דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יהודים משיחיים??!?!?! 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 800   [ נצפה 1755 פעמים ]

מה זה יהודים משיחיים?


בעולם כיום ישנם 13.5 מיליון יהודים לערך, מתוכם כחצי-מיליון עד מיליון הם יהודים משיחיים. היהודים המשיחיים בארץ ישראל הם יהודים וישראלים כמו כל היהודים והישראלים האחרים - משלמים מיסים, משרתים בצה"ל במושבעות ואהבה למדינה בכל מיני יחידות מהרגילות ועד המובחרות ביותר, כחיילים כקצינים ובשאר התפקידים. מתנדבים בארגונים שונים, בני כל מיני עדות ויוצאי כל מיני ארצות, החיים בערים, עיירות ויישובים שונים בארץ-ישראל.

יהודים משיחיים מאמינים באלוהים ורואים בו את עיקר העיקרים של העולם הזה ולכן גם של חייהם. כל מה שטוב ויפה ונחמד בא ממנו ונועד לתפארתו - גם אנחנו, גם ישראל כולו. "לחיות לתפארתו" זאת אומרת לחיות לפי רצונו.
דבר נוסף המאפיין את היהודים המשיחיים הינה האמונה בתנ"ך ובברית החדשה. לא בגלל "השפעות זרות" כלשהן, אלא מפני שלעומת רוב בית ישראל שמשתמש בתנ"ך כרהיט, החליטו אנשים אלו כן לקרוא בו ולחקור את נבואות התנ"ך אודות המשיח. אין היהודים המשיחיים חושבים שאדם כלשהו צריך להיות תלוי באדם אחר כדי לדעת את רצון אלוהים או לחקור את התנ"ך, גם לא ברב גדול או באפיפיור. כל אחד יכול לקרוא את כתבי הקודש, ללמוד, להבין ולדעת בעצמו - ואם קרא והבין, על כל אדם לחיות בנאמנות לפי מה שהבין: בחיי הפרט, במשפחה, בחברה, במדינה ובעולם. זהו עיקר שליחותו של היהודי וזו המשמעות של התואר "אור לגויים". לפי הבנתם של יהודים משיחיים את כתבי הקודש, העולם היום איננו מה שהיה בהתחלה: בני אדם לא כל כך רוצים להבין מה שאלוהים רוצה ובוודאי שאינם רוצים לעשות כרצונו. החטא פלש לעולם ופגם בו. בין הדברים שנפגמו כלול גם האדם. כעת יש בו יצר רע, רצון לעשות בניגוד לרצון אלוהים (ומשם המילה "חטא", להחטיא את רצונו של אלוהים). לכן אלוהים בחר ויצר לעצמו עם, כדי להוות "שגרירים" שלו לשאר אומות העולם ולהסביר להם את רצונו ובכך להביא לידי מצב בו כל העולם עובד אותו, אלוהי אברהם יצחק ויעקב ועושה את רצונו יחדיו... אך זאת כמובן לא קרה.

התורה, הנביאים והכתובים מלמדים מה זאת קדושה, מה זה להיות עמו של אלוהים ועד כמה שאנחנו עם ישראל לא קדושים. הם גם מצביעים על הפיתרון לבעיה זו: חסד אלוהים שמרחם, שמתקן את הפגמים, מנקה את הלכלוך ובורא אותנו מחדש בצלמו. כך, למשל, אמר ירמיהו "הנה ימים באים נאם-יהוה וכרתי את-בית ישראל ואת-בית יהודה ברית חדשה, לא כברית אשר כרתי את-אבותם ביום החזיקי בידם להוציאם מארץ מצרים אשר-המה הפרו את-בריתי ואנכי בעלתי בם נאם-יהוה" (ירמיהו ל"א). אותו ספר שנקרא "הברית החדשה" אינו אלא תאור של אותה הברית שירמיהו מדבר עליה. זוהי ברית שנועדה בראש ובראשונה לישראל ורק אחר כך לגויים, והיא קשורה בבואו של המשיח. כאמור, ספר הברית החדשה בוא מאמינים יהודים משיחיים נכתב על ידי יהודי ארץ ישראל בתקופת הבית השני ועיקר עיקרי הספר הינו המשיח היהודי המובטח לישראל, הרי הוא ישוע המשיח.

כידוע לנו על פי נביאי התנ"ך, עם ישראל, כעם, בעצם נכשל למלא את קריאתו להיות לעולם שגריר של אור ואמת, ולכן אלוהים הבטיח לשלוח מישהו להושיע את העולם ולעשות שינוי בישראל כך שיוכל למלא את יעודו. בעצם אמר אלוהים שיבוא בעצמו בדמות אותו שליח מובטח, מתוך העם היהודי. התנ"ך מלא בנבואות שנועדו להרכיב תעודת זהות שלמה למשיח, מתי יולד, היכן, לאיזה שושלת, מה יעשה, מה יקרה לו, כיצד יגיבו לבואו וכדומה. נבואות אלו ניתנו כדי שניתן יהיה לזהות משיח זה. ישוע מילא וממלא את כל פרטי הנבואות וההבטחות בתנ"ך על המשיח. הוא משיח ישראל, המושיע שהובטח והמביא לעולם ולישראל את הברית החדשה.
מי שנכנס בברית זו - וכל מי שיפנה מחטאיו לאלוהים בכנות ויבקש את סליחת החטאים במותו המכפר של ישוע המשיח - יהיה שותף לברית זו ויזכה לברכות שהיא מבטיחהו: לב חדש. אך מי שדוחה את המשיח, דינו כמי שדחה את שולחו - אלוהים.
בהתאם לכך האמונה המשיחית בה מאמינים יהודים משיחיים היא איננה דת, כמו כן איננה אמונה השייכת ליהודים בלבד, לנוצרים בלבד או לאיש, שהרי אלוהים מעולם לא ברא דת, הוא כן ברא את כל בני האדם ואוהב את כולם, לכן המשיחיות היא אמונה, האמונה באלוהים ובמשיח ששלח - היא האמונה המשיחית.

אפיון נוסף של היהודים המשיחיים הוא בכך שלעומת זרמים דתיים מסוימים, יהודים משיחיים לא מפחדים ממדע, אם אלוהים המציא את המדע, מדוע לראות בו כאויב. יש לראות במדע כאויב אך ורק אם אמונתך איננה מבוססת על אמת אלא על מסורות. לא תפגשו ביהודים משיחיים שיטענו כי התורה ניתנה לאדם וחווה ונכתבה על ידי אלוהים במו ידיו, ברור שהמדע סותר גישה זאת. אך בו זמנית יהודים משיחיים כן משאירים מקום לניסים, שהרי אלוהים הוא כל יכול והתנאים הפיזיקלים להם אנו כפופים, אינו כפוף הוא, זה שהמציא אותם.

בהתאם לזאת יהדות משיחית היא אחת מקבוצות המיעוט המוערבות ביותר בעולם האקדמיה בישראל ובעולם, תמצאו פרופסורים ודוקטורים יהודים משיחיים במוסדות האקדמיה והמחקר המתקדמים בארץ (ובעולם) והרבה יהודים משיחיים בעלי תארים מתקדמים בכל התחומים השונים, ישנו דגש חזק על חינוך והשכלה גבוהה בעולם היהודי משיחי. אחרי הכל - "אמונה ללא מדע – הינה עיוורת" (אלברט אינשטיין).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב