דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אחריות מקצועית למאמנים ומדריכי כושר 

מאת    [ 12/03/2011 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 4925 פעמים ]

העיקרון הוא למעשה להתאים לכל מבוטח ביטוח אחריות מקצועית ייחודי, אך כמובן שקיים בסיס משותף לכל הביטוחים על פי תחום התייחסותם.

ביטוח אחריות מקצועית למאמנים ומדריכי כושר זהו ביטוח בסיסי למדי ומתייחס לשני היבטים עיקריים בתחום. ביטוח אחריות מקצועית הוא בראש ובראשונה ביטוח אישי למאמנים ומדריכי הספורט בכל תחומי הספורט. ביטוח אחריות מקצועית למאמנים מקיף את כל נושא הבריאות הפיזית האישית שלהם. כמאמן הנך חשוף לפציעות ופגיעות בזמן אימונים, לא פחות מהמתאמנים שלך. ביטוח בריאות מקצועית מכסה את הצד הזה מבחינת כיסוי עבור ימי מחלה, טיפולים רפואיים וכדומה.

 

שימו לב, ודאו כי הסכום בביטוח בסעיף אובדן כושר עבודה עומד על 75% מסך ההכנסה הממוצעת החודשית בשוק.

ההיבט השני אליו מתייחס ביטוח אחריות מקצועית למאמנים ומדריכי כושר, הוא תפקודו של המאמן בזמן האימונים וגם בזמן הפציעה עצמה. מתאמן חשוף לפגיעות כמו נפילות, מתיחות שרירים, שברים, נקעים וכדומה. גם תגובתו של המאמן בזמן הפציעה נבחנת ועשויה להיות עילה לתביעה. אמנם, כאשר למתאמן יש אישור מרופא סימן שהלקוח בדרך כלל בריא וזה אמור להספיק אם חלילה יקרה משהו, אך מנעד המצבים הבלתי צפויים הנקרים בדרך אינם מותאמים לחלוקה פשוטה שבין שחור ללבן, כלומר, אינם בעלי נסיבות ברורות באופן מובהק, מכורח המציאות, ומקרי הגוונים האפורים מרובים יותר.

 

ישנם גם מקרים רבים בהם לא בריאות המתאמן עומדת על הפרק, אלא התנהלות המאמן כושר אישי. המתאמן עשוי לא להיות שבע רצון מתגובתו של המאמן בזמן הפציעה. לטעון כי לא קיבל את הטיפול המתאים בזמן שהיה ניתן להעניק לו, ולהשליך על כך סיבוכים שהתפתחו מאוחר יותר.

 

כמו כן, לביטוח זה קיים נספח והוא ביטוח אחריות צד ג'. בביטוח צד ג' המאמן ומדריך הכושר מוגן מפני תביעות במקרים חריגים בהם נפגע אדם שלישי או בעקיפין שלא מן הפעילות השוטפת, כגון פגיעה ממכשיר במכון כושר וכדומה. במקרים כאלה חלה חובת התובע להוכיח את רשלנותו של המבוטח. קיימות תביעות שלעיתים נגרמות כתוצאה מאי תקינות המתקנים. אי התקינות עשוייה לנבוע מתחזוקה לקויה ובלאי (למשל רטיבות או פרקט קלוף, חלק רופף במתקן בשל התבלות וכדומה). המקרים רבים ומגוונים וכל מקרה יש לבחון לגופו.

 

כדאי לדעת כאשר כבר החלטת לבטח את עצמך שניתן לדרוש מראש גם ביטוח עבור תביעות קודמות, מלפני תקופת הביטוח. מומלץ לבדוק את האפשרות הזאת עם החברה המבטחת, במיוחד אם קיים חשש מפני מקרה כזה.


לחברות הביטוח יש דרישות שחשוב לעמוד בהן. חשוב להבין את הביטוח עליו אתם חותמים, להתעכב על כל סעיף ופרט, לשאול לגבי מה שאינו ברור, לשים לב שאתם מבינים את כל התנאים, על מנת שלא תיקלעו למצב שבו חברת הביטוח תתנער מכיסוי הביטוח, מסיבה שלא נמסרו פרטים מדוייק ובמידה ואינכם עומדים בדרישות חברת הביטוח, בעת הצורך, בזמן אמת שבו תזדקקו לה.


אז כפי שניתן לראות ביטוח אחריות מקצועית קיים עבור כל אחד העוסק בתחום והוא הכרחי וחיוני. ביטוח אחריות מקצועית ימנע מכם להיקלע למצבים לא רצויים בהם אתם עשויים להיות חשופים להשבתת חלק ניכר מחייכם או לתביעות כספיות כלפיכם. ביטוח אחריות מקצועית יעניק לכם שקט נפשי וחדוות עשייה.

אורן גרסון - סוכן ומשווק ביטוח מקצועי למאמנים בענפי הספורט השונים. מתמחה בביטוח אחריות מקצועית ופוליסת צד שלישי למאמנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב