דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לגרום לציור שלך להיראות נכון? 

מאת    [ 07/03/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3532 פעמים ]

ציור הוא במידה רבה 'טריק' שאנחנו מפעילים על המוח של המתבונן. ברמה הבסיסית ביותר, ציור הוא פשוט מריחות של צבע על משטח דו מימדי. אבל המוח שלנו, שרגיל לחיות בעולם תלת-מימדי, מנסה לזהות את מה שהוא רואה ולהתאים אותו למשהו מוכר. וכך, אם הציור נכון, המוח יפרש את כתמי הצבע שעל הקנבס כנוף תלת-מימד עם עומק, צלליות וכו'.

אבל כדי שזה יקרה, הציור שלנו צריך להיות תואם מספיק למה שמוח הצופה מכיר. אם אנחנו מציירים משהו מעוות מאוד, או שהפרספקטיבה שלו שגויה לגמרי (וגם אם אנחנו מציירים משהו שהצופה מעולם לא ראה), התוצאה היא שמוח הצופה אינו מסוגל לקיים את האשליה של 'ראיה נורמלית'.

פרספקטיבה מדוייקת מחייבת הבנה בגיאומטריה, אבל לרוב הצרכים יש באפשרותך להערים על הצופה גם בלי לדייק יותר מדי. כדי להצליח בכך חשוב לזכור כמה כללים:


    •  כמו בחיים, מה שקרוב יותר מסתיר את מה שרחוק יותר. לכן כשמציירים, מתחילים מהרקע, ממה שמאחור, ואז מוסיפים עליו את מה שמלפנים. אם עושים זאת הפוך, יש סיכוי גבוה לכך שצבע שאמור להיות ברקע יחדור לאזורים שאמורים להיות מלפנים וישבש לגמרי את תפיסת העומק בציור.
    •  בעולם האמיתי, לתאורה יש כיוון. בין אם זו תאורה אחידה שכיוונה אחיד (שמש) או תאורה מבולבלת (שורה של פנסי רחוב ופנסי מכוניות). כיוון התאורה משפיע על כל העצמים בציור - הצד הפונה למקור האור תמיד יהיה בהיר יותר מהצד הנגדי.
    •  בנוסף, כשיש תאורה, עצמים מטילים צל. לעתים הצל אינו יותר מאשר גוון מעט כהה על האדמה ליד העצם, ולפעמים זהו צל מוגדר שצורתו ברורה. בכל מקרה - כל העצמים המוארים מאותו מקור אור יטילו את הצל בכיוון ההפוך למקור. אנשים ברחוב ביום יטילו כולם צל באותו כיוון. אנשים סביב מדורה בלילה יטילו צל כל אחד בכיוון אחר - בהמשך לקו העובר מהמדורה אל האיש. המוח שלנו רגיש לצללים האלו. עצמים חסרי צל נתפסים כ'מרחפים' ומנותקים מהציור, וצללים שאינם מכוונים בהתאם למקור האור בציור מבלבלים את הצופה וגורמים לו לחוש שמשהו בציור אינו תקין, אפילו אם אינו מצליח להבין מה.
    •  מה שמאפשר לצופה להבחין בפרטים הם קווי המתאר. בציור הקווים האלו עוברים בין צבעים בגוונים שונים. צורתו של ענף מובנת לנו בזכות הרקע של שמיים או עלים שאותם הוא מסתיר. ככל שמשהו קרוב אלינו ומואר יותר, כך קל יותר להבחין בקווי המתאר האלו, אבל בעצמים רחוקים, הקווים מיטשטשים לגוש צבע אחיד למדי. עץ ברוש במרחק הוא חרוט ירוק כהה, ואין משמעות לענפים בודדים.
    •  בעולם האמיתי, האבק והלחות באוויר מפזרים ובולעים את האור. לכן כשאנחנו מתבוננים בנוף, הדברים הרחוקים נראים מטושטשים מעט. עצים והרים רחוקים נראים תמיד בהירים ומטושטשים יותר מאשר אלו הקרובים לנו - אפילו אם הם מורכבים מאותה אדמה ואותו סוג צמח. בציורי נוף יש להעתיק את האפקט הזה כדי להבטיח מראה אותנטי.

הדרך הכי טובה ללמוד לצייר היא פשוט להתבונן בעולם. לשים לב לקווי המתאר, לגוונים השונים, לדרך שבה האור נופל על עצמם, מטיל סביבו צללים וגורם לצבעו להיראות שונה. כדאי לך להתרגל לשים לב לדברים האלו סביבך, וכך יהי לך קל יותר ל'ראות' מה נכון להעביר לציור כדי לקבל את המראה הנכון.

 

רוצה ללמוד לצייר ציור מושלם תוך 23 דקות?


רוני רות פלמר היא ציירת, סופרת ומאיירת ומורת הציור המבוקשת ביותר בצפון. בחוגי הציור וקורסי הוידיאו שלה, רוני מלמדת אנשים כיצד להוציא תחת ידם ציור מושלם תוך זמן קצר, אפילו אם מעולם לא ציירו קודם ותמיד חשבו שאין להם שום 'כישרון'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב