דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילוח בינלאומי- הרבה יותר מארבעה גלגלים 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2665 פעמים ]

בטרם יוצאים לדרך וחותמים על חוזה מול חברה של שילוח בינלאומי, חשוב לשים לב למספר נקודות חיוניות שיכולות לעשות את ההבדל בין "דרך צלחה" לבין דרך רצופה בטעויות, קשיים ומוקשים, שבסופה הסחורה שלך לא מגיעה ליעדה או מגיעה במצב פגום או באיחור. העצות הבאות נועדו לעזור לך, בעל העסק, לבחור חברת שילוח בינלאומי.

מה בתפריט

לפני שאתה בוחר בחברה של שילוח בינלאומי, שים לב איזה עוד שירותים החברה נותנת ומה טיבם. האם תסכים לאחסן את סחורתך במידה ויתעורר הצורך  או שמה צריך לקבוע זאת  מראש? ואם כן, האם מחסניה מתאימים לשמירה על הסחורה שלך מבחינת גודל, ניקיון וכו'.

שירות נוסף שחברות בתחום השילוח נוהגות לתת הוא ייעוץ בנושאים כמו אריזה, מיסים, ומתן מידע בירוקראטי לגבי שילוח הסחורה.  בנושא האחרון, וודא כי החברה שבחרת תתמודד עבורך במילוי ניירת וקשיים בירוקרטים שנוצרים בדרך. אתה בתור בעל עסק, לא בהכרח תדע למי לפנות  בגופים הממשלתיים הסבוכים, וודא כי החברה של שילוח בינלאומי מסייעת גם כאן.

וותק, ניסיון ואמינות

לאחר שווידאת מה בפועל החברה של שילוח בינלאומי נותנת, בדוק כמה שנים היא עובדת בתחום, והאם יש לה המלצות

א.      האם היא נמצאת בתחום חמש שנים, עשר שנים או אולי עשרים שנים ומעלה? ככל שלחברה של שילוח בינלאומי יש יותר וותק ויותר ניסיון, הרה זה משובח. מן הסתם כאשר צוברים ניסיון יודעים איך לטפל בכל הבעיות הנוצרות בדרך ואיך להחליק אותן במקום לתת להן לשבש את התהליך המורכב של שיגור הסחורה.

ב.       חברה עם ניסיון וותק, תהיה גם חברה עם המלצות מלקוחות ותיקים ומרוצים. נסה לבדוק באופן אישי לפחות המלצה אחת כזו. אם אין באפשרותך לעשות כך, קרא את רשימת הממליצים של החברה, וראה האם אלו חברות ציבוריות או חברות פרטיות בעלות שם ומוניטין? חברות מסוגים אלו הן חברות שאפשר לדעת שלא היו סוחרות את שירותיה של חברה לשילוח אשר אינה יודעת מה היא עושה.

תקנים בינלאומיים וחוקים זרים

מיותר לציין כי חברה של שילוח בינלאומי צריכה להיות בקיאה בהתמודדות מול הבירוקרטיה הישראלית בנושא שיגור ושילוח בינלאומיים. אולם יתרה מזאת,  חשוב שהחברה שעמה תבחר לעבוד תעמוד בתקנים הבינלאומיים שאחת לכמה שנים מתעדכנים. שיגור שילוח בינלאומי הוא אחד התחומים המוסדרים באמנות בינלאומיות, כגון אמנת האג . משנה לשנה נוספים לתקנים ורגולציות הבינלאומיים, חוקים פנימיים של מדינת הלאום, עליהם חשוב להקפיד לא פחות. פקידי המכס במדינות השונות, מקפידים מאוד על נושאים כמו משקל הסחורה, תשלום מיסים, מילוי הטפסים הנכונים ועוד. גישה "חפיפניקית" בתחום השילוח עלולה לעלות לך ביוקר ולעכב את הסחורה, וכידוע כל יום בו הסחורה מעוכבת בנמל, עולה לך כסף רב. כדי להימנע מכך חשוב לעבוד עם חברה שיודעת את החוקים של מדינת היעד ואת החוקים הבינלאומיים בנושא, ובנוסף לכך לוודא.

הנפשות הפועלות

כל האמור לעיל הוא החומר היבש, הנקודות שאתה צריך לאמת מול מנהל  החברה של שילוח בינלאומי בטרם תשבו יחדיו, תנסחו חוזה ותחתמו עליו. במקביל כלך, אתה כאיש עסקים מנוסה יודע שאין עסקים אם אין אמון, ומילה שעומדים מאחוריה. בתחום הזה, של שילוח בינלאומי חשוב מתמיד, לעבוד לא רק עם חוזה חתום אלא גם עם כוונות טובות (ראו סעיף אודות ניסיון ואמינות), כי לעיתים נוצרות בעיות בדרך שפתירתן תלויה במשגר הבינלאומי ועד כמה הוא מסור לעבודתו ועבורך כלקוח. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב