דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כספות - לא רק עניין לבנקים 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 3879 פעמים ]

לא ידוע כמה שמו לב לזה, אך אחד החפצים האהובים על במאי קולנוע  וטלוויזיה, בייחוד ביצירות פשע, מתח או קומדיה, הן כספות. לכאורה דבר אלמנטרי בסרט פשע, הייתם אומרים, אך היצירתיות שהבמאים מגלים איתן, היא מדהימה.

בסרט אושן 12 הזיזו חבריו של דני אושן בית שלם כדי לפרוץ כספת, אחרי שבאושן 11, הן הכניסו לתוכו בחור סיני גמיש כדי לפרוץ אל חדר הכספות של בית מלון בוואגס. בתהרוג אותי וזהו, תוכנית טלוויזיה מצליחה משנות התשעים, הכספת שימשה מפלט דרכה אפשר לברוח מחוץ למשרד, אפילו סרט ישראלי אחד הפך את הכספת לחפץ נחשק, אני מדבר כמובן על מתחת לאף הנפלא.

סוגי כספות

אך לא רק הוליווד הפכה כספות לעניין מיוחד, בסופו של דבר מדובר על מכשיר שמחזיקים כמעט בכל משרד, בית עסק, ובלא מעט בתים פרטיים. כספות משמשות למספר שימושים עיקריים:


    •  מקום לאחסון שטרות, צ'קים, מטבעות, ניירת אישית ומשרדית.
    •  מקום לאחסון תכשיטים למיניהם.
    •  מקום לאחסון כלי נשק
    •  כספות ייחודיות (כספות לשרתי מחשבים, כספות לשמירה על ספרי קודש)
    •  מקום לאחסון מפתחות ושלטים.

את עולם הכספות ניתן לחלק למספר קטגוריות, הקטגוריה הנפוצה ביותר של כספות, הן כספות ניידות. אלו יכולות להיות כספות קטנות, דמוי תיק ג'ימס בונד או קופה. היא נועדה לשמירה על כסף מזומן. בדרך כלל רוכלים, שליחים או אנשי עסקים נוהגים להשתמש בהן, בעת שהם מתניידים בשטח.  לעיתים נמצא גם דוכני מכירות משתמשים בסוגי כספות אלו.

כספות ניידות ייפתחו באמצעות מפתח או קוד אישי. לא מדובר בכספות מתוחכמות. אין בהן מנגנון אזעקה, והן לא חסינות מפני אש. מחירן נע בין 150 ל300 שקל.

הקטגוריה השנייה של הכספות, הן כספות קיר. מדובר על כספות שמתקינים בתוך קיר או בצמוד לו. מסרטים למדנו שנהוג להסתיר כספות אלו בתמונות או בתוך מדפים. מדובר על כספות גדולות, שקשה מאוד לגנוב אותן (למרות שבסרטים ראינו שזה אפשרי) וכדי לפתוח אותן בגניבה יש לשהות לצידן. כספות אלו בדרך כלל חסינות מפני אש, יש בהן מנגנון אלקטרוני של חסימה, מנגנון אזעקה, הן עשויות פלדה עם שכבת בטון ומלכודת זכוכית , בעלות עובי של 30מ"מ ומעלה, עם מעטפת חיצונית ופנימית.  וכיום רוב האנשים מעדיפים לרכוש כספות דיגיטליות שמבוססות על קוד אישי ומספר מנעולים. מחירן מתחיל ב500 שקל ויכול להגיע גם לאלפי שקלים.

חדר כספות היא הקטגוריה השלישית, וכאן אנחנו מדברים על משהו שקיים בבנקים, חברות גדולות, בתי השקעות, וחברות תכשיטים. מדובר על חדר שכולו כספת אחת גדולה שעובדת על מספר מנגונים של אבטחה כולל חיבור למוקד חיצוני ומערכת אזעקות. מערכת זו חסינה מפני אש ובדרך כלל לא נהוג לתת לאנשים בלי אישור להיכנס לחדר זה ויש מערכת בקרה על האנשים שנכנסים פנימה

חדר כספות כזה עולה עשרות אלפי שקלים ולהבדיל מכספות רגילות אותן ניתן לרכוש במסגרת חנויות ציוד משרדי, חדר כספות מוקמים על ידי חברות מיוחדות שמתעסקות בבניית כספות.

 


המאמר מוגש בחסות פורטל ציוד משרדי הגדול בישראל. הפורטל כולל עשרות חנויות המתמקצעות בשיווק ציוד משרדי, מאמרים בתחום, זירת שאלות ותשובות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב