דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוי אבן, טרנד חולף או יסוד באדריכלות הישראלית? 

מאת    [ 02/03/2011 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 3433 פעמים ]

 במשך למעלה משישים שנות כיום  של מדינת ישראל, ענף האדריכלות  הארצישראלי מזוהה יותר מכל עם עצמו. האדריכל הישראלי כיום, אינו שואב את מלוא השראתו ממיצגים אירופאים או אמריקאיים, וזאת בזכות תרבות העיצוב הישראלי שהתפתחה במשך העשורים האחרונים.

ישנם לא מעט אפיונים בצורה בה אנו מעצבים את בתינו אך נדמה כי הישראלי מבניהם הוא עיצוב האבן המוכר לכולנו, השימוש באבן נחשב כבר שנים לסממן הישראלי ביותר מבין אופציות המרכיבים העומדות בידי אדריכלי ישראל.

חיפוי אבן בארצנו הפך עם השנים מדבר אשר יוחס לבירתנו ירושלים, לטרנד חם המשדר חיבור למדינה ולתרבות. העובדה כי דווקא מרכיב זה תפס את המעצב הישראלי תמונה במספר גורמים בעיר ירושלים ובמספר סוגי אבנים המצויות בארץ ישראל.

ראשית האבן הירושלמית המוכרת לכולנו, אשר מחפה את הבירה, הפכה להיות האבן המזוהה ביותר מבין שלל האבנים. אבן גיר זו עוד שימשה לעיצובים בתקופת הברונזה, לאבן ישנם מספר צבעים שונים לבן, המוכר ביותר, ורוד וצהוב. אבן זו היא זמינה בישראל ולכן זולה יותר משלל האבנים, דבר אשר אועיל לה בכניסתה כמרכיב לבנייה ועיצוב בתים בארץ. אבן נסורה ואבן הגרניט אהודות מאוד בקרב הקהל הישראלי, כשבראשם כאמור אותם ירושלמיים אשר רצו לשבור שיגרתם בכל הקשר  חיפוי אבן ירושלמית.

אך כניסתן של שלל אבנים שונות לחפוי פנימי וחיצוני של הבתים בארץ ישראל, הוא הבשורה החשובה ביותר בתחום.אבן הטופו או אבן הצפחה המצויה בעומק רב מעטרות את אותן וילות בהן ניתן לראות את הדור החדש של החיפוי באבן בארץ ישראל.

אבן הכורכר אשר מקורותיה במישור החוף הייתה בעבר אבן בנייה בעבר ושרידים של בנייה מאבן זו, ניתן למצוא באזור אשקלון, ובאזור מישור החוף,כיום האבן משמשת לחיפוי חיצוני ופנימי של בתים שונים בארץ ישראל.

מוזר לגלות שכיום אפילו אותם בריקים (אבנים המחולקות למלבנים) המצויים באירופה ומאופיינים עם בנייה ההולנדית והאנגלית, עוברים תהליך עלייה וגם את האבנים הישראליות חורצים ומחלקים למלבני בריקים, צעד זה מוכיח את הבסיס לבנייה הארץ ישראלית ולרצון של כל אדריכל ליצור חיבור עם הנוף והמאפיינים של הבניה המקומית.

 אותו חיפוי אבן התחיל כמאפיין של הבנייה הירושלמית אך מאז קום המדינה התפשט הטרנד לכול חלקי הארץ והוא מוצא עצמו כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארצישראלית בכלל ומהאדריכלות בארץ בפרט.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב