דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לקבל יעוץ פנסיוני 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3065 פעמים ]

על פי כל הערכות של הכלכלנים, בעשור הבא תחווה אירופה משבר פנסיה גדול. הסיבה הנובעת לכך היא ירידה בילודה, מעבר של משרות למדינות מחוץ ליבשת, לעומת יציאה מוקדמת לפנסיה של פנסיונרים רבים. כל זה יביא קרנות פנסיה למימושים אדירים ולפשיטות רגל.

בישראל כמעט וחווינו משבר פנסיה בשנות האלפים, בעקבות חובות אדירים אליהם נכנסו  קרנות פנסיה ממשלתיות. בסופו של דבר הממשלה קיבלה החלטה להלאים את קרנות הפנסיה , נמכרו לחברות ביטוח והוצאו לשוק ההון (בנוסף לשורה של תקנות ששינו את מנגנון החברות, ההשקעה והזכויות בקרנות). למרות ביקורות רבות על כך, ברור לכל שהחלטה זו הצילה את הקרנות ואת החוסכים.

אחת התקנות ששונו במסגרת אותה רפורמה היא העובדה שעובדים נהנים משקיפות רבה יותר של קרן פנסיה שלהם וכן מאפשרויות השקעה רבות יותר. כיום יכול כל חוסך לשכור את שירותיו של יועץ פנסיוני על מנת לקבל ייעוץ היכן ואיפה להשקיע את כספו. אומנם במסגרת שכיר היכולת הזאת פחות רחבה ובכל זאת היא אפשרית , אם אותו חוסך הוא עצמאי יש לו אפשרות להיעזר בשירותיו של יועץ פנסיוני כדי להחליט על חסכון בדרך שמתאימה לו.

מאחר ואנו סבורים שרובכם מכירים את התחום, ואם לא אתם מוזמנים להיכנס לאתר ייעוץ פנסיוני כדי להיעזר במומחים שיעזרו לכם בתחום, הרי  שאנחנו מבקשים להתמקד בנקודה מסוימת של ייעוץ פנסיוני והיא התעריפים שאנו צריכים לשלם ליועץ.

תחילה יש לומר, יועץ פנסיוני איננו משווק פנסיוני. בעוד יועץ מטרתו לייעץ לנו היכן לחסוך, משווק מטרתו לשווק לנו תוכניות חסכון שונות והוא עובד מטעם קופות מסוימות במטרה להביא להן לקוחות.

תעריפי יועץ פנסיוני

יועצים פנסיוניים בדרך כלל עובדים על שני קהלים עיקריים, עובדים עצמאים ובני משפחתם או קבוצה של עובדים שמתאגדת לחסכון פנסיוני מחוץ לחברה. הייעוץ ניתן במסגרת חודשית והוא מתקיים לאורך שנה.

המחירים בישראל אינם עומדים כמובן בפיקוח אלא בתחרות השוק. מאחר וכיום קיימת הרבה יותר מודעות לצורך ביייעוץ פנסיוני (הרבה בזכות משרד האוצר שממליץ לאנשים להשתמש בשירותים אלו) הרי שהמחירים רק עולים. כיום הוא מגיע לכמעט 10 אלף שקל לשנה, בתשלומים חודשיים.

במסגרת הייעוץ, מבקר היועץ את תיק הפנסיה של הלקוח שלו, בודק את הנתונים, מוודא היכן וכמה כדי לו להשקיע ומתי כדי לו לשחרר כסף לחשבון. כמובן שהוא מוודא שהוא אכן נמצא בקופה שמעניקה לו את התשואות הגבוהות ביותר. כל זה בהתאם לצרכיו והעדפותיו של הלקוח.

בנוסף, יועץ פנסיוני צריך לשמור על קשר עם הלקוח על מנת להתעדכן במצב בריאותו, ולפעול בתוכנית בהתאם לדרישותיו של הלקוח שלו.

 


המאמר מוגש על ידי פורטל יעוץ פנסיוני הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס יועצים פנסיונים מכל רחבי הארץ, להפנות אליהם שאלות, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב