דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס CCNA 

מאת    [ 28/02/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4458 פעמים ]

 

זה לא סוד שמחשבים מהווים חלק מרכזי בחיינו. כמעט כל תחום בחברה המודרנית קשור למחשבים או לרשת האינטרנט. כדי באמת להתמחות בתחומים האלו, עליכם לקחת קורסי מחשבים שיעניקו לכם את הידע. במילים אחרות: עליכם לקחת קורס CCNA.

קורס CCNA? זה קשור ל-CNN?

קורס CCNA אינו קשור כלל וכלל לרשת החדשות האמריקאית. הקורס, ששמו המלא הוא קורס cisco networking ccna, עוסק בתפעול, בהגדרה, בהתקנה ובפיתרון בעיות הקשורות לרשתות מחשבים המשולבות נתבים ומתגים. במילים פשוטות: לימודי CCNA מעניקים ידע על רשתות תקשורת נתונים, טכנולוגיות מחשבים מתקדמות ואבטחת מידע.

ומהי cisco? מדובר באחת מחברות תקשורת המחשבים המובילות בעולם, אשר קובעת סטנדרטים שונים בתחום רשתות המחשבים. ההתמחות של החברה היא בייצור ציוד תקשורת מתקדם, המשמש ארגונים רבים בכל רחבי העולם. מיותר לציין שהקורס מבוסס על הכלים והידע שפותחו בחברה זו. 

התכנים בקורס CCNA

קורס CCNA מכיל נושאי לימוד רבים ומגוונים: יסודות בסיסיים של תקשורת הנתונים, מיתוג וניתוב ((Routing, מודולים של תקשורת - OSI, TCP/IP, אבטחת מידע, טכנולוגיות מתקדמות ליישום והפעלת חיבורי אינטרנט לאתרים מרוחקים (דוגמת WAN), הגדרות שונות כמו ACLs, VLan, ועוד.

איפה ניתן ללמוד קורס CCNA?

כפי שניתן לראות, קורס ה-CCNA  עוסק בנושאים שאינם בהירים כלל וכלל למשתמש המחשב הממוצע. לכן, אם אתם מעוניינים ללמוד את הנושא, עליכם להירשם לקורס באחד המוסדות הרשמיים שעוסקים בו. מכללות ובתי ספר רבים ברחבי הארץ מציעים תוכניות שונות של לימודי ccna, שנבדלות ביניהן בעיקר בהיקף הלימודים.

תנאי הקבלה

דרישות הסף של קורס CCNA עשויות להשתנות ממוסד למוסד, אולם במרבית המקרים על המועמדים לעבור בחינת כניסה. הם צריכים להיות בעלי שליטה ביישומי המחשב השונים וכן להיות מסוגלים לקרוא חומר מקצועי באנגלית. במוסדות מסוימים נדרש גם ראיון קבלה עם ראשי המוסד.

לכן, ניתן בהחלט לומר כי לימודי CCNA מיועדים בעיקר למשתמשי מחשב 'כבדים', אשר בקיאים בו עד היסוד, או לאנשים אשר עוסקים בתחום בצורה מקצועית: טכנאי מחשבים, אנשי תמיכה, מנהלי רשתות, סטודנטים בתחומי המחשב השונים, וכן הלאה. 

הכנה לעולם הטכנולוגי שבחוץ

קורס CCNA מכין את המשתתפים בו לבחינת הקבלה של cisco, בחינה חיונית להשגת משרה בתחום. הסטודנטים עושים במסגרת הקורס סימולציות שונות המדמות את המבחן החיצוני וכן שאלות מיוחדות העולות בו. קורסים רבים אף משלבים ליווי אישי לתלמידים שלהם ותוכנית לימודים ייחודית עבור כל אחד ואחד.

בשלב הבא, יוכלו בוגרי הקורס, או לפחות אלה שעברו את המבחן, להשתלב במשרות רבות בתחום תקשורת המחשבים: אנשי תמיכה, טכנאי רשתות, מנהלים במוסדות שונים, יועצי תקשורת וכן הלאה, כאשר העבודה אליה מוכשרים התלמידים בקורס יכולה בהחלט להיות גם מעבר לים. 

כיצד תבחרו מוסד לימודים?

החלטתם שאתם מעוניינים לעבור קורס CCNA, ואתם מתלבטים בין מוסדות הלימוד השונים? כדי שהבחירה שלכם תהיה אידיאלית, עליכם להקפיד על מספר דברים: ראשית, שמוסד הלימודים בו תבחרו אכן מוכר כמוסד רשמי בתחום, ושהוא מעניק תעודת גמר אשר מקובלת על אנשי תעשיית המחשבים.

מלבד זאת, חשוב מאד לבחור תוכנית לימודים שתהיה באמת מקיפה בתחום הרחב הזה. במקרים רבים, פער מחירים בין הקורסים השונים עשוי בהחלט להעיד על מידת המקצועיות. מתן תשומת לב ראויה לכל אלה תאפשר לכם לעבור קורס CCNA שיהיה מקצועי באמת, ויאפשר לכם להשתלב ביתר קלות בתחום המאתגר והרווחי הזה.

 

מכללת רמת גן מזמינה אתכם ללימודי תואר ראשון של האוניברסיטה הפתוחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב