דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך לדעת על מרכז הערכה? 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 3429 פעמים ]

 מקומות עבודה רבים היום נעזרים בשירותי מכוני מיון על מנת לסנן את המועמדים.עוד טרם לראיון האישי, המועמד עובר סדרת מיוניים במכוני מיון שונים.בכל תחומי העיסוק פונות החברות למרכז הערכה על מנת לעזור בהליך הקליטה והסינון הראשוני.מרכזי הערכה המובילים היום הינם:אדם מילוא,פילת וקינן שפי.

אילו מבחנים נערכים במרכזי הערכה?
במכון מיון עוברים המועמדים מספר שלבים וראיונות.ברוב המכונים שיטת המיון והאבחון דומה .ברוב המקרים יהיו מבחני הערכה חלק מיום מיונים שלם, בתפקידים מסויימים המרכז הערכה הינו מיון יחיד שלב הראשוני עוברים המועמדים מבחן העוסק בדינאמיקה קבוצתית.במבחן זה מחפשים לבחון את ההשתלבות של היחיד בתוך קבוצה-בוחנים תכונות מסויימות כגון-דומיננטיות, עבודת צוות , שיתוף פעולה ועוד. מבחן הדינאמיקה הקבוצתית מורכב ממספר שלבים- כל מועמד מציג את עצמו. לאחר מכן על המועמדים לבחור נושא לשיחה המקובל על שאר המועמדים .בשלב הבא , יקבלו המועמדים משימה קבוצתית שאותה יצטרכו לבצע ולקבל החלטה מושתפת, זאת על מת לבחון את יכולת שיתוף הפעולה וההנהגה של המועמדים.כמרכיב נוסף , עוברים המועמדים סימולציות.בסימולציות נערכים משחקי תפקידים  בזוגות.הסימולציות נעשות בהתאם לתפקיד שאליו נבחנים ,מועמד אחד  מייצג את בעל הסמכות בחברה ומועמד שני לקוח, והם צריכים לפתור את הדילמות המקצועיות הללו.לבסוף, עוברים המועמדים לתפקיד ראיון אצל פסיכולוג, על מנת לבחון את היכולת האישית והתאמתם לתפקיד. היות ומדובר על יום גדוש ועמוס, כדאי להגיע מוכנים למרכז הערכה.ככל שהתפקיד שאליו מתמודדים בכיר יותר, כך גם המבחנים קשים ואינטנסיבים יותר.

איך להתכונן?
לשם כך קיימים היום הרבה מרכזי הכנה למרכזי הערכה, אשר בעצם מדמים את יום המיון שנערך במבחני המיון השונים.לרוב מדובר בצוות מקצועי, אשר כבר מיומן ומתורגל בשלבי המיון ויודע להכין את המועמדים בצורה הטובה ביותר .במיוחד לאילו  אשר נלחצים במבחנים מסוג זה, כאשר עוברים הכנה מקדימה רמת הלחץ יורדת והביצועים טובים יותר.המלצתינו , בין אם אתם בוחרים לפנות לעזרה ממכון חיצוני שכזה או לא, תדאגו לישון טוב יום לפני , מומלץ לבצע פעילות גופנית או ללכת לראות סרט עם חברים , על מנת להרפות קצת ולקום רעננים למבחן מיון.

קרן גור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב