דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוספי מזון לילדים ומבוגרים 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 3769 פעמים ]

זה לא סוד שבעולם המודרני, אוכל בריאותי נחשב בעיני רבים למילה גסה. הפיתויים שבמסעדות המזון המהיר ובזלילת מאכלים המזיקים לגוף נמצאים בכל פינה, ומביאים לצריכה דלה של ויטמינים, מינרלים, ובכלל אבות המזון הבסיסיים להם זקוק הגוף. למרבה המזל, קיים היום היצע גדול של תוספי מזון, אשר מאפשרים למבוגרים ולילדים כאחד לצרוך את מה שחשוב באמת לגוף שלהם.

מהם תוספי מזון?

בלי קשר למספר הארוחות שבן אדם אוכל במהלך היום, יכול להיות שהן חסרות מרכיבים חיוניים להתפתחותו ולבריאותו התקינה. פה נכנסים לתמונה תוספי מזון שונים, אותם צורך האדם במקביל לאוכל או לשתייה. לא לכולנו ברור אם תוספי המזון נחשבים למזון או לתרופה, אך תפקידם הוא ברור: להכיל חומרים החיוניים לאדם.

תרומתם של תוספי המזון לגוף מתבטאת במספר אופנים. חלק מהם מונעים עייפות ומשפרים את מצבו של הגוף, אחרים מחזקים את שרירי הגוף או את המערכת החיסונית, וכן הלאה. כך, נמנעות מחלות שונות אצל האדם בלי שישנה את אורך חייו יתר על המידה, והוא מקבל גוף בריא וחזק יותר.

הסוגים השונים של תוספי מזון ומטרותיהם

אנשים רבים צריכים לקחת תוספי מזון. המגוון הרחב של תוספים אלה מביא להתאמתם לפלחים שונים באוכלוסיה. תוספי תזונה רבים מיועדים לילדים ומכילים ויטמינים שהילדים כמעט לא צורכים, למרות שהם חיוניים להתפתחותם: ויטמין D, ויטמין B, קלציום, ועוד.

כפי שיעיד כל אדם המפתח את גופו, התוספים שהוא לוקח חיוניים להתפתחות השריר לא פחות מהריצה, הרמת המשקולות ושכיבות השמיכה שהוא מבצע באופן אינטנסיבי. במקרים כאלה, מכילים התוספים פחמימות וחלבונים, המחזקים את השרירים המתפתחים.

מלבד אלה, כמובן שישנם תוספי מזון שתכליתם לטפל בחוסרים ספציפיים של האדם או בבעיות בריאותיות שונות, כמו מצבי חסר או מחלות כרוניות. קיימים גם תוספים הנלקחים כאשר ישנו צורך מוגבר של הגוף לחומרים מסוימים בתקופות שונות בחייו, או כשמעוניינים למנוע מחלות אשר קיים חשש סביר שיתפרצו אצל האדם.

ממה צריך להיזהר כשלוקחים תוסף מזון?

יש מספר דברים עליהם יש להקפיד בלקיחת תוסף מזון. התייעצות עם רופא מומחה הכרחית. במקרים רבים, ייתכן כי ההמלצה הראשונית של הרופא תהיה לטפל בבעיה או בחוסר בדרכים אחרות, דוגמת תרופות, הכול בהתאם למצבו הבריאותי הכללי של האדם.

בנוסף, תוספי מזון הם לא תחליפים לאוכל. במילים אחרות: אין לצרוך את התוספים במינון גבוה מזה המומלץ על ידי הרופא. צריכה מוגברת עלולה לגרום לחוסר איזון במאזן החומרים בגוף ואף להרעלות. ולא, התוספים גם לא מיועדים לבוא במקום טיפולים תרופתיים, כאשר אלה נדרשים.

מלבד זאת, חשוב לצרוך רק תוספים אשר מאושרים על ידי הרופא שלכם או על ידי משרד הבריאות. שוק תוספי המזון מביא לא פעם לתוספי מזון 'חדשים', אשר מתבררים כפיקציה מוחלטת שאין בה ולו קמצוץ של בסיס מדעי. תוספים אלה עלולים שלא להשפיע על גוף האדם במקרה הטוב, ולפגוע בו בצורה דרסטית במקרה הרע יותר.

היכן רוכשים תוספי מזון?

מרגע שהבנתם שאתם זקוקים לתוסף מזון מסוים, אתם יכולים לרכוש אותו, לרוב במחירים השווים לכל נפש, דרך בית טבע או בבתי המרקחת ורשתות הפארם הסמוכים למקום מגוריכם. בכל אופן, יש לצרוך תוספי מזון רק בהמלצת רופא ובמינון שנאמר לכם במעמד הרכישה או לפניו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב