דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיזיותרפיה לתינוקות - איך טיפול יעיל עוזר בגיל מוקדם 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 5214 פעמים ]

 

"פיזיותרפיה לתינוקות זוכה בשנים האחרונות לחשיפה מוגברת בשל סיבוכים שונים איתם נולדים תינוקות. במאמר הבא נלמד מעט על התחום"

 

פיזיותרפיה לתינוקות היא תחום חדש יחסית בטיפול הפיזיקלי, אולם לאחרונה זוכה להתעניינות מוגברת של חוקרים ואנשי מקצוע בתחומים הרפואיים והפרא-רפואיים מחד, ולחשיפה מוגברת בקרב הציבור הרחב (או במילים אחרות חוג הלקוחות) מאידך. בשורות הבאות ננסה לספר בקצרה על מהותה של פיזיותרפיה לתינוקות, ובמידת האפשר להביא הוכחות מדעיות לגבי היעילות של הטיפולים הללו במצבי בריאות וחולי שונים.

 

הרציונל

 

ככל שמתקרבים לתחילת החיים מידת ההתפתחות הצפויה גבוהה יותר, ולכן גם הפוטנציאל להתפתחות בעיות. הכלל הזה תקף כמובן גם לגבי התפתחות מערכת העצבים, השרירים והשלד, שלושת המערכות שהן המטרה העיקרית של טיפולים פיזיותרפיים. במהלך הילדות המוקדמת מאוד (החודשים הראשונים לחיים) תתפתחנה המערכות הללו ממצב של חוסר בשלות מוחלטת לכדי רכישה של מרבית המיומנויות הדרושות לתפקוד מוטורי תקין: מערכת סנסורית (תחושתית) תקינה הכוללת יכולות פרופרורצפציה (תחושת מצב), קשר עם מערכות חישה נוספות (קשר עין-גפה, תנועות עיניים וראש ועוד), ויכולת מוטורית וקואורדינטיבית תקינה.

 

הדרך הטובה ביותר לוודא התפתחות תקינה של כל היכולות הסבוכות הללו ויכולות נוספות שלא ציינו מקוצר היריעה, היא באמצעות אימונים מבוקרים של כלל היכולות הללו, או במילים אחרות, פיזיותרפיה לתינוקות.

 

בנקודה זו נקווה שכבר הבהרנו נקודה חשובה לגבי פיזיותרפיה לתינוקות: מדובר בטיפול חשוב מאוד ברוב הבעיות ההתפתחותיות של גיל הילדות, אולם בהחלט מדובר בטיפול שמתאים גם לתינוקות תקינים לגמרי. למעשה מחקרי אורך שונים הראו כי גירויים פיזיו-סנסוריים מתאימים ומדורגים בגיל הינקות (או פיזיותרפיה לתינוקות) משפרים פרמטרים שונים, כולל התפתחות קוגנטיבית, IQ, יכולות קואורדינציה וקשר עין- יד ויכולות נוספות רבות גם בגיל הבגרות.

 

מועד ואופן המפגש

 

המפגשים יכולים להעשות בצורה פרטית (בביתכם, 250-450 ש"ח לטיפול של 30-45 דקות) או במסגרת קבוצתית (100-50 שקלים למפגש במרכזי טיפת חלב או בריאות הילד, לרוב קיימות תוכניות מסובסדות על ידי קופות החולים). בכל מקרה, ולצורך הצלחה מירבית בטיפול, חשוב להקפיד על כמה כללי יסוד לגבי אופן ומועד טיפולי פיזיותרפיה לתינוקות.

 

מועדי ארוחות לפני הטיפול

 

 אף שלא מדובר בריצת מרתון, פיזיותרפיה לילדים היא סוג של מאמץ גופני. מסיבה זו כדאי לשמור על זמן מה בין מועד הארוחה לבין מועד הטיפול הפיזיותרפי, בעיקר למניעת תחושות לא נעימות של התינוק והאפשרות של בעיות גזים וריפלוקס ("גרפסים") בעקבות שינויי התנוחה ועליית הלחץ התוך בטני.

 

המאמר מוגש על ידי מדריך פיזיותרפיה הגדול בישראל, במדריך ניתן למצוא אינדקס מכוני פיזיותרפיה  ופיזיותרפיסטים, מאמרים בתחום וחדשות בתחום הפיזיותרפיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב