דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב גינות - איך מעצבים גינה 

מאת    [ 09/03/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 4658 פעמים ]

רוצים לעשות שינוי בבית? רוצים להפוך את הכניסה לבית ליפה ומרשימה? אתם יכולים להשאיר לטבע לעשות את שלו, ואתם יכולים ללכת על בטוח ופשוט לפנות אל מעצב גינות.

עיצוב הגינה בכניסה לבית ישנה קודם כל את הרגשתכם בכל פעם שתגיעו הביתה ותביטו בגינה או כשתצאו מהבית, האורחים שיגיעו אליכם גם כן יקבלו את הרושם הראשוני מעיצוב הגינה וכך הצמחייה והמבטים שיפנו לגינה שלכם ישנו את האנרגיות בסביבת הבית ויפכו אותן לאנרגיות חיוביות ביותר.

הקמת גינות - סוגים

תכנון גינות(בין אם לגינה עבור בניין משותף ובין אם עבור עיצוב גינות פרטיות) היא תהליך מעט יקר, אך השקעה בו שווה. מחיר עבור הקמת גינות מתחיל ב- 2,500 ש"ח ויכול להגיע לעשרות אלפי ש"ח, הכול תלוי בסוג בגינה, גודל הגינה והאלמנטים שמוסיפים בגינה.

סוגי הקמת גינות הוא אינו כבעבר, מעט דשא (סינטטי או דשא מוכן), מעט פרחים ונגמר הסיפור, כיום בעידן הגלובליזציה מייבאים רעיונות לגינות מכל העולם וכמו כן גם מייבאים פרחים וצמחים מיוחדים (שיכולים לגדול גם בארץ) ממקומות שונים בעולם.


    • הקמת גינות בסגנון יפני- היפנים ידועים באסטטיקה המוקפדת, ההידוק והמינימליזם שלהם. הקמת גינות בסגנון זה מתאים לגינות קטנות ומאוד מטופחות, בדרך כלל מתאים עבור עיצוב גינות פרטיות. בסגנון היפני נשתול בגינה עצים קטנים וצמחים שבניהם יהיה חלל. הבונסאי הוא עץ שמתאים גם לאקלים היפני וגם לאקלים הישראלי ולכן הוא מאוד פופולארי. אלמנט נוסף של הקמת גינות בסגנון יפני הוא שביל מעוצב ופינת יבישה הנמצאת מול עץ פורח.
    • הקמת גינות בסגנון אנגלי- האנגלים כמו היפנים מדגישים את השלמות של הדברים. בסגנון זה נעצב את הגינה על ידי ערוגות פרחים סימטריות ומטופחות. בסגנון האנגלי נעצב את הגינה על ידי ערוגות פרחים סימטריות ומטופחות, עצים גדולים ורחבים ומדשאה. ליד כל אלו נעצב פינת ישיבה קטנה עם שולחן וכסאות.
    • הקמת גינות בסגנון ישראלי- הסגנון המקובל בארץ, מעט דשא, צמחי תבלין, כדי חרס, עץ פרי של תפוזים או קלמנטינות, סביונים, כלניות ועוד פרחים שמתאימים לארץ חמה שלנו.

בסופו של דבר הסגנון והצמחייה שנשתול תלויה בגודל הגינה וכמות האור והשמש שתהיה על הגינה.

תהליך הקמת גינות

לאחר שהוחלט על הסגנון הנבחר ועל הצמחייה שנשתול, בעלי הבית המעוניינים להקים גינה יפגשו עם גנן עיצוב גינות פרטיות במטרה לתכנן את הקמת גינה. יחד יכינו תוכנית עבודה שתכלול את כל הפרטים החשובים כמו השינויים הטופוגראפיים, אזורים שיש לרצף, במידה ויש  שבילים יתוכננו את מיקומם, תכנון פרגולות, בריכות נוי וכל האלמנטים הדרושים לתהליך הקמת גינה.

בסיום תוכנית העבודה ייפנה הגנן לתהליך הקמת גינה, הוא יביא אדמה שתהיה טובה לשמש, למים ולצמחייה, ישתול לפי התוכנית את הצמחייה, ידאג לאספקת מים לכל צמח וצמח, יזמין את בעלי המקצוע האחראים על עיצוב השבילים, הספסל וכל שאר האלמנטים שנוסיף בגינה, כך שבסופו של דבר תהפוך הגינה שלכם ליפה ביותר והמזמינה ביותר בשכונה.

                                                       

 

 המאמר מוגש על ידי אינדקס גננים הגדול בישראל. אינדקס גננים מכיל עשרות גנננים, משתלות, מעצבי גינות ואדריכלי נוף. האינדקס כולל מאמרים, פינת שאלות ותשובות וחדשות בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב