בימינו , עסקים גדולים נוהגים לפרק כל מחלקה בעסק למעיין עסק נפרד שצריך לעבוד ולספק תוצאות בפני עצמו ובו בזמן לעבוד בסנכרון מוחלט עם שאר מחלקות העסק , וכל זאת על מנת להגיע למקסימום רווחיות ויעילות בכל מחלקה ומחלקה , וכך במיזוגן למקסם את העסק כגוף אחד ששואף לנקודת הפיק שלו בעזרת הכלים שברשותו .
שיטה זו של ניהול , דורשת משאבים כבדים ויקרים כמו תוכנות שונות לכל מחלקה , כוח אדם מתמחה בכל מחלקה , לכל הפחות של הדרגים הבכירים יותר שעומדים בראשה , כלים וכמובן הוצאותיו של העסק גדלות בהכרח מכיוון שכל מחלקה מתנהגת כעסק שונה ויחידה עצמאית , בעלת שיקולי דעת ומתמחה בחטיבה אחת ממוקדת מטרה , ומוגדרת במדויק מעצם הקמתה .
עסקים גדולים עושים זאת טוב , מחויבות לפירמה עומדת בראשו של כל מועסק שרואה את פוטנציאל הקידום לנגד עיניו , מאמץ להצטיין מעל כולם ולבלוט , בונוסים מפנקים , הגאווה שהיעדים שהציבו לו כבר מזמן נפרצו , ועתיד מזהיר לפניו .
ההיררכיה הברורה שהפירמה בנויה על פיה מאפשרת חלונות של הזדמנויות למועסקים אשר מעוניינים בקריירה בחברה גדולה לפחות לזמן מוגבל על מנת לרכוש ניסיון ורזומה נכבד , היא מתאימה למערכת שפועלת על פי שיטת הפרד ומשול , לפי מערכת של מספרים ותקנות וכמובן חוסר גמישות ופחות אילוצים .
הפירמה הגדולה מגייסת עובדים למחלקות השונות אשר נשלטות בידי אנשים מקצוע שמתמחים בכל נושא ועניין במחלקה שלהם , יודעים טוב את העבודה ומשרישים אותה לעובדיהם בקורס לפעמים בין פרק זמן של חצי שנה ויותר שעלותו לא מבוטלת , אך בידיהם לספק למועסק את הכלים שלאחר מכן , הוא יחזיר את ההשקעה שלהם , וזאת אף לעיתים עם מעט יכולת והרבה מאוד מוטיבציה חדורת יעדים.
מאידך , מה קורה כאשר עסקים קטנים מנסים להתנהג כך - האם זה עובד -
ניהול עסק קטן בצורה טובה משמעו ניהול אילוצים בצורה מצוינת , מי ששולט בחברה צריך לשלוט ולהיות מעורב יותר בכל מחלקות החברה , לרוב אף אם ישנם אנשי שיווק הוא צריך להפעיל אותם , אם ישנם אנשי ייצור ותעשייה הוא צריך לפקח עליהם, וכך שיטת הפרד ומשול מצטמצמת עד מתבטלת מכיוון שהמערכת צריכה להיות קטנה ודינמית, היא פחות מאיימת, פחות חזקה ומדויקת מפירמה גדולה לכן לקוחותיה לא מרגישים מאוימים לעזוב ,וכך מכיוון שהיא הרבה יותר זעירה , היא צריכה להיות הרבה יותר זהירה .
האמת ברורה והיא משקפת מציאות אחת : לקוחות של עסק קטן לא אוהבים במיוחד שהוא מנסה להחדיר סדר בשיטת המחסר שלו , בלוגיסטיקה בייצור בשיווק ובגבייה , הרבה פעמים הלקוח אינו מצליח להתרגל לכך וזה אף מעצבן אותו.
עסק קטן היתרון שלו שהוא דינאמי , מהיר ובעל יכולת להתפשר ולהתאים עצמו ללקוח כזה או אחר ככל שניתן לכן השיטה הזו יותר קשה לו אף לביצוע ואף ליישום על הלקוחות .
אף על פי כן , הוא כן יכול לשדרג עצמו לאט ובהדגרה , הוא כן יכול להגדיר מחלקות מדויקות והתמקצע קצת יותר בכל אחת מהן , לשפר אותן, ולהביא אותן לתוצאות טובות יותר ורווחיות כמובן שלא בכולן ולא על מחיר איבוד לקוחות קיימים שכן אנו בעניין הגדלת מאגר הלקוחות ושיפורי היעילות .
עם כל זאת , ישנם תחומים אשר בהם דרושה יכולת אישית של המועסק, תכונות אשר יש להחדיר בו למען כך שיבצע את המשימות בתחום בצורה טובה יותר , תחומים אשר טכנולוגיה היא לעזר אך אינה שלטת ולכן יש להשיקע יותר במומחיות המועסק מאשר בטכנולוגיה יקרה וחסרת ערך לארגון קטן שלא יכול ליהנות מכל פירותיה .
אחת מהדרכים כיום היא שיטת OUTSOURCING ; כאמור לעיל , ישנם מחלקות שחפיפה והסבר קצר למועסק לא יעזור ויהפוך אותו לאיש מקצוע מוסמך , הדרכה בת חצי שנה לא באה בחשבון , והעסקת עובד מחברה גדולה לא תסתדר לרוב כי הוא רגיל לתקנות ברורות ולא יכול לנהל אילוצים משתנים לכן , אם בכל זאת העסק מעוניין לתת דגש על כל מחלקה ולמקסם את ביצועיה , עצור ובדוק, כי ישנם שיטות משתלמות וכדאיות הן כלכלית והן מקצועית .
פתרונות - פתרונות עסקיים ושירותי משרד , מתמחה בניהול בקרת תשלומים לעסקים , התמודדות אל מול לקוחות "קשים" , וכן הדרכות ואימונים בתחום הגביה .
בקרו באתר האינטרנט שלנו כדי לדעת עוד פרטים אודותינו www.sfu.co.il .
תוכלו לפנות אלינו במייל office@sfu.co.il