דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים - הפינוק האולטימטיבי 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2053 פעמים ]

בישראל של היום, כל פיסת קרקע נחטפת תוך שנייה, בניינים מכסים לאט לאט כל חלקת אדמה טובה, ומשאירים אותנו לגור בתוך בטון ואספלט. בתים פרטיים עם גינות הולכים ונעלמים מהנוף הישראלי, אלא אם כן הם ממוקמים אי שם בצפון או בדרום הארץ, במקום נידח ומרוחק שצריך לנסוע ממנו ואליו שלוש שעות כדי להגיע לעבודה. כך שמה הפלא, שהרבה אנשים שרוצים לשכור או לרכוש דירה, מחפשים אחת שיש בה גינה או מרפסת שמש נעימה, גם אם קטנטנה וצנועה. יש אנשים שגדלו כילדים בוילות מרווחות שמוקפות בגינות רחבת ידיים, בבגרותם הם עברו לעיר הגדולה, והם מוצאים שהם לא מסוגלים לגור בדירה שאין בה מרפסת או גינה קטנה. הם מרגישים ממש חנוקים, כאילו הם גרים בתוך קופסא. אבל הימצאותה של פינת חמד קטנה בדמות גינה או מרפסת זה לא מספיק - כי מקומות אלה דורשים גם סוככים: בלעדיהם אין סיכוי שנשב בחוץ ונהנה ממזג האוויר, ונישאר עם שטח לא מנוצל, עזוב ומוזנח.

סוככים הם היום הרבה יותר ממותרות. הרבה אנשים מבינים היום - סוככים הם עניין של חובה, בארץ שטופת שמש כמו שלנו. סוככים יעילים במיוחד בחודשי הקיץ, שבהם הטמפרטורות מרקיעות לשחקים. אצלנו בישראל, כידוע, חודשי הקיץ הם חלק דומיננטי מאוד מעונות השנה, וגם הסתיו מתאפיין בימים לוהטים. בהעדר פתרונות הצללה, הצמחים ינבלו כשתהיה עליהם שמש ישירה וחזקה מידי, ואנחנו נמנע מלשבת בגינה שיש בה יותר מידי שמש ואין איפה להסתתר מהחום הקופח, מהאור המסנוור. גם נזקי השמש ידועים לכל – היום אסור לשבת שעות על גבי שעות מתחת לשמש הקופחת וצריך להימנע מלהפקיר את עורנו לקרינה הלא בריאה.

סוככים יוצרים לנו פינת חמד קסומה ונינוחה, מוצלת. סוככים והשימוש בהם יוצר אזור קריר יותר עם טמפרטורה נעימה. כמה מפנק זה – לשבת תחת סוככים, על כיסא נוח, לשמוע את ציוץ הציפורים. סוככים יוצרים לנו פינה בזמן, בועה קסומה – שבה אנחנו יכולים לפרוש לרגע ממרוץ החיים, להתרווח, לנשום עמוק, לעצום עיניים. ועוד תוספת מפנקת: יש סוככים שמגיעים היום גם עם מאורר תקרה. מאוורר תקרה, כידוע, הוא חסכוני בהרבה ממזגן. יש בו משהו מרגיע להפליא, משהו במשק הכנפיים הוא טבעי הרבה יותר מהמזגן התעשייתי, שלעולם גורם לנו להרגיש שקר לנו או שמחניק לנו מידי. סוככים המגיעים עם מאוורר 'בילט אין' גורמים לנו באמת להרגיש בטבע, והמאוורר מדמה את הפעולה של הרוח הטבעית והקרירה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב