דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין אילן ג'ורג'י עורך דין לתאונות עבודה 

מאת    [ 07/03/2011 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 1881 פעמים ]

 

כולנו מקווים שזה לעולם לא יקרה, מעדיפים שלא לחשוב על זה, אך מדובר במציאות כואבת – זו של תאונות עבודה. כולנו חשופים במקום עבודתנו לתנאים העשויים לגרום לתאונות ולכן כל עובד בישראל מבוטח מפני פגיעות גוף בגין תאונות עבודה או מחלות מקצוע, במסגרת המוסד לביטוח לאומי.

 

מהי תאונת עבודה? "תאונת עבודה" הינה תאונה שארעה בזמן או עקב עקב עבודתו של עובד אצל מעסיקו או מטעמו. תאונה שאירעה לעובד בדרכו למקום העבודה נחשבת אף היא לתאונת עבודה. הפגיעות הנפוצות ביותר בעקבות תאונות עבודה הן פציעות אורטופדיות, חבלות ראש, פגיעה עצבית או מוחית, מגוון מצבים נפשיים, מחלות עור, ריאות ועיניים, ומוות.

 

לרוע המזל, מי שנפגע בתאונה עבודה נאלץ לעיתים להתמודד, בנוסף לכאב הפיזי ולעוגמת הנפש, גם עם סבך משפטי מסורבל בדרך לקבלת הפיצויים, מכיוון שחובת ההוכחה היא על הנפגע. על מנת לצלוח את הסבך המשפטי, יש צורך בעורך דין המתמחה בטיפול בתאונות עבודה.

 

תפקידו של עורך דין לתאונות עבודה הוא ליווי התובע בכל אחד משלבי התביעה, החל מהאופן בו ממלאים את טופס התביעה וכלה בעדות מול הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, הקובעת את זכאות וגובה הפיצויים.

 

ייצוג על ידי עורך דין מומחה לתאונת עבודה הוא חיוני בעיקר מפני שגם במוסד לביטוח לאומי וגם בחברות הביטוח מנוהלת התביעה על ידי אנשי מקצוע מיומנים. מוטב שנפגעי תאונות עבודה או מחלות מקצוע ימנעו מלנהל את התביעה בעצמם. ליווי משפטי מקצועי של עורך דין המתמחה בתאונות עבודה מעלה את סיכויי הצלחת התביעה עשרות מונים, ומשחרר את התובע לדאוג לדבר החשוב באמת – בריאותו.

 

תביעות רבות, לדוגמא, נדחות בגלל שאופן מילוי טופס תביעת הפיצויים על ידי הנפגע אינו תקין, או שהופעתו בפני הוועדה הרפואית אינה מייצגת את המקרה נאמנה. במקרים כאלה, ליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בתאונות עבודה הוא חיוני: עורך הדין יסייע לתובע למלא את כל טפסי התביעה כראוי, ידאג להגשתם בזמן המתאים ויכין את התובע לקראת הופעתו בפני הוועדה הרפואית.

 

תביעת תאונת עבודה מורכבת משלבים רבים, החל מרגע הפגיעה ועד לסיום ההליך המשפטי מול המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח וקבלת הפיצויים. צעד מוטעה או סעיף שפוספס בטופס עלולים לדון את התביעה כולה לכישלון; בעוד שתכנון משפטי נכון עשוי להביא להצלחת התביעה ולקבלת פיצוי מקסימלי לנפגע. לכן, ליווי משפטי צמוד על ידי עורך דין המתמחה בטיפול בתביעות תאונות עבודה חשוב לעין ערוך.

 

ליווי צמוד ומתמשך של עורך דין לתאונות עבודה יסייע רבות גם במקרים בהם מבקשים נפגעים לערער על החלטה שלילית מטעם הוועדה הרפואית, או במקרים בהם נפגעים מבקשים להכיר באירועי לב או אירועים מוחיים כתאונות עבודה – תביעות המסווגות פעמים רבות כגבוליות.

 

עורך דין לתאונות עבודה יכול להמשיך ולייצג את הנפגע גם לאחר סיום התביעה: נפגעי תאונות עבודה אשר הוכרו על ידי הביטוח הלאומי רשאים לבקש פיצוי נוסף באם חלה החמרה במצבם הרפואי, והצלחתן של תביעות מסוג זה תלויה במידה רבה במומחיותו של עורך הדין לתאונות עבודה.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

אילן ג'ורג'י ושות', משרד עורכי דין ייצוג בתביעות נזיקין, לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה ייעוץ וליווי בתיקים בתחום התכנון והבנייה. http://www.igolaw.co.il לייעוץ ראשון ללא תשלום: 0774546165




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב