דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי אביב, כי האביב כבר כאן 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 4561 פעמים ]

האביב הגיע

השבוע התחיל האביב.אני כותב שורות אלו כשבחוץ גשום וקר ובסין כרגע מושלג עם טמפרטורות מתחת לאפס, ולמרות זאת התאריך ה-5 לפברואר, הוא היום הראשון של האביב בשנה הסינית.
השנה לפי הסינים מתחלקת לארבע עונות כאשר כל עונה אורכת שלושה חודשים. התאריך  21/03 שבארצנו נחשב כתחילת האביב מכיוון שהוא יום השוויון בין היום והלילה נחשב ע"י הסינים כשיא האביב .אפשר להשוות זאת לשתיים עשרה בצהריים שהוא שיא היום ואילו שתיים עשרה בלילה ושנייה הוא תחילת היום. גם היהדות מסתכלת על תקופה זו כתחילת האביב ולכן בסביבות תקופה זו אנו חוגגים את ט"ו בשבט ואת תחילת נביטת הצמחים ואילו בסביבות שיא האביב אנו חוגגים את פורים שהוא חג של שחרור מחוקים והגבלות פיזיים ורגשיים  ולקראת סוף תקופת האביב אנו מגיעים לשיא וחוגגים את פסח שהוא חג החרות הנפשית. האביב כעונה מסתיים בחמישי למאי.

האביב בשמיים

תקופת האביב לפי הסינים היא תקופה של שינוי. הימים מתחילים להתארך והלילות להתקצר עד לשוויון בין היום והלילה והתגברות האור על החושך. שינוי בין אור וחושך ,קור וחום יוצר תנועה והשתנות, לכן האקלים שמשויך לאביב לפי הרפואה הסינית הוא הרוח ולא בכדי בתקופה זו בארצנו מתחילות יותר סופות רוח עם גשמים.

האביב באדמה

בטבע האביב משויך לנביטה של הזרעים ולפריחה. מפברואר מתחילה בארצנו הפריחה של הנרקיסים, כלניות, רקפות, אירוסים ושאר הפרחים שמוציאים אותנו בשבתות לצאת ולטייל.

האביב באדם

אם בחורף כתוצאה מהקור והחושך היינו יותר מכונסים בעצמינו, עייפים והמצב רוח היה יותר כבד, באביב האנרגיה שלנו פורצת החוצה. הדמיון והתעוזה ליצור דברים חדשים ולנסות רעיונות שחשבנו ותכננו בראשינו. אם הכנו יעדים ומטרות להגיע אליהם עכשיו ניתן להתחיל לפעול, לעשות ולהתמודד עם האתגרים והמכשולים שבדרך אל היעד. וכאן אנו צריכים לגייס את הגמישות המחשבתית שלנו, היצירתיות והדמיון.

התזונה באביב

תנועת האנרגיה בתקופת האביב היא של פריצה ולכן מומלץ לאכול תזונה מתאימה. נבטים ועלים ירוקים צעירים כמו עלי בייבי, רוקט, עלי סלק , חסה ועוד. נבטים ועלים ירוקים עשירים בכלורופיל ונוגדי חמצון כמו ויטמין סי שמנקים את הדם מרעלים ועוזרים לתפקוד הכבד. תבלינים מומלצים בעונה זו הם שמיר, גינגר,עירית, ריחן ורוזמרין שכולם מעט חריפים בטעמם.

בעונה זו יש תזונה מיוחדת שרצוי לעשות והיא נקראת "ניקוי אביב" זהו תהליך שדומה לניקוי הבית לפני הפסח ותפקידו להוציא מהגוף את המשקעים שהצטברו במהלך החורף. הניקוי מורכב מאכילה של אורז מלא ושעועית "מאש" בתיבול מזערי במשך עשרה ימים. מזונות אלו עשירים מאוד בסיבים והם גורמים להפרשה  מוגברת של מיצי מרה, לספיחה של רעלים ונוזלים דרך מערכת העיכול והוצאתם החוצה ולניקוי הדם והכבד מרעלים שהצטברו בהם.

פתולוגיות אופייניות לאביב

בספר  הרפואה הסינית NEI JING כתוב "אלו שלא יצייתו לחוקי האביב, עונשם יהיה פגיעה בכבד": הכבד לפי הרפואה הסינית קשור לעיניים ואחראי להנעת הדם בצורה סדירה בכל הגוף ולהפעלה תקינה של מערכת החיסון. לפי הרפואה הסינית הכעס הוא הרגש שפוגע ביותר בכבד. בימינו ובארצנו שלחצים וכעסים נפוצים (תקראו עיתון או תיסעו רבע שעה על הכביש) לעיתים הכעס בתקופת האביב גורם להתפרצות ולעליה לא מבוקרת, לכן מערכת החיסון מתחילה לתקוף ולהתנהג בצורה לא מבוקרת ואנשים רבים סובלים מקדחת השחת, אז עורם פורח, הם מנוזלים, העיניים דומעות ואדומות.

תנועת דם בלתי מבוקרת יוצרת מיגרנות, קור בקצוות הגפיים, קושי לקום מהמטה בבוקר ובעיות בווסת החודשית.

מניעה וטיפול פתולוגיות שקשורות לאביב

הטיפול בכבד ובפתולוגיות האביב מצריך תזונה מתאימה לעונה שתנקה את הכבד ותשפר את תפקודו. הוצאת הכעסים בדרך פרודוקטיבית ובזמן הראוי ע"י פעילות גופנית אירובית, תרגילי נשימה כמו צ'י קונג, טאי צ'י יוגה או פילאטיס או מדיטציות שכולם יעבדו על הכעסים, הלחצים והרעלים הפנימיים ויתנו לאדם מרחב נשימה לראות את החזון והיעד אליו הוא שואף. ניתן להיעזר בצמחים בתה או בכדורים שעוזרים בניקוי הכבד. העיקריים שבהם הם הגדילן, הדנדליון והארטישוק.

ולסיכום

הסינים מעריצים בתרבותם את צמח הבמבוק שהוא אחד הצמחים שגדלים במהירות אדירה ולגבהים ולמרות שעובי בגזע ובקצהו הגזע כמעט שווים הוא אינו נשבר והוא אף כל כך גמיש וחזק שהם משתמשים בו לבניית בתיהם וחפציהם. הסיבה לתכונות נפלאות אלו הוא המחסומים והמעצורים שיש בו כל עשרים סנטימטר .
עונת האביב היא תקופה נפלאה של שחרור ויציאה מעבדות לחירות. יש לזכור עם זאת שעצמאות תמיד מצריכה אחריות של האדם לעצמו ולמעגלי המשפחה והחברה סביבו.

שיהיה לכולכם חג חרות שמח.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י אקופונקטורה , שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il
לטיפים יומיים בעמוד הרשמי שלי בפייסבוק : http://www.facebook.com/ehud.sverdlik.acupancture 
להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב