממה שחשבתי וזה אלגנטי בפשטותו .

משהו שכולל גם את הידע גם את הדרכות וגם אהבות אישיות שלי. שתינו מרגישות ומבינות שזה בדיוק זה . לא על יד ולא כמעט, אלא הדבר האמיתי.

עכשיו לא היה לי ספק . לרקפת יש גם מטרה אוטנטית וגם חזון בעל השראה ואילו אני קיבלתי את החיוך המתרגש שרציתי.

זה הזמן להתחבר ללהט שלך - לדברים הטובים שלך- ולהבין איך עושים מזה כסף

 

גלית שול מאמנת עסקית ותעסוקתית


www.theway.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב