דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת דירת מגורים בראש שקט 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 2694 פעמים ]

להלן יובאו מספר נושאים עליהם יש לתת דגש בטרם תמסרו את מפתחות הנכס שלכם לשוכר:

א.      ראשית, יש לבדוק מיהו השוכר המבקש לשכור את הדירה. בדיקה פשוטה בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר יכול לגלות הפתעות לא נעימות מעברו של השוכר העומד מולכם, ובמקרה זה עדיף להימנע מלהשכיר לו את הדירה. אל תתפתו לכך שהשוכר מתכוון לשלם לכם בגין חודש השכירות הראשון במזומן או שהוא מבטיח הבטחות שונות.

ב.       לאחר שנאה השוכר בעינכם, יש לסכם עמו את תנאי השכירות: מועד תחילת השכירות, סיומה (ובמקרה של אי פינוי במועד הטלת סנקציה כספית חריפה), דמי השכירות, מועדי התשלום שלהם, הצמדתם למדד במקרה הצורך והאופציה שתינתן לו, אם בכלל. לעניין האופציה, בעלי נכסים רבים מגדילים ומוסיפים הערה בהסכם לפיה האופציה כפופה לאישור המשכיר. ובכן, אין דבר כזה. אופציה היא זכות הניתנת לשוכר וכל עוד הוא לא הפר את ההסכם הפרה יסודית- הזכות לממשה היא בידיו בלבד, אף אם נרשם אחרת בהסכם השכירות. לעניין האופציה, רצוי לקבוע מנגנון של העלאת דמי השכירות בתקופת האופציה ולקבע את עליית דמי השכירות, לדוגמא- תוספת של 10% מדמי השכירות החודשיים במהלך תקופת השכירות. רצוי להמנע מקביעת מפתח סתמי של "דמי השכירות הנוהגים באותה תקופה".

ג.        כן יש לציין בהסכם את התחייבותו של השוכר לרשום עצמו כ"מחזיק" בעירייה ובחברת החשמל, ולחייבו למסור בידכם אישור מהגופים הללו המעידים שהוא אכן נרשם ככזה. בנוסף, יש לציין בהסכם שהשוכר מתחייב לשמור על יחסי שכנות תקינים, להמנע מקיום רעשים או ריחות חריגים, ויש כאלו המחמירים ואף אינם מתירים לשוכר להכניס בעלי חיים לדירה.

ד.       עוד יש לקבוע מנגנון באשר לתיקונים בדירה. המקובל הוא שבעל הדירה אחראי לכל הליקויים שנגרמים במערכות הדירה או בקונסטרוקציה שלה, וזאת כמובן בכפוף לכך שליקויים אלו לא נתהוו עקב מעשיו או מחדליו של השוכר. רצוי לחייב את השוכר לתקן כל ליקוי שנגרם עקב רשלנותו או מחדליו מייד עם התהוותם ולהודיע לכם על כל ליקוי כאמור.

ה.      נושא נוסף עליו יש לתת את הדעת הוא ביטוח הדירה. בדירות שעליהן מוטלת משכנתא יש בד"כ ביטוח מבנה ולפעמים גם צנרת, אך מומלץ לקבוע כי השוכר יבטח את הדירה בביטוח תכולה (במידה ואתם מוסרים לו דירה מרוהטת) וביטוח צד ג'.

ו.        חשוב לא פחות מכל האמור לעיל הנו נושא הבטוחות: הביטחון הכי טוב שיכול להיות לכם הוא קבלת ערבות בנקאית אוטונומית, שהיא למעשה כמו שיק בנקאי- אפשר לגשת איתה לבנק שהנפיק אותה ולפדות אותה במזומן ללא כל נימוקים. על ערבות כזו להיות בתוקף למשך 60 יום נוספים לאחר מועד תום השכירות וזאת ע"מ שתוכלו להיווכח שהשוכר לא השאיר חובות כלשהם משימושו בדירה. יש לזכור שאם ניתנה לכם ערבות בנקאית- יש להאריכה כתנאי לכניסת האופציה לתוקף. במידה והשוכר אינו יכול להעמיד לכם ערבות בנקאית, יש לעמוד על מתן שטר חוב וכתב ערבות, כאשר שניהם חתומים ע"י שני ערבים "טובים". אל תסתפקו בכך שהשוכר ימסור לכם שטר חתום ע"י ערבים שלא ראיתם- תתעקשו לראות אותם ואל תתביישו גם לבקש תלושי משכורת. בוסף לכך, יש לדרוש מהשוכר שימסור בידכם שיקים ללא תאריך וללא סכום, משוכים לפקודת העירייה, חברת החשמל, ועד הבית וכיוצ"ב, בהם ניתן יהיה להשתמש במקרה והשוכר ישאיר אחריו חובות לגופים אלו.

ז.        דבר נוסף שכדאי להמנע ממנו הוא הארכת ההסכם בע"פ לאחר סיומו. אל תתעצלו ודאגו להחתמת הסכם חדש בטרם הוא מסתיים.

האמור לעיל הוא עקרונות ברזל שיש להתייחס אליהם בעת השכרת דירה, אולם מומלץ בכ"ז להעזר בשירותי עו"ד המתמחה בתחום, שיערוך עבורכם הסכם מתאים, וידאג להחתים את הערבים על השטרות הנכונים.

עו"ד שי צימרינג מתמחה בתחום האזרחי-מסחרי עם דגש על התמחות במקרקעין, ליטיגציה אזרחית ומסחרית והוצל"פ. פירוט נרחב באתר המשרד www.lawzr.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב