דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון שטיח - הכלב הרס, האדם יתקן 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 3963 פעמים ]

 

במקרים בהם רהיטים מתקלקלים ומתיישנים רובנו זורקים אותם ורוכשים חדשים במקומם, בניגוד לרהיטים את השטיח שלנו אנחנו נעדיף לשמור כמה שיותר, שיהיה כמה שיותר עתיק. לא מחליף את השטיח באחד חדש כל כך בקלות.

ישנן סיבות רבות לכך שיש לנו ערך סנטימנטלי לשטיח ובעקבות זאת יש באפשרותנו לפנות למספר חברות המתמחות בתהליך תיקון שטיחים.

תיקון שטיחים - איך זה מתבצע?

תיקון שטיח זוהי מלאכה מורכבת ולעיתים ממושכת, תיקון שטיח דורש מיומנות מקצועית וניסיון. לכן, תיקון שטיחים הוא יקר יחסית ומיועד בעיקר לשטיחים יקרי הערך שנעשו בעבודת יד.

תהליך תיקון שטיח מתחיל קודם כל בניקוי השטיח - מנערים אותו, משרים אותו במים עם חומר ניקוי עדין, מברישים את השטיח, שוטפים אותו במים רכים וסוחטים. הייבוש נעשה בחדר ייבוש מיוחד, בחלק מהמקרים תהליך הניקוי הזה לא מתאים לסוג השטיח והשטיחן (שמו של בעל המקצוע שמצבע תיקון שטיחים) מנקה אותו לפי הצורך. לאחר הניקיון מתחילים בתהליך תיקון השטיח, קודם כל מוסיפים לגב השטיח דבק עמינלי שיחזק אותו ויחזיר לו את הקשיחות שלו.

לפי התיקונים הדרושים מבצעים את תיקון השטיח. לעיתים מדובר בחוטים שיש להחליף או להוסיף, יש למצוא חוטים באותו הצבע בדיוק, במקרים בהם אין צבע יש לצבוע את החוטים בצבע המקור ולארוג אותם לשטיח. אם מדובר בשטיחים פרסיים או סיניים שנעשו על ידי אומן יש צורך בשטיחן מומחה בתחום כדי לתקן את השטיח. התיקונים הנפוצים ביותר הם השלמת חלקים חסרים, אריגה מחדש חלקים מסוימים בשטיח ורסטורציה של מעברי צבע.

לפני שפונים אל תיקון שטיח

לפני תיקון שטיח מומלץ להזמין בעל מקצוע על מנת שיבדוק את מצבו של השטיח ויעריך את אפשרויות התיקון. לעיתים רחוקות יש מקרים בהם לא מומלץ לתקן את השטיח מפני שהוא ידרוש עבודה רבה והמחיר של התיקון יהיה גבוה.

לא כל שטיחן יודע לתקן את כל סוגי השטיחים, עליכם לבדוק בדיוק באיזה סוג שטיח מדובר ומי מומחה לתיקון שטיח מסוג זה. ישנם מספר חברות של תיקון שטיחים ברחבי הארץ, פנו אל החברות המוכרות והמומלצות, עדיף לשלם מעט יותר כסף, להיות בטוחים שהעבודה תעשה כראוי והשטיח האהוב שלכם לא ייהרס עוד יותר.

מחירי תיקון שטיח משתנים בהתאם לסוג השטיח והתיקון הדרוש לו. במידה ומדובר בתיקון קטן ופשוט המחיר יהיה בסביבות 100-200 ש"ח (כל עוד לא מדובר בשטיח מיוחד הדורש טיפול ותיקון מיוחד) ואם התיקון הוא מורכב ומסובך יותר מחיר עבור תיקון יכול להגיע לאלפי שקלים.

כיצד נשמור על השטיח?

על מנת שלא נגיע למצב בו נצטרך לתקן את השטיח נדאג לשמור עליו כמו שצריך. דבר ראשון והכי חשוב להקפיד על הניקיון של השטיח, במקרים בהם מנקים את השטיח לבד יש להשתמש בחומרי ניקוי מתאימים לשטיח. מדי פעם שלחו את השטיח לחברות תיקון שטיחים רק למטרת ניקוי יסודי ובדיקת השטיח.

 

 


המאמר מוגש על ידי מדריך שטיחים הנרחב ברשת. המדריך כולל אינדקס חנויות שטיחים, מאמרים על שטיחים לבית ולמשרד, פינת שאלות ותשובות ואפשרות לקבל הצעות מחיר ישירות למייל הפרטי.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב