תוכניות שותפים
תוכניות שותפים הן למעשה סוג של "מיקור חוץ" לפעולות שווק ומכירות של מוצרים.
מהן תוכניות שותפים והאם הן יכולות להניב הכנסה פסיבית ?
שווק
חברות המייצרות מוצרים בוחרות באחת משתי דרכים בבואן לשווק את מוצריהן לצרכנים:
א. שווק קונבנציונלי - שווק מוכר ונפוץ במחוזותנו
ב. שווק לא קונבנציונלי - מוכר, מקובל נפוץ באסיה וארה"ב
אין טעם להרחיב את הדיבור על השווק המוכר(וגם "המוכר"), כולנו מכירים את המושג "חנות".
שווק לא קונבנציונלי
גם שווק לא קונבנציונלי נחלק לשניים:
א. שווק ישיר
ב. שווק עקיץ
שווק ישיר
שווק ישיר הוא מכירה "ישירה" של מוצר, שוק רשתי או תוכנית שותפים היא דוגמא לשיטת שווק זו.
שווק רשתי הוא למעשה "שווק עקיץ" אך יש בו ערוץ אפשרי לאנשי מכירות.
MLM - שווק עקיף
MLM או שווק רשתי הן דוגמאות לשווק הנעשה ע"י משווקי משנה ומוכרני משנה, ולכן הוא מאפשר
תגמול עבור מכירותיהם של אחרים.
"הכנסה פסיבית" היא הכנסה עבור פעולה שנעשתה בעבר ומתגמלת בהווה.באופן תיאורטי, שווק רשתי(שר"ש), תוכניות שותפים ודרכי השתכרות אחרות עשויות להניב הכנסה פסיבית, אך בפועל, הכנסה פסיבית שמורה לסוג מסויים מאוד של שיטות שיבטיחו קנייה חוזרת של מוצרים.
MLM
שווק רשתי קרוב מאוד להגדרת של הכנסה פסיבית כאשר המשווק הוא למעשה יזם בחברה בשווק רשתי בעלת אופי שכזה.קשה לתאר משווק של מוצר נפוץ, מוכר וממותג אשר "דווקא עכשיו" יצור ארגון המבוסס על יזמים, עקרון התזמון חשוב בהחלט!במידה ויזם בשיטת שווק רשתי אכן יצר רשת הפצה שכזו, אזי הכנסה פסיבית תהייה אחוזים מפעילותה של הרשת שבנה.
תוכניות שותפים
תוכנית שותפים אשר מבוססת על מכירת מוצר באמצעות פרסום אקטיבי, תדרוש מהיזם לשמור תמיד על עירנות, בכל מה שקשור למסעי הפרסום שהוא עורך.פעולה זו עשוייה להיות גוזלת זמן, וגם בשימוש בכלים אוטומטים למינהם, קשה להכדירה "הכנסה פסיבית".
כדי לסכם את האבחנה, תוכניות שותפים כמו גם שווק רשתי עשויים להניב הכנסה פסיבית.הכנסה פסיבית שכזו תוגדר ע"י הפעולות שצריכות להיעשות באופן שוטף כדי להבטיח הכנסה.אם יש רמה מינימלית של פעולות בין אם מדובר במכירה ישירה ע"י או תוכנית שותפים, ההכנסה תהייה "אוטומטית" בהתאמה