דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רווח נקי, כלכלת המשפחה 

מאת    [ 01/03/2011 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 2112 פעמים ]

אורך חיים מהיר ודינמי, מחייב משפחות רבות לעשות בדק בית ולבחון את הדרך שבה הן מתנהלות מבחינה פיננסית, בתוך התא המשפחתי.

קוראים לזה כלכלת המשפחה וזה יכול לעשות הבדל מהותי במערכת היחסים שלכם עם כסף. לפני שאתם מבטלים, נשאבים לסטיגמות או חושבים ,לנו זה לא מתאים ולא יכול לעזור, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

  • כלכלת המשפחה מתחילה מההבנה כיצד נכון להתנהל עם כסף ועם התחייבויות חודשיות, קבועות או חד פעמיות. מדובר בשינוי מחשבתי, אשר את תוצאותיו רואים בהתנהלות הפיננסית בשטח. אם אתם מבקשים לקבל תוצאות,חשוב שתבואו עם ראש פתוח וגמישות מחשבתית.

משפחות רבות אשר עוברות את התהליך, נותנות לעצמן אורך נשימה ויוצאת ממצב של חנק, לחץ ודאגה יום יומית, למצב של שליטה והבנה כיצד לנהל את הכסף שלהן.

  • כשמדברים על כלכלת המשפחה, לא מדברים בהכרח על שינויים דרסטיים או נקיטת צעדים מרחיקי לכת, לפעמים כל מה שנדרש זו התבוננות אחרת, שינויים קטנים והבנה כלכלית מקיפה יותר. ברגע שתקבלו את הכלים לבחון את ההתנהלות הפיננסית שלכם, תגיעו לתוצאות. "זו יכולה להיות בחינה של התוכניות שלכם בערוצי הכבלים, למול חברות הסלולאר, בדרך שבה אתם עורכים את הקניות. הפרטים הקטנים הם שבונים את התמונה המלאה.
  • התנהלות כלכלית נכונה, בתא המשפחתי אינה מתייחסת רק למשפחות בעלות הכנסה נמוכה. משפחות רבות אשר משתכרות מעל הממוצע במשק, מוצאות עצמם בחוסר איזון וחוסר יכולת לנהל את כספם בצורה יעילה.
  • משפחות רבות אינן נותנות את הדעת לנושאים פיננסיים כמו פנסיה, הפרשות לקופות גמל, ביטוחים שונים וכדומה ומתייחסות בעיקר להכנסה-הוצאה פר חודש. כשמדברים על כלכלת המשפחה, מדברים על כל ההיבטים הפיננסיים, כולל השקעות והתחייבויות לטווח ארוך.
  • חסכונות, חסכונות. לא פעם משפחה מצליחה לסיים את החודש בצורה מאוזנת, אולם אינה מצליחה לחסוך ולשמור ליום גשום. בטווח הקצר היא אולי מסתדרת, אך מה יקרה אם חלילה תאבד מקור הכנסה - על מנת שלא לרדת ברמת החיים ולהיקלע למצב כלכלי בעייתי. חייבת המשפחה להצליח להתנהל נכון ולהתנהל נכון אומר גם לחסוך, לכל מצב
     או מטרה. אם אין למשפחה ראייה עתידית או תוכנית לשעת חירום. מומלץ שתקבל ייעוץ
  • חלק גדול מהמשפחות מבין שהן זקוקות לייעוץ לכלכלת המשפחה, כאשר הם עומדים בפני רכישה או הוצאה גדולה, כמו החלפת דירה, חתונה של הבן. הערכות כלכלית נכונה, מבעוד מועד מסייעת להגיע למצבים האלה בלי לחץ. כמו כן, אם אתם יודעים שהוצאה גדולה בפתח, למשל שנה מהיום. תתחילו להתכונן.
  • לאורך השנים אדם מחליף מקומות עבודה, יורד ברמת השכר, מחליף מקצוע. אם אתם או בן זוגכם עומדים בפני שינוי קריירה, שיש לו השלכות על ההכנסה החודשית. חשוב שתערכו לנושא בצורה מבוקרת ושקולה. תמרה עבדה כמנהלת בחברת הייטק והרוויחה שכר יפה. היא ובעלה, מתכנת בכיר, חיו עם ילדיהם ברמת חיים גבוהה מאוד. לאחר לידת הבן השלישי, החליטה תמרה להאט את המרוץ ולפתוח עסק למאפים ביתיים.

היא עזבה את העבודה, אולם המשפחה המשיכה להוציא את אותם כספים כמו בעבר, מה שהכניס אותה לבור כלכלי.

ייעוץ ותכנון כלכלת המשפחה דורש התייחסות של גוף מקצועי. רק אחד כזה יוכל להנחות אתכם לגבי חובות, זכויות, תכנון מס, תכנון הוצאות עתידי וכדומה. אם אתם חושבים לתכנן את ההתנהלות הפיננסית של התא המשפחתי, אל תתפשרו על פחות ממי שעוסק ומבין לא רק בכלכלת המשפחה, אלא בהתנהלות פיננסית רחבה.

 

 

 

 

 

 

קבוצת רווח נקי, בניהולה של ליאת פרנקל ייעוץ מקצועי להחזרי מס ובניית מנגנון מיסוי עתידי הנהגת פתרונות וקורסים לשכירים, עצמאיים, פנסיונרים וסוכני ביטוח http://www.revachnaki.co.il/ לשיחת ייעוץ 03-9236227




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב