דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נעלי ספורט - להרגיש כמו מייק, ולנסות להיות כמו מייק 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 4756 פעמים ]

עם תחילת הקריירה של מייקל ג'ורדן בNBA, השתנה גם העולם של נעלי ספורט. לראשונה בחרה חברה, נייק, להפיק מוצר על שמו של ספורטאי ולשווק אותו באופן ייחודי. אייר ג'ורדן. עד היום שנים אחרי פרישתו של ג'ורדן ממשחק פעיל, הנעל ממשיכה להימכר בעולם, וסך הכנסות החברה עומדים על יותר ממילארד דולר בשנה!

מייקל ג'ורדן ונייק פתחו לספורטאים ולחברות נעלים רבות את הדרך לשיתוף פעולה שמניב הכנסות כלכליות עצומות. כיום זוכים כוכבי על כמו קובי בראנייט, לברון ג'יימס, רואלנדו, דיוויד בקאהם וכוכבים נוספים לנעלים על שמם, כוכבים פחות גדולים, זוכים שהחברה תייצר נעליים בגרסה מיוחדת עבורם ואלו משווקים לציבור תחת הכותרת "הנעליים שנועלים..."

שיתוף פעולה כלכלי נטו או גם נעליים ספורט יעילות?

אחת השאלות שעולות לא פעם היא, האם באמת המוצר יהפוך ילד שחולם לשחק כמו הספורטאי הנערץ עליו, לכישרון דומה או שמא זו רק שיטת שיווק ותו לא. כיום כבר ברור שהנעליים ששחקנים מוציאים לשוק באמצעות חברות גדולות, נועדו למכור חלום, פנטזיה, שהסיכוי לממש אותה שואף לאפס. לראייה, אם כל כך הרבה ילדים קנו בשנות השמונים והתשעים נעליים שנעל מייקל ג'ורדן, איך זה שאף אחד לא הגיע לרמתו?

בסופו של דבר שיתוף פעולה זה עוזר לחברה למכור מוצר ולהיות קשורה לדמות מנצחת ופופולארית, השחקן לזכות במעמד מיוחד ששמור לבודדים, ובני הנוער זוכים לנעול נעלי ספורט איכותיות ולא פחות חשוב, נעלים שהגיבור שלהם פרש עליהן חסות.

האם נעלי ספורט אכן חשובות לספורט?

ובכל זאת, אי אפשר רק להיות ציניים. בסופו של היום המוצר שחברות הנעליים משווקות הוא אכן איכותי וטוב. אפשר להבין את זה משתי נקודות מבט, הראשונה, אף ספורטאי לא יסכים לשווק מוצר שיכול לפגוע בשם שלו. השנייה, לא מעט מהספורטאים נועלים בעצמם נעליים אלו כחלק ממסע הפרסום. הם בוודאי לא ירצו לשחק עם נעליים לא טובות. חוץ מזה, צריך להודות, אם הנעליים לא היו טובות, גם מייקל ג'ורדן לא היה מצליח למכור אותן.

כעת נענה על השאלה החשובה יותר, האם נעלי ספורט שכוכבים מפרסמים אכן טובות יותר ומועילות יותר מנעלי ספורט פחות מוכרות? התשובה היא לא, סביר להניח שתוכלו נעליים הרבה יותר נוחות וטובות. בסופו של דבר מדובר על תחושה סובייקטיבית, אבל וכאן האבל הוא גדול, נעלי ספורט שכוכבים מפרסמים, נמדדים בהתאם לאותו ענף שבו הספורטאי עוסק, ונבחנו במטרה להתאים אליו. סביר להניח ששחקן כדורגל יבחר לשחק עם נעליים שרואנלדו משווק ולא קובי בראיינט (הבדל אחד גדול טמון בכך שאותן נעלי כדורגל הן נמוכות , ונעלי כדורסל צריכות להיות גבוהות כדי לשמור על הקרסול), בדיוק כמו שנעלי הליכה לא מתאימים לריצה.

לכן חשוב לבחור נעלי ספורט על פי המדדים הבאים:


    •  המשטח עליו רצים
    •  משך הזמן שרצים
    •  עד כמה נוח לרגל בתוך הנעל
    •  שחיקת הסולייה
    • עד כמה מופעל לחץ על הרגל

 

המאמר מפורסם בחסות מדריך חנויות ציוד ספורט הנרחב ביותר בישראל. המדריך כולל אינדקס חנויות ורשתות ציוד ספורט מכל רחבי הארץ, מאמרים על  ציוד ספורט מקצועי וחובבני, פינת שאלות ותשובות וכן אפשרות לפנות אל חברות בתחום לקבלת הצעת מחיר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב