דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין- תובנות שלפני מעשה 

מאת    [ 02/03/2011 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2343 פעמים ]

המאמר הבא מוקדש לכל אלו העומדים בפני תהליך של גירושין. כאשר מתחילים תהליך זה, יש לפעול לפי השלבים הבאים ולזכור את העצות הבאות:

ראשית, התנהלו נכון בכל הנוגע לעניינים הכלכליים. אחד הגורמים המובילים זוגות רבים לדלתות בתי המשפט ומונעים מהם להיפרד באמצעות ניסוח משותף של הסכם וחתימה עליו, הינו נושא הכספים וחלוקת הרכוש. תחום זה הוא כשדה מוקשים שעל הזוג המתגרש לעבור בטרם יגיע לפרידה הסופית והמיוחלת.

אם הרכוש רשום על שם שניכם, יהיה לכם קל יותר להגן על האינטרסים שלכם בביה"מ, ואם עשיתם הסכם ממון לפני הנישואין - הרי זה משובח, תפתרו את הבעיות בקלות ובמהירות (יחסית). אך אם לא זה ולא זה הם המצב הקיים, מהרו להיות הראשונים ולהגיש תביעה, זה לפחות יעניק לכם יתרון בפני החוק. בכל הנוגע לחשבונות בנק משותפים, וודאו כי רק על ידי אישור משותף ניתן להוציא כספים מהחשבון.

שנית, בנוגע לחזקת הילדים ודמי מזונות, אם הילדים הם משותפים, עליכם להחליט ביניכם אצל מי הילדים יגורו ביום יום, ומה יהיו ימי הביקור של הצד שעוזב את הבית. בדרך כלל הילדים נשארים אצל האם ומתראים עם האב בסופי שבוע. סידור מקובל נוסף הוא חלוקת ימי השבוע באופן שווה. במקרה האחרון על ההורים לגור קורב אחד לשני על מנת שהילדים יוכלו ללכת לאותו בית ספר או גן כבעבר. דעו כי זהו אינו סידור שמקובל בארץ, כי הוא פוגע בשגרה של הילדים. ישנם מצבים בהם אחד ההורים נאלץ לעבור דירה רחוק יותר, במקרים אלו חשוב לא לפספס ימי ביקורים ולא לאכזב את הילדים. באופן כללי בנושא של גירושין, יש לשדר לילדים את המסר שלמרות שחייהם עומדים להשתנות, התפקיד שלכם כאב וכאם לא ישתנו וכי היציבות והבית ימשיכו להיות הבסיס לחייהם.

שלישית,  הקשיבו לעצותיו של העורך דין לענייני גירושין, אחרי הכול, הוא זה שמתמחה בעניין. לאחר שכבר בחרתם מישהו עם מומחיות, ידע וניסיון לייצג אתכם בהליכי גירושין, תנו לו להוביל בתחום בהוא מבין. קור הרוח והענייניות המקצועית שלו, בנושא של גירושין, היא שתגן על האינטרסים שלכם על הצד הטוב ביותר. כאשר זוג נמצא בהליכים של גירושין לעיתים נתקלים בסיטואציות לא נעימות, הניחו לעורך דינכם לעשות את העבודה הלא נעימה- להתעמת, להיאבק ולגשת לבית המשפט כשצריך. באותה מידה, אם ייעץ לכם לסגת ולוותר כדי לא לבזבז את זמנכם, הקשיבו לו על מנת לא לבזבז זמן וכסף מיותרים על תהליך של גירושין , שגם כך עלותו יקרה.

עצתנו הרביעית והאחרונה היא: דעו להרפות ולהמשיך הלאה. גירושין הם  סוף של פרק אחד בחייכם, סוף של זוגיות עם אדם אחד. אמנם זוגיות זו לא נמשכה לנצח נצחים כמו שתיארתם לעצמכם, אבל זכרו שמכל דבר בחיים אפשר ללמוד, להפיק לקחים ואף לצמוח. השתמשו בשנים אלו כמנוף לשנים הבאות, והחלו את השלב הבא בחייכם עם אופטימיות. נסו לא להיות ממורמרים, והישענו בתקופה קשה זו על חברים משפחה ועזרה חיצונית. גירושין כיום אינם נושאים את הסטיגמה החברתית שנשאו בעבר. היום אדם גרוש יכול להמשיך הלאה גם בתחום הזוגיות וגם בחיים בכלל, מבלי שאנשים יסתכלו עליו בצורה שיפוטית. חשבו כי החיים רק מתחילים אחרי תהליך של גירושין ולא באים לקיצם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב