דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ומיתוג מטפלים בעידן הדיגיטלי- חלק ראשון 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 1661   [ נצפה 2257 פעמים ]

אחד מתחומי הפעילות המרכזיים שלי, מלבד טיפול כמובן, הוא מיתוג ושיווק מטפלים, הן ברפואה הקונבנציונלית והן ברפואה המשלימה. לשם כך הינני אחד היזמים והשותפים במיזם אינטרנט חדשני עבור קהילת המטפלים בישראל בשם www.olc.co.il, מיזם שמטרתו היא הקמת קהילת מטפלים מקצועית אשר נותנת מגוון שרותים מקצועיים ומקיפים העונים על כל צרכי חבריה. השירות המרכזי אותו אנו מציעים הינו שרות בלעדי וחדשני בשם "מיתוג המטפל" אשר נותן את המענה המקיף ביותר והמקצועי ביותר למטפלים אשר מעוניינים למתג ולשווק את עצמם בצורה המקצועית ביותר. השירות מגיע מתוך ההכרה שלי, לאחר ניסיון של כ-16 בעולם השיווק,הפיתוח העסקי ,הפרסום,המדיה ותהקשורת, ומתוך הניסיון האישי שלי כמטפל כי ישנה חשיבות עליונה לשירות מעין זה לקהילת המטפלים בישראל. בנוסף, אני גם מכשיר מטפלים במכללות לרפואה משלימה בקורס אשר פיתחתי ואשר נקרא "EQB- אינטיליגנציה רגשית לעסקים" את סודות שיווק המטפלים בעידן המודרני. מסיבה זו, ומתוך הכירות עמוקה עם הקהילה וצרכיה, אני מציע סדרת מאמרים מקצועיים הבאים לבאר ולתת כלים וטיפים בידי מטפלים כיצד ניתן להצליח בתחום זה. מקווה שתמצאו אותם מועילים. אז בואו נצא לדרך:

מזל טוב, סיימת את הלימודים הארוכים ואת ההתמחות. השקעת זמן רב וכסף על מנת לרכוש את אחד המקצועות המרתקים והמספקים אשר קיימים- מטפל. בין אם אתה מטפל קונבנציונלי בתחום רפואת הנפש, מטפל ברפואה משלימה, מתמחה ברפואת גוף-נפש , מגע או כל תחום אחר אתה מחפש דבר אחד- להפוך את העיסוק והמקצוע שרכשת בעמל רב- לעסק. במידה ובחרת לעסוק בתחום זה כעצמאי עליך להבין שהצלחה כמטפל כמוה כהצלחה והתקדמות כמו בכל מקצוע אחר, ואף יותר מכך. כמטפל עליך להבין שאתה משווק ומוכר (כן, אתה משווק ומוכר!!) לא מוצרי צריכה או מוצרים ברי קיימא אלא שירות. מכירת שירותים הינה קשה יותר מאשר מכירת מוצרי צריכה. מכירת שירות הינה מכירה של מוצר "ווירטואלי", מוצר אשר לא ניתן לגעת בו ביד, למשש אותו או לבחון אותו באותם פרמטרים אשר בוחנים מוצרי צריכה. אין "חנות מטפלים" אשר בה המטופל הפוטנציאלי מגיע לבחור את המטפל שלו. עליך להגיע אל המטופל.

הדבר השני אותו אתה מוכר, ופה נעוץ הקושי הגדול הוא את עצמך. עבור רוב האנשים מדובר בקושי ומכשול אמיתי. שיווק עצמי הוא תחום התמחות שונה ומצריך מיומנויות שונות מאשר אילו של מכירת מוצרים. המוצר הוא אתה. עליך למכור לאנשים "אותך", את כישוריך, אישיותך ובעיקר - את הזמן שלך. מדובר בתהליך מכירה שבסיסו בעולם הטיפול- אמוציונלי. הבחירה במטפל היא לרוב אמוציונלית. הדבר אשר הרי יקבע את טיב הטיפול הוא הכימיה בין המטפל למטופל. עליך לגרום לאנשים להאמין בך ובשירות שאתה מספק להם. עליך לגרום להם לא רק להגיע אליך, מה שמהווה את החלק הקשה בתהליך המכירה, אלא גם לחזור אליך.

כאשר אדם יוצא לדרך עצמאית כמטפל עליו, לדעתי, להבין את הסיטואציה בה הוא מצוי מבחינת פוטנציאל ההשתכרות. אני מכנה מצב זה "להתעשר מול להשתכר". אני מאמין שרוב המטפלים אשר יוצאים לדרכם העצמאית, או השכירה,  אינם נושאים עימם חלומות על עושר חומרי. התחרות בענף זה היא קשה ויש לצבור קהל לקוחות גדול, נאמן וקבוע על מנת להרוויח סכומים נאים ולהתפרנס בכבוד. שאלו כל מטפל מנוסה או מתחיל- הוא יגד לכם את זה לבד. בעבודת המטפל ישנה תחושת שליחות אשר מניעה אנשים רבים לפנות בכיוון זה, מעולם לא פגשתי מטפל אשר אמר כי הלך ללמוד את המקצוע הטיפולי כדי להתעשר. מעטים המטפלים, מוכשרים ככל שיהיו, אשר ממש התעשרו מעיסוקם כמטפלים. אך הסיפוק וההנאה מהעבודה אמורים לפצות ולהשלים את החסר עבור רבים הפונים לנתיב מקצועי זה. זוהי דרך סיזיפית אך מתגמלת בצורות ואופנים שונים מאשר כסף.

אז מה הפתרון? איך מטפלים צריכים להתנהל בעולם החדש והתחרותי בו הם פועלים? האם שיטת "מפה לאוזן" או "חבר מביא חבר" באמת אפקטיבית כל הזמן? אני לא חושב כך. על מנת לייצר מצב בו השיווק מפה לאוזן ומבוסס המלצות יספק למטפל מספיק עבודה עליו לייצר את בסיס הלקוחות הראשוני והרחב דיו אשר ממנו כבר יגיעו מטופלים נוספים, על בסיס המלצות. אז איך יוצרים את בסיס הלקוחות הראשוני הזה? איך מייצרים מסה קריטית מספיק אשר תייצר עבודה וזרם מטופלים מספק? מילות המפתח הן "מיתוג ושיווק". כן, גם מטפלים צריך למתג, למצב ולבדל. ולמה?  "המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה מכונים לעתים גם "נכסי המותג". "רגשות ותפיסות". כיצד המטופל שלי תופס אותי כמטפל, כנותן שירות. מותג בונים. לבנות מותג לוקח זמן. עליך, כמותג, לגרום לאנשים להתחבר אל ערכי המותג שלך ולפתח רגשות חיוביים אליו. המטפל כמותג.

אז כיצד ממתגים ומשווקים מטפלים בעידן המודרני, עידן בו שולטות הרשתות החברתיות, אמצעי התקשורת נגישים מאי פעם, דרכי הפצת התוכן קלות וחינמיות, עידן בו הפרטיות היא נחלת העבר? עליך, כמטפל, להיות שם. כמטפל עליך להפנים את העובדה שאתה לא רק "מטפל" אלא גם "מוצר". על הלקוח לרצות לקנות ולשלם עבור השירות שלך. הרי מין הידועות הוא ששתי הפעולות העיקריות אשר אנשים מבצעים באינטרנט הן אי-מייל ו...חיפוש. האם כבעל חנות בקניון היית מרשה לעצמך מצב בו הלקוחות שלך לא יכולים למצוא את העסק שלך? אז מדוע שהמטופלים הפוטנציאליים שלך לא יוכלו למצוא אותך במקום הכי טבעי להם ובצורה האופטימלית עבורם? תהיה נגיש, תהיה זמין, תהיה פתוח. כי הם כאלה. מבחינה זו אני מתחבר להגדרתו של קארל רוג'רס אשר גרס כי אין "מטופלים"- ישנם "לקוחות". ברגע שכמטפל תתפוס את מטופליך כלקוחות התמונה תשתנה. יש לרכוש לקוחות אך בעיקר יש לשמר אותם. בסדרת מאמרים זו אביא טיפים יעילים ושימושיים למטפלים אשר מעוניינים למתג ולשווק את עצמם ולהפוך את העיסוק שלהם לעסק מודרני, חדשני ומתקדם, עסק אשר פוגש ורוכש את הלקוחות שלו היכן שהם נמצאים.

במאמר הבא- אז איך מתחילים?

לפרטים נוספים על שירות "מיתוג המטפל" התקשרו אליי ל 0524888621

אורי שקד-טיפולים קצרי מועד. הרצאות,קורסים וטיפולים פרטיים . www.orish.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב