המרוץ לילדים גאונים מאת דר' ירון זיו
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

המרוץ לילדים גאונים מאת דר' ירון זיו 

מאת    [ 11/03/2011 ]
מילים במאמר: 379   [ נצפה 2694 פעמים ]

 
 


צפיתי בכתבה ששודרה בערוץ 10 – "הורים מבולבלים : המירוץ לגאונות", המייצגת עיניי טרנד המאפיין את המאה ה-21 – שאיפה למצויינות, למושלם והישגיות. כיום, אדם נמדד בעיקר על בסיס מה שהוא השיג. השאלה הגדולה בהקשר לכתבה היא, איזה מחיר משלם הילד, עבור היותו חלק ממירוץ בלתי פוסק אחר הישגיות?

הצפת בלתי פוסקת של גירויים חיצוניים וסכנותיה

אין עוררין על כך שהיום, ילדים מוצפים בגירויים, הרבה יותר מבעבר. מה שאנו למדנו בכיתות הגבוהות, הילדים לומדים בכיתות נמוכות ואף בגן : אנגלית, תפעול מחשב, לימודים באמצעות המחשב ועוד.

מאת : דר' ירון זיו

אינני מתנגד להצפת הילדים בגירויים אינטלקטואליים ואף חווייתיים דוגמת מוסיקה ותנועה. אולם כמו כל דבר בחיים, על הדברים להיעשות בפרופורציה ובמינון הנכונים. כאשר ילד הולך לגן ובכל יום מהבוקר עד אחר-הצהריים, הוא מוצף בגירויים שונים, זהו לדעתי עומס גדול מדיי, המהווה פוטנציאל ללחץ ומתח. במצב יום-יומי זה, הדימוי והערך העצמי של הילד, עומד באופן בלתי-פוסק בסכנה ובהשוואה אל מול אחרים.

נדמה, כי שכחנו את הדברים הבסיסיים להם זקוק ילד – חיבוק, מגע, נשיקה.
יתרה מזאת, ילדים לאמונתי, כה יצירתיים, שהם יכולים להמציא לעצמם גירויים, מבלי שאנו המבוגרים, נחשוף אותם לגירויים חיצוניים. ילדים הם בעלי דמיון עשיר ומפותח מטבעם ויש לתת להם להתפתח בקצב שלהם, לאפשר להם לשחק במשחקי המצאה ודמיון, לתת להם לייצר בעצמם את הגירויים בעזרת עולמם הפנימי וכו'.

מה באמת עומד מאחורי הצפת הילד בגירויים ?

אני מסכים עם הפסיכולוגית שדיברה בכתבה, כי הצפת הילד בגירויים, משרתת יותר את הדימוי והערך העצמי של ההורה, מאשר זה של הילד, זאת מאחר והצלחת או כישלון הילד, מתפרשים כהצלחת או כישלון ההורה בעיני החברה.

מרבית ההורים כיו ם הם קרייריסטים, עמוסים ודחוקים בלוח הזמנים שלהם. מחקרים מראים שהורה מקדיש בממוצע פחות מחמש דקות ליום לשיחה ומשחק עם הילד – זמן שהולך ויורד ככל שהילד גדל. כמובן שדבר זה מביא עימו תחושות אשם שהפיתרון המפצה עליהן, הוא המסגרת בה הילד מקבל את ההעשרה לה הוא זקוק, בזמן שההורה אינו מסוגל להיות עמו. שירותי ההעשרה מעניקים להורה תחושת רוגע וגורמים לו לחוש הורה טוב, מעניק, מעשיר.

הפיתרון

יש להחזיר עטרה ליושנה – המפגש הישיר והבלתי-אמצעי של ההורה עם הילד, הזמן בו הורה מבלה עם ילדיו ללא תיווכם של גירויים.

דר' ירון זיו הוא מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית ומחבר הספר "מסע קבוצתי".
לפוסטים נוספים בנושא זה ובנושאים נוספים – דר' ירון זיו

ד"ר ירון זיו - מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". . ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University) עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW) יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc ) עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו ומטפל קוגניטיבי-התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב. לפרטים נוספים: http://yaronziv.co.il/>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב