דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבט מכוער בראי 

מאת    [ 04/08/2007 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 3283 פעמים ]


הבוקר הזה והערב, המגיחים פתאום לחיינו במין שיגרה מובנת מאליה, בנאלית. הרגילות הזו לזריחת השמש, שבאה במקום ההפתעה המרעישה האמורה ללוות את המחזה בכל פעם מחדש.

האוטומטיות של תחושת הרוח הנושבת בעלי הצמרת או בערבי הנחל, כאילו תפקידה לעשות זאת תמיד.
הסיבוב המונוטוני של המחוגים בשעון, שלכאורה היו שם מעולם ויהיו שם עד עולם עבור כל אחד מאיתנו.
ההליכה לישון במין הרגשת ביטחון ודאית שבשעת שחר נקום ליום חדש, המכסה בפרגוד של תמימות את המחשבה המעיקה על אפשרות אחרת.

החיוך התמים של הילד הרך או הילדה המנומשת, שבואם לעולם בריאים ונורמליים הוא בעינינו מצוות אנשים מלומדה, כשכל חלופה אחרת נדחקת בבהלה, אבל בהתרחשותה אנו מאשימים את האל הכול יכול ומופתעים מרה.

זמזום הדבורים, ציוץ הציפורים, נביחת הכלבים, געיית הפרות, כל רעשי הרקע המוכרים של חיינו, נראים כאילו נוצרו לשם כך. נולדנו בטוחים באמונה שתפקידנו הוא רק להקשיב להם ואילו תפקידם להיות אסירי תודה על היותנו מאזיניהם.

השגרה היא מעקה הבטיחות המגונן על הליכותינו. היא הדואגת שגם בסיבוב חד מדי של התנהלותנו עדיין נשאר בנתיב המרכזי ולא נתרסק אל השוליים.
אנו בונים אותה ומטפחים את מקומה בחיינו, אך קובלים מרה על השעמום שהיא נוסכת בנו ועל תפקידה כמגן רוח העוצר בעד פרצי היצירה, היוזמה והתושייה מלהגיע עדינו.

אוהבים אנו להטיף לילדינו להיות מקוריים ושונים, לחדד את מוחם ולהעשיר את ידיעותיהם. באותה עת ממש אנו מסרגלים את אורחותיהם וכופתים את התנהגותם לנהוג, למקובל, למחייב.

כך יצרנו תרבות של סגידה למובן מאליו, לפופולארי, לראוי לחיקוי, לממון, לשררה, לכוחניות, לבורותם של המתעשרים שגרפו ממונם חרף בורותם, לריקנות החלולה של דרכי הבילוי והפנאי של הנוער.

הצלחנו לרצוח את ה"איפכא מסתברא" שיקד במשך דורות באור הנרות של העיירה היהודית ובבתי המדרש שלהן.

זקן אחד שהילך ברחוב נראה משוחח עם עצמו. עוברי אורח חשדו בשפיותו אך במבט שני נראה להם נורמלי.
ניגשו אליו ושאלו שמא צריך הוא עזרה או מידע כלשהו.
"לא" ענה האיש, "אני מתווכח עם עצמי".
"מתווכח עם עצמך?" שאלו השואלים בהפתעה.
"אכן כך" השיב הזקן. "יש לי דעה, אבל אני לא תומך בה..."













בעל תואר שני במינהל עסקים ובחינוך. עוסק במתן ייעוץ אסטרטגי ושיווקי לחברות, ארגונים, גופים ממשלתיים ועירוניים, מוסדות ללא כוונות רווח.
מתמחה בפיתוח והשבחה של צוותי מכירות ודרכים ייחודיות לתגמולם.
בעל התמחות מיוחדת בשיווק לגיל המבוגר ובסוגיות איכות החיים בגיל הזהב.
מרצה באוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית נתניה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב