דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי באמצעות הקטלבלס הייתכן? 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2031 פעמים ]

במהלך השיחות שיש לי עם מאמנים אישיים עולה שאלה איך אני יכול לשלב את הקטלבלס באימון אישי?

באימון אישי למאמן יש את היכולת להתייחס בצורה פרטנית יותר לצרכיו הפיזיולוגיים והמנטאליים של המתאמן. בל נשכח כי המבנה האנטומי של האדם זהה בבסיסו אצל כולנו אולם לכל אחד מאיתנו יש מבנה יחודיי משלו.

הדבר בא לידי ביטוי במבנה השלד, רמת הגמישות, הכוח, מצבים נפשיים רגשיים, גנטיקה ועוד.  בשל עובדה זו יש צורך לאמן כל אדם על פי הצרכים והדרישות הגופניות ייחודיות שלו. עפ"י תפיסת עולמי האימון הפונקציונאלי מהווה כלי יעיל לזיהוי צרכיו של המתאמן  ולשיפור יכולותיו הגופניים והמנטאליים במיוחד באימון שנעשה אחד על אחד עם המתאמן.  מאחר והאימון האישי הפונקציונאלי עוסק לרוב בשיפור יכולות ומיומנויות של המתאמן התייחסות שכזאת דורשת הרבה שעות אימון. בכדי לראות שיפור והתקדמות אנו צריכים למצוא כלי יעיל ואפקטיבי לאימון שישלב מס' רב של מרכיבים באימון של שעה אחת או חלק ממנה ומי שנותן מענה מלא לזה הוא הקטלבלס כן .. כן... אותה משקולת שבגלל המבנה הייחודי שלה מאפשרת למתאמן לפרוץ את מגבלות הגוף ואת היכולות הפיסכו מוטוריות שלו. אחד מיתרונותיו של קטבלבלס שהוא יכול לשמש ככלי אימון מלא הכולל בתוכו סיבולת, כוח, גמישות, שיווי משקל וגם ככלי משלים לאימון סיבולת, כוח, גמישות וכו'. דוגמא לתרגילים שניתן לעבוד איתם במהלך אימון אישי:

  1. Turkish get up - תרגול של פלג גוף עליון ותחתון. תרגיל שמשפר גמישות, תנועתיות, מרכיבי כח קואורדינציה ו core.
  2. low pull  - תרגיל הבסיס ל swing - תרגיל המבוסס על תבנית תנועה טבעית של גופנו והוא הכרחי לכל מתאמן, דרכו אנו מניעים את גופנו כשאנו מתיישבים בשירותים, נכנסים למכונית, מרימים חפצים מהרצפה וכו'. התרגיל מלמד אותנו לייצב את עמוד השדרה, משפר את שיווי המשקל ומגביר את המודעות ליציבה נכונה. ניתן להוסיף וריאציה נוספת לתרגיל ולעשות אותו על רגל אחת.
  3. Swing - תרגיל שמשפר סיבולת, מהירות, מפחית אחוזי שומן, ומשפר קואורדינציה, core ועוד..

זוהי כמובן המלצה ורק חלק מהתרגילים שניתן לשלב באימון אישי עם הסבר מאוד כללי. תרגילים אלה מהווים בסיס לעבודה ולהם ניתן לשלב וריאציות שונות על מנת לאתגר הן את המערכת הפסיכומוטוריית של הגוף והן את היכולות הפיזיות של המתאמן, אני רוצה לסייג ולומר שכדי לעבוד נכון יש להכיר את הדגשים החשובים עבור כל תרגיל ותרגיל על מנת שנוכל להימנע מפציעות, נעבוד לאורך זמן ונשמור על המתאמן. דרך אגב, בסדנאות ובקורס עוברים על התרגילים האלה בהרחבה, תוך שימת דגש על איך לעשות את זה נכון מבחינת טכניקה, איך להעביר את הטכניקה למתאמן כדי שגם הוא יבצע נכון את התרגיל ואיך להתייחס "למגבלות" של המתאמן בביצוע התרגיל.

השאלה הנשאלת עכשיו, מן הסתם איך מפתחים את שיטת האימון הזו ואיך מקבלים רפרטואר גדול יותר של תרגילים כדיי לשלב באימון האישי ולהוציא מהמתאמן את המיטב במהלך האימון כדי שיממש את המטרות והיעדים שהוא הציב לעצמו ובמקביל יממש את המטרות והיעדים שאני כמאמן הצבתי לו במהלך האימון כמו:שיפור הגמישות, שיווי המשקל, סיבולת ועוד?

אז מה עושים? עוצרים ושואלים:

  • מה הכלים שעומדים לרשותי היום באימון אישי?
  • האם הכלים שעומדים לרשותי מצליחים לכסות מס' מרכיבי כושר גופני ואף להביא תוצאות טובות ומידיות יותר עבור הלקוחות שלי?

טרם השתתפת בסדנת המבוא, עדיין לא מאוחר היכנס עכשיו והירשם לסדנה הקרובה.

כל הזכויות שמורות © לאורי הירש 2011

אורי הירש, מייסד אימון הקטלבלס בישראל, יו"ר ארגון הקטלבלס IKO, מחבר "ספר הקטלבלס" ומעביר קורסי הסמכת מדריכי קטלבלס וסדנאות, ליחידות העילית של צה"ל, כוחות הביטחון, מאמנים ומדריכים בתחום הכושר, התנועה ואומנויות לחימה בשיתוף עם מכללת וינגייט. מורה ומדריך לקטלבלס, מורה ליוגה, פילאטיס מכשירים, בעל חגורה דאן 2 באומנויות לחימה, מדריך חדר כושר ובעלים של סטודיו "איתנים" סטודיו לאימון פונקציונאלי וקטלבלס בהרצלייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב