דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנעה לפעולה - כבר הצלחת להביא גולשים לאתר שלך > איך לא מפספסים אותם? 

מאת    [ 10/08/2007 ]

מילים במאמר: 1092   [ נצפה 1788 פעמים ]

מהי הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה היא היכולת להציג לגולש תועלות אשר יגרמו לו לפעול כפי שאתם רוצים. ההנעה לרב מוצגת באופן בו כתובים או מוצגים תכנים שונים באתר, והפעולה היא לרב אינטראקציה כלשהי באמצעות האתר.

דוגמאות לכך יכולות להיות:
- שליחת מייל טופס יצירת קשר פקס
- מילוי שאלון בקשה להצעת מחיר טופס כלשהו
- השארת פרטים רכישה הרשמה
- כתיבת Talkback ספר אורחים
- הרמת טלפון


למה הנעה לפעולה חשובה?
עיקר השימוש באינטרנט הינו לאיתור מידע (מיד לאחר שימוש בדואר אלקטרוני הנמצא במקום הראשון). גולשים המבקרים באתר (בין אם בפעם הראשונה ובין אם כמבקרים חוזרים) מחפשים את המידע שמעניין אותם. ההנעה לפעולה חשובה על מנת לא לפספס את הגולש שנכנס והתעניין במידע. פזרו לו מספיק פירורים בין דפי האתר על מנת שיתפתה וינגס באחד מהם.


כיצד הגולשים מגיעים לאתר ולמה זה חשוב?
אינכם יכולים להשפיע על אופן בו הגיעו הגולשים לאתר שלכם. הם יכולים להקליד את כתובת האתר ולהגיע לדף הבית או, ברב המקרים, הם עשויים להגיע מתוצאות במנועי החיפוש ולנחות לדף ספציפי. לאחר ה"נחיתה" בדף, הגולש סוקר במהירות את רלוונטיות הדף לצרכיו ומחליט אם להישאר או לצאת.

כלומר, אינכם יכולים להשפיע על האופן בו הגולשים מגיעים אבל אתם בהחלט יכולים לקבוע מה יוצג באתר בכל דף ודף ואילו פירורים תשאירו להם. אם המידע המוצג בדף אינו קולע למבוקשו של הגולש במידה ולא ימצא מיד חלופה המניחה את דעתו – הוא ימצא אותה באתר אחר.


למה כל כך הרבה אתרי אינטרנט עסקיים נכשלים בהעברת המסר לקהל היעד שלהם?
אחד הכשלים העיקריים בבניית אתרים היא, במקרה הרע, בנייתו באופן טכני בלבד על ידי החברה לבניית האתרים, ובמקרה הרע יותר – חוסר מעורבותו של הלקוח (שלך) בתהליך יצירת האתר.

זכרו - אתם בעלי הידע והמומחיות. אנחנו חייבים לדעת איך להעביר אותם באמצעות האתר לקהל היעד.
הפקת אתר אינטרנט הינה טנגו סוער והדוק של חברת הפקת האתר עם הלקוח שהתקשר עמם. עולם התוכן של האתר וכל הגדרותיו יכול להיות רק שלכם, הלקוח, מאחר והוא נובע מנסיון והבנה מקצועית של התחום שלכם. החברה להפקת אתרי האינטרנט חייבת להתמחות בהעברת והצגת עולם התוכן והידע שלכם, באמצעות אתר אינטרנט, עבור קהל היעד שלכם.

[אני בכוונה משתמש בביטוי "הפקה" כי "בניית אתר" נשמע כל כך טכני ואכן פעם בניית אתרים הייתה תהליך טכני לחלוטין. היום המשמעויות של אתר אינטרנט הן מאד מאד רחבות, הרבה מעבר לתהליך הטכני.]


אז איך גורמים לקהל היעד שלכם למצוא את מבוקשו?
על ידי תהליך עומק איכותי המכיל היבטים רבים. הנה כמה:
ניתוח קהל היעד
באתר ללא כיוון קשה להניע לפעולה. לפעילות שלכם יש קהל יעד מסויים. קיים סיכוי נמוך שאתר אחד יפנה גם לבני נוער, גם למשקיעים בחברות הייטק, גם לאמהות צעירות שרק ילדו, גם לקבלנים, גם לנשים בעלי גזרה רחבה, גם לקשישים שגרים בפרברים וגם למנהלי מעבדות בתחום הביוטכנולוגיה.

אתם פונים לקהל יעד אשר אמור למצוא באתר פתרון מענה צורך בפעילות שלכם. אתר הפונה לאוכלוסיה מבוגרת יהיה שונה במהותו מאתר הפונה למשקיעים שיהיה שונה במהותו מאתר הפונה לקהל הרוכש מוצרי טבעיים.
הבנה. עליכם להבין מיהו קהל היעד שלכם, מה הצורך שלו, מה המאפיינים שלו, מה מניע אותו, האם הוא internet-oriented ושאלות נוספות המגדירות לנו אותו באופן המיטבי. קהל היעד הוא ההגדרה הראשונית לאתר. רק לאחר הגדרת קהל היעד באופן המיטבי נוכל להמשיך בשאר ההיבטים. אם האתר לא בנוי עבור קהל היעד שלכם – מדוע עליו להתאמץ למצוא ולזהות את המידע שאמור להיות מוגש עבורו ללא כל בעיה?

הגדרת מטרה לאתר
לכל אתר יש מטרה. ברב הפעמים מטרת האתר היא... להניע לפעולה. ביננו, אתכם לא ממש מעניין שהגולשים יקראו, יגלשו, יבלו, יחכימו ויבינו. אתם רוצים שהם יצרו אתכם קשר! הדרך להניע אותם לעשות זאת היא המהות האמיתית של האתר.

ביסוס אמון הגולשים
גולש שלא מרגיש (באמצעות האתר) כי הפעילות וההתמחות שלכם יתנו לו פתרון – לא ירצה ליצור קשר (סוג של הנעה לפעולה). הדרך להעביר זאת אינה קלה כי קל מאד לכתוב על עצמכם. אבל מה באמת מבסס את אמונו של קהל היעד? לא מה שאתם כותבים על עצמכם אלא הקבלות שאתם מציגים: הוכחת יכולות, מבחני תוצאה, עדויות, מאמרים ומחקרים תומכים ועוד ועוד ועוד.....

הגדרת מסרים באתר

עם איזו תחושה הייתם רוצים שהגולשים ישארו לאחר שהם יוצאים מהאתר? איך הייתם רוצים להיות מזוהים בתפיסתו של קהל היעד? חשוב להגדיר מסרים ולבטא אותם באמצעות האתר בין השורות ועל ידי כך להישאר בתודעה של קהל היעד על מנת שיפעל מולכם בזמן המתאים לו.

תוכן האתר
תוכן האתר הינו המהות המניעה לפעולה באתר. אבל....האם קהל היעד שלכם רוצה הרבה אינפורמציה או מעט? איך מחלקים את התוכן באתר? האם להשתמש בהמחשות ויזואליות לצד התוכן? האם קהל היעד הוא הוא בעל קשיי ראייה או לא? האם להשתמש בביטויים מקצועיים או יום-יומיים? איך להציג את התוכן? האם שטוח (ברובד אחד) או עמוק (במבנה רקורסיבי)? איך כותבים את התוכן? מי כותב אותו? איך בכלל מעמדים תוכן באתר? שאלות רבות צריכות להישאל לפני שניגשים לכתיבת התכנים.

עיצוב האתר
לעיצוב האתר יש משמעות אדירה בהצלחה להנעה לפעולה. תפקיד העיצוב הוא לנסוך אווירה מסויימת באתר אשר לרב גם אמורה להעביר את הפעילות העיקרית אותה אתם מציעים. תפקיד נוסף לעיצוב (אותו שוכחים לא מעט פעמים) הוא תמיכתו במידע המופיע באתר. לאחר הפנמת חווית הגלישה וההחלטה האם היא נעימה או לא, הגולש פונה מיד לאיתור המידע אותו הוא מחפש. העיצוב יכול להסיט את שימת הלב של הגולש מהמידע המוצג באתר (ולפעמים גם זה טוב לעשות) והעיצוב יכול לתמוך במידע המופיע באתר. הדבר בא לידי ביטוי הן בתכנון נכון של המעטפת הויזואלית הקיימת באתר, בהצגת אימג'ים התומכים במידע עצמו והירארכיה ויזואלית המעוצבת נכון אשר למעשה משדרת לגולש היכן להביט קודם והיכן להביט אח"כ.

ארכיטקטורת מידע
בדומה לרשום תחת "תוכן האתר" תפקידה של ארכיטקטורת המידע היא לסדר את המידע כך שתהיה ברורה לצופה בו. ההנעה לפעולה מבוטאת באופן מתוכננים המדורים הראשיים באתר (תפריט האתר), לרשום בהם, למבנה המידע המוצג לאחר הלחיצה עליהם ועומק המידע אליו רוצים להביא את הגולש כאשר בכל אחד מהרבדים הגולש יוכל לקבל את ההחלטה לפעול.

ניתן להניע לפעולה על ידי הבלטת פעולות שניתן לבצע באתר או מידע שניתן לקרוא, והצגת התועלות הנובעות לגולש כתוצאה מכך.


לסיכום

יסוד ההנעה לפעולה מאד פשוט - יצירת הצורך בקרב קהל היעד ומתן גמול באמצעות פעולה. הנעה לפעולה טומנת בחובה אלמנטים המצריכים איפיון מדוייק, אחרת האתר עלול להפוך לעוד סתם אתר על הרשת.

ההנעה לפעולה מבוטאת בכל היבט של האתר ומחייבת שימת לב. בתוך תוככם אתם צריכים להחליט האם האתר הוא עוד מטלה שצריך לסמן עליה V (ולצאת לידי חובה בביצועה) או התכנסות אמיתית לפרק זמן (שלא מחוייב כי יהיה ארוך) על מנת שהאתר יוכל לשרת אתכם לתקופה ארוכה ולהצדיק את עצמו הן מול קהל היעד והן עבורכם.


לשאלות נוספות ניתן ליצור עמנו קשר באמצעות טופס יצירת הקשר או המייל.
נשמח לשלוח אליכם הערכת מחיר להפקת אתר אינטרנט.
אסא רשף, מייסד www.D-webs.com מתמחה בהקמת אתרי אינטרנט. לבנות ולעצב אתרים כולם יודעים וזה חשוב מאד. החברה מטפלת לא רק בצדדים אלו אלא גם בתנועה: הבאת תנועה לאתר, השארת התנוה באתר והנעתה לפעולה באמצעות האתר. ההתמחות של D-webs היא באיפיון וניתוח שימושיות אתרי אינטרנט לאפקטיביות מלאה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב