דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזנון גבס 

מאת    [ 03/03/2011 ]

מילים במאמר: 666   [ נצפה 6451 פעמים ]

ענף העבודות בגבס, מביא איתו כל הזמן חידושים, והפתעות בכל מה שקשור לעולם הבנייה והשיפוצים. אם בהתחלה היה נהוג לנצל את הגבס כחומר גלם עבור בנייה של קירות וכל מיני מחיצות בתוך החלל הפנימי של הבית (כך שהחומר בעצם היווה תחליף לבנייה המסורתית באמצעות בלוקים), הרי שהיום אנחנו עדים לכל מיני פיתוחים שונים ומגוונים של החומר - עיצובים שאפילו ניתן להגדיר אותם כעבודות אומנות של ממש. נישות גבס, קרניזים מגבס, מדפים עשויי גבס ואפילו רהיטים – כל אלו הם רק חלק מהיצירות שאנשים בוחרים לשלב בתוך ביתם ועשויות מהחומר המופלא הזה.

שימוש מאד פופולארי לחומר, שניתן היום לצפות בו בהרבה מאד חללי מגורים של הרבה מאד בתים מודרניים בארץ הוא מזנונים מגבס. מזנון גבס - מעבר לכך שהוא פריט יפה, אסתטי לעין, פריט שאפילו במרקם ובטקסטורה שלו משתלב עם מראה הקיר ונראה כמו חלק אינטגראלי שלו - הוא גם פתרון שמבחינת העיצוב שלו הוא מאד פרקטי לחלל הבית. אם בעבר היה נהוג לאחסן כל מיני פריטי נוי ופיצ'יפקעס בתוך רהיטים בדמות של מזנונים, שלא תמיד היו משתלבים בצורה מושלמת עם יתר הסגנון של הבית (וגם הרבה פעמים היו מאבדים מה"מודרניות" שלהם במהלך השנים...), הרי שהיום מזנונים מגבס פשוט חוסכים לנו את הבעייתיות הזאת. הם תמיד נשארים פונקציונאליים, ולאורך שנים משרתים את המטרה שלהם בהצלחה ובכבוד.

בנייה של מזנונים מגבס, מאד דומה בטכניקה שלה לבנייה של קירות מגבס. גם כאן, ממש כמו שבונים קירות גבס, נעשה שימוש בתשתית עשויה פרופילי מתכת, עליה מורכבים לוחות הגבס, שאח"כ מוחלקים ונצבעים ליצירת מראה אחיד. הבנייה של המזנון נעשית בשיתוף פעולה מלא של הקבלן המעצב ביחד עם דרישות הלקוח. בצורה כזאת ניתן לעצב את המזנון בפורמט כזאת שגם יגשים את החזון העיצובי של הלקוח, וגם יתאים לאחסונם של כל הפריטים אותם הלקוח מייעד לשים בפנים, ברבות הימים. ניתן לעצב מזנון גבס כמעין שולחן, אפשר לבנות מזנון גבס בסלון המיועד להצגת טלוויזיית הפלאסמה, כך שתראה כאילו היא שקועה בתוך קיר ויושבת במעין נישה משל עצמה. ניתן לבנות בתוך המזנון חללים קטנים של ארונות בשילוב עם מדפים, הנסגרים בדלתות זכוכית ויוצרים ארונות תצוגה דמויי ויטרינה. ניתן לבנות את המזנון בשילוב עם מדפים מגבס כדי שאלו יוכלו לאכלס כל מיני פריטי נוי, ספרים, תקליטים וקלטות שאנחנו מעוניינים לאחסן בסלון, ובעצם כמעט כל רעיון וכל דרישה שיש ללקוח עבור המזנון ובהתאם לצרכי המקום, ניתן ליישם ולבנות מזנונים מגבס כיד הדמיון הטובה.

גם מבחינה של חומרים, היום מזנונים מגבס הם לא נטו עשויים אך ורק מחומר הגבס. הגבס אומנם משמש בהם את התשתית הבסיסית, אבל יחד איתו גם משולבים כל מיני חומרים אחרים ונוספים שמבליטים אותו והופכים אותו ליצירת אומנות מסוגננת של ממש. הרבה פעמים ניתקל במזנונים מגבס משולבים במדפי עץ, מזנונים שסגורים באמצעות דלתות זכוכית כמו סוג של ויטרינה, מזנונים שמופיעים בשילוב עם פרזולי מתכת אלגנטיים, ואפילו מזנונים שמוטבעים עליהם אריחי חיפוי מעוצבים, כמו כאלו שבד"כ משמשים עבור ריצוף. גם נושא התאורה אינו פוסח על המזנונים מהגבס, והרבה פעמים כדי להבליט אותם ולבדל אותם משאר חלל הסלון, אנשים נוטים להאיר עליהם באמצעות ספוטים ממוקדים, או להתקין בתוכם נורות שקועות הנראות כאילו הם חלק מהמבנה עצמו.

בנייה של מזנונים מגבס, דורשת לא רק ידע מקצועי וניסיון בתחום, היא גם מצריכה ראייה עיצובית ואפילו סוג של טביעת עין אומנותית. לעיתים בנייה של מזנונים מגבס, תדרוש התמודדות עם בעיות ארכיטקטוניות מורכבות ונתוני פתיחה מסובכים של חלל המבנה – אי לכך מומלץ וחובה לעשות זאת בסיועו של איש מקצוע, כזה המתמחה בעבודות גבס. ישנם היום בשוק הרבה מאד בעלי מקצוע העוסקים בתחום הגבס – כאלו שמתמחים בבנייה של מחיצות, כאלו שעוסקים בהנמכת תקרות, וכאלו שהידע שלהם הוא יותר במתן של פתרונות בידוד ואקוסטיקה עבור מבנים. גם אלו עשויים להתאים לבנייה של מזנונים מגבס, אבל יותר עדיף דווקא ללכת על אלו שהניסיון שלהם הוא בעבודות מתחום המזנונים. יותר מומלץ אפילו כאלו שכבר ראיתם עבודות קודמות שלהם. מזנון מגבס - כזה שיבנה בצורה מקצועית - לא רק ישרת את החיים שלכם ברמה הפרקטית, אלא גם יתרום לעיצוב חלל הבית וישדרג לכם אותו פלאים.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.


המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב