דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלי חדש אימון אינטראקטיבי 

מאת    [ 04/08/2007 ]

מילים במאמר: 1106   [ נצפה 3849 פעמים ]

אהבתי החדשה - אימון אינטראקטיבי/שחר פרלמן

"אנו חייבים למצוא דרך או לסלול דרך חדשה"
חניבעל

עד לאחרונה היו קימות שתי דרכים עיקריות לאימון, אימון פנים אל פנים ואימון באמצעות שיחת טלפון. כיום מצטרפת שיטה שלישית ומיוחדת - אימון אינטראקטיבי.

כששמעתי לראשונה, בקורס האימון שעברתי, שעלי להתאמן ולאמן בטלפון הייתי מאד סקפטי. "זה לא יעבוד" חשבתי.
אמנם בארה"ב ובבריטניה, הארצות המובילות בתחום האימון, הדרך העיקרית לאימון היא באמצעות שיחות טלפון. אך שם המרחקים הגדולים והתרבות השוררת אפשרו לדרך זו לשגשג.
בישראל לעומת זאת, קיימת תרבות של מפגש אישי, עם הרבה חום ומגע אישי. לכן דרך האימון המועדפת הייתה מפגש פנים אל פנים. רק לאחרונה חלק מהמאמנים החלו לאמן באמצעות הטלפון.

למרות היותי סקפטי, לאחר שסיימתי לעבור סדרת אימונים טלפוניים ולהעביר סדרת אימונים משלי, גיליתי את הקסם שבאימון הטלפוני: ישיבה נינוחה בבית, כוס קפה חם ומהביל או כוס מים קרים, שעה שנוחה לי ולמתאמן שלי ללא לחץ וללא הפרעות חיצוניות. בעבודתי כמאמן טלפוני חשתי שרמת ההקשבה שלי עולה הצלחתי להגיע להקשבה שיש בה אינטואיציה, שימת לב למה שהמתאמן לא אומר ויכולת מיקוד אך ורק במתאמן ללא כל הפרעה חיצונית.

"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא להמציא אותו" פיטר דרוקר
חלק מהקוראים מכירים אותי כ- "מנכ"ל שהוריד את העניבה שלו". במשך 25 שנים הייתי איש הייטק, בשבע השנים האחרונות לעבודתי שימשתי כמנכ"ל חברה. מדי בוקר הלכתי לעבודה מעונב, זו הייתה התחפושת שלי והיא הייתה יעילה למדי.
באמצע קורס האימון שעברתי הורדתי את העניבה, לאחר מספר שבועות גם התפטרתי מתפקידי כמנכ"ל והקמתי חברה לה קראתי Be Happy. רציתי להקדיש את כל כולי לחזון שלי: להביא את האימון לכמה שיותר אנשים, כדי לאפשר להם להיות מאושרים בחייהם בבית ובעבודה.

באותו חודש בו התפטרתי קרא לי יו"ר החברה וביקש שאצטרף אליו לפגישה עם דורון ליבשטיין, מנכ"ל MSN ישראל. "הוא גם מאמן, יהיה לכם על מה לדבר, כדאי לך להכיר אותו".
"בסדר" אמרתי, לא ממש מבין על מה ולמה, אך כמטיף לשיטת "כן ו.." באתי לפגישה.
אני זוכר את הפגישה הזו כאילו היתה אתמול, לאחר שערך בינינו הכרות נפרד מאיתנו יו"ר החברה, היה לו ברור שנסתדר לבד ואכן הוא צדק. דורון הקסים אותי מהרגע הראשון, פגשתי אדם מיוחד, חם, חכם, מלא אהבת אדם וחזון. במהלך הפגישה סיפר לי דורון על חזונו ועל הדרך בה הוא מתכוון להגשים אותו "אני מתעתד להקים חברת סטארט אפ בשם CoachingInteractive אשר תספק שירותי אימון למיליוני אנשים בעולם".

לא יכולתי להישאר אדיש לרעיון האדיר הזה. החזון שלו הדביק אותי בשניות. היה לי ברור שבעידן בו אנו חיים - עידן טכנולוגי מיוחד: בו אנשים אוהבים צעצועים חדשים, מכשירים סלולאריים, אינטרנט וכל מיני גאדג'טים שצצים ועולים בכל רגע נתון - המיזם הזה חייב להצליח. היכולת לאפשר לאנשים להתאמן בנוחיות בביתם, מהמחשב שלהם, בזמן שנוח להם מבלי שהמאמן נמצא בדיוק באותו זמן בצד השני, היא יכולת נהדרת. חופש מוחלט.
זאת ועוד - הרגשתי שהאימון באינטרנט יסלול דרך חדשה. דרך מיוחדת. דרך שתאפשר למיליונים להתאמן בנוחיות ובעלויות מופחתות. ועוד באותו היום אמרתי לו שברצוני לעבוד איתו יחד.

לקח קצת זמן, עברו כמה חודשים אך בסופו של דבר מצאתי את עצמי מגיע למפגש הדרכה ראשון על המערכת האינטראקטיבית. לפני תחילת האימון באינטרנט, כמו גם לפני האימון בטלפון, הייתי סקפטי, אולם האימון באינטרנט כבש אותי בסערה ומייד הרגשתי שאני אוהב ומתחבר למערכת האפשרות שגם אני אוכל לאמן אנשים במערכת הקסימה אותי.

"אל תלכו לאן שהשביל יכול להוביל, לכו במקום זה לאן שאין שביל ותשאירו נתיב" רלף וולדו אמרסון.
מאז ומעולם אהבתי את הכתיבה וידעתי שהכוח הטמון בה הוא מדהים ומיוחד, אך התחושה המקצועית שהרגשתי בזמן האימון באינטרנט הייתה מיוחדת במינה. האימון האינטראקטיבי מושתת על התכתבות הדדית בין המאמן למתאמן, התכתבות המאפשרת לכל אחד לשוב ולקרוא את מה שכתב, להתבונן בהם, לשנות אותם, להוסיף, לגרוע ולאחר מכן להעביר את התשובה או השאלה האידאלית מבחינתו. דמיינו לעצמכם איזו יכולת הבנה אפשר להביא בנינוחות ובשקט כלפי טקסט כתוב, איזו הזדמנות ענקית קיימת בידי המאמן לשוב ולקרוא את דברי המתאמן שלו שוב ושוב, כי הרי הכול כתוב וזמין. היכולת לקרוא את מה שנאמר בתוך השורות, ואת מה שנכתב בין השורות ואת מה שלא נכתב, עולה לעין ארוך. המתאמנים עונים על שאלונים מובנים, שולחים את התשובות למאמן , אשר מחזיר להם תשובה בה הוא מתייחס לדבריהם, משקף להם אותם, שואל שואלות נוספות ומזמין את המתאמן לבצע משימות ולהיות בפעולה.
הן למאמן והן למתאמן יש שולחן עבודה, מעין מערכת ERP לאימון. בכל רגע נתון המתאמן יודע מה המשימות שמחכות לו, מהו האימון הבא שלו ומתי עליו לבצע אותו. המאמן יודע, עבור כל המתאמנים, בכל עת, באיזה שלב באימון הם נמצאים, מה המשימות שלהם ומהו סטאטוס הביצוע. כל החומר נשמר באינטרנט, מגובה וזמין מכל מחשב בכל מקום בעולם ותמיד אפשר לחזור אליו ולהתבסס עליו.

היכולת להגיע לאמון (Trust) מול מתאמן באינטרנט הייתה מהירה והובילה ליצירת קשרים אמיצים ועמוקים עם המתאמנים. תוך זמן קצר הגעתי למספר רב של מתאמנים, מצאתי את עצמי מאמן ישראלים שגרים בניו- יורק, לוס אנג'לס והולנד. הרגשתי שהגעתי לייעוד שלי, למקצוע המיוחד שלי, שבו אני יכול לממש את חזוני - מאמן אינטראקטיבי.
במשך תקופה ארוכה הייתי מאמן יחיד, הראשון בעולם. הרגשתי כסולל דרך לבאים אחרי ועודני עושה זאת. הקסם שבמערכת התגלה למתאמנים רבים. חלקם הגיע להישגים יפים תוך פרקי זמן קצרים, חלקם עדיין מתאמן וחלקם כבר חלקו את החוויה עם מקורביהם, המתאמנים החדשים שלי. גם מאמנים רבים גילו את הקסם והם בתחילת דרכם כרגע, באימון אינטראקטיבי.

כיום יש ל- CI סניף בבריטניה ובקרוב עומד לקום סניף בארה"ב. בחזון של CI מיליוני אנשים ברחבי העולם מתאמנים, אנשים שישפיעו בצורה חיובית במעגלים החברתיים שלהם על עשרות מיליונים נוספים ובסופו של תהליך החברה בה אנו חיים תהיה חברה נעימה יותר להיות בה. חברה של אנשים מאושרים - שהמושג BE HAPPY נר לרגליהם. כאן, בישראל הקטנה, התחילה מהפכה בתחום האימון.
הציטטה שלהלן מייצגת את הדרך של CI ושל האימון באינטרנט. (ההערות בסוגריים הן תוספות שלי ולא היו בציטטה המקורית) -
יש אנשים הרואים דברים כמות שהם (אימון פנים אל פנים ואימון בטלפון) ואומרים: "מדוע?", אני חולם על דברים שמעולם לא היו (אימון באינטרנט), ואומר: "מדוע לא?"
ג'ורג' ברנרד שו

להלן מספר ציטטות של מתאמנים שלי שחוו את הכיף של האימון באינטרנט:

"יש הרבה אושר וטוב סביבי, ולך יש חלק בזה. העובדה שבחרתי באימון איתך והסכמת להיות שם בתקופה של שינויים בחיי היא נפלאה, תודה". מאור
"דווקא בגלל המרחב שהאימון בהתכתבות נותן, נוצרת מערכת אמון חזקה מאוד בין המאמן למתאמן. לכאורה נשמע שאי אפשר ליצור אמון עם מישהו שלא ראינו, אבל בפועל התגובות שאנחנו מקבלים הן נפלאות." עטרה
"תודה לך על שאימנת אותי. אני חש אסיר תודה על התקופה בה אימנת אותי. אני חש שטוב ליבך, אמינותך והכלים הפרקטיים שחשפת בפני, מעבירים אותי לשלב מתקדם יותר בהשגת האושר וההשלמה עם עצמי.
המסר האחרון שהיה לך חשוב להדגיש לי, בנוגע לחיפוש מקורות הנאה, חיזק אותי". אסף
"תודה על האימון הנפלא, על הסבלנות וההבנה שגילת כלפיי. היה כייף להתמסר אלייך באימון , זוהי בהחלט חוויה מעצימה. תודה". איריס

לסיום- האימון באינטרנט כאן כדי להישאר ולעשות הבדל בעולם האימון . אני מאוהב בשיטת האימון הזו. מה איתכם?















שמי שחר פרלמן ואני מאמן אישי ועסקי מוסמך מטעם מכללת Coachme.
אני בן 44 נשוי + 3 וגר ברחובות.
בעל ניסיון עשיר בעולם העבודה. במשך 25 שנה פעלתי בעולם ההייטק הישראלי. בתפקידי האחרון כיהנתי כמנכ"ל חברת הייטק.
אני שחקן תיאטרון חובב. לתיאטרון יכולות רבות שאפשר לרתום לחיי השגרה ולחיי העבודה. אני משלב ניסיון זה בעבודתי כמאמן. בנוסף אני מנחה סדנאות תיאטרון ליצירת הנאה והנעה בעבודה.
כתבתי והוצאתי לאור ספר שירים - "שירים של רגע".
אני מאמין בכול ליבי שלכול אחד מאיתנו יש ייעוד בעולם הזה. עלינו לגלות אותו על מנת לממש את עצמנו בצורה מיטבית.
הייעוד שלי הוא לגרום אושר לאנשים באמצעות תהליך האימון ובאמצעות שימוש בכלי התיאטרון.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב