דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין אילן ג'ורג'י תאונת דרכים 

מאת    [ 07/03/2011 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2534 פעמים ]

תאונת דרכים עלולה לשבש את חיינו, להפר את השגרה ולפגוע ביכולת שלנו לטווח ארוך או קצר. מדובר באירוע חמור אשר דורש התייחסות ופיצוי. כאשר הינכם מעורבים בתאונת דרכים, אתם צריכים להגיש תביעה. מתי ואיך עושים זאת, למי מגיע פיצוי ואיך מתמודדים עם חברות הביטוח

נסעתי כנוסע ברכב של חבר. נקלענו לתאונת דרכים אשר בעקבותיה הנני סובל מחתכים, שבר בצלעות את מי אני אמור לתבוע, היות ולא אני נהגתי ברכב.
נוסע אשר נקלע לתאונת דרכים, צריך לתבוע את חברת הביטוח של הרכב בו נסע בזמן התאונה. פיצויים בגין פגיעות צד ג, מכוסות על ידי ביטוח החובה , ביטוח סטנדרטי אשר מחויב בחוק ונועד על מנת לתת פיצוי הולם גם במקרים בהם יש ברכב נוסעים נוספים מלבד הנהג. את התביעה יש להגיש לחברת הביטוח, באמצעות עו"ד לתאונות דרכים או באופן עצמאי ולהתנהל בהתאם לתגובת הביטוח.

באחד הערבים נסעתי עם האופנוע שלי בכביש, נהג שעבר באור אדום פגע בי והעיף אותי למרחק. כתוצאה מכך שברתי את היד וסבלתי מזעזוע מוח. בעת התאונה לא היה לי ביטוח חובה תקף. האם אינני זכאי לפיצוי.
כשמדובר על תאונת דרכים בה היה מעורב אופנוע, יכול בעל האופנוע לתבוע באופן אישי את הנהג על נזיקין, זאת במידה והוא מצליח להוכיח כי התאונה הייתה לגבי באחריותו ובאשמתו של הצד השני. לשם כך עלייך לספק ראיות והוכחות חד משמעיות ולפעול במסגרת הגשת תביעת נזיקין עצמאית. במקרים מסוג זה, מומלץ להיעזר במשרדי עורכי דין המתמחה בתאונות דרכים, שם יוכלו לתת לך הערכה לגבי אומדן התביעה ולקשר אותך לחוקר פרטי, במידת הצורך.

לאחר בילוי משפחתי נסעתי עייף בכביש חשוך, נכנסתי ברכב אחר וגרמתי לפציעות קלות ליושבי הרכב וגם אני נפגעתי. האם העובדה שהתאונה נגרמה באשמתי, אינה מזכה אותי בפיצויים ואת מי אני צריך לתבוע?
חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים המונהג בישראל, מאפשר לך לקבל פיצוי בגין פציעות שקרו לך כתוצאה מתאונת דרכים, גם אם אתה אשם בתאונה. את התביעה עלייך להגיש לחברת הביטוח המבטחת את רכבך ולהתנהל למולם לאחר הגשת התביעה.

הייתי מעורבת בתאונת דרכים קשה. למזלי יצאתי ללא פגיעות בגוף, אך עם טראומה קשה וחוסר יכולת לתפקד. האם פגיעות נפשיות מוכרות כפגיעות נזיקין ?
החוק מחייב כיסוי במקרה של פגיעות פיזיות ונפשיות, אולם פגיות נפשיות קשה יותר להוכיח כרלוונטיות לתאונת הדרכים ולכן נדרשת בו מיומנות ורגישות. מומלץ להיוועץ בעו"ד מומחה לתאונות דרכים, על מנת לקבל הערכת מצב בנוגע לסיכויי התביעה וכמובן לקבל הנחיות מדויקות לגבי סוג האישורים הרלוונטיים לפגיעות מסוג זה.

מהו טופס תאונות דרכים ?איך עלי להתנהל מבחינת הטופסולוגיה אם ברצוני להגיש תביעה -
לאחר מעורבות בתאונת דרכים, עלייך לגשת לתחנת המשטרה על מנת לדווח על התאונה ולקבל את האישורים המתאימים. בעת הגעה למשטרה, חובה להצטייד ברישיונות תקפים ותעודה מזהה ואם נקטתם בצעדים נוספים, כמו למשל פנייה למיון באופן עצמאי או פינוי על ידי אמבולנס, הביאו גם אותם. הטופס שאתה ממלא בתחנת המשטרה, נקרא טופס תאונת דרכים ומאוד מומלץ למלא אותו ולדווח על התאונה כמה שיותר מהר.

את האישור מהמשטרה אתם צריכים להעביר למוסד הרפואי, על מנת שיחייב את חברת הביטוח ולא פחות חשוב, על מנת שיהיה תיעוד ורישום לגבי התאונה, במקרה של הגשת תביעה.

תביעה וקבלת פיצוי בגין תאונת דרכים מחייבת התנהלות נכונה. לא פעם חברות הביטוח מערימות קשיים על המבוטחים ולכן יש צורך להיוועץ בעו"ד לתאונות דרכים .

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

אילן ג'ורג'י ושות', משרד עורכי דין ייצוג בתביעות נזיקין, לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה ייעוץ וליווי בתיקים בתחום התכנון והבנייה. http://www.igolaw.co.il לייעוץ ראשון ללא תשלום: 0774546165




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב