דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לישון טוב עם ריפלוקס 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 7298 פעמים ]

הקיבה מייצרת חומצות לסיוע בעיכול המזון. בין הקיבה לושט יש שריר שנועד למנוע ממזון וחומציות בקיבה מלחזור אל הושט. רפלוקס הוא מצב בו השריר הזה אינו פעול כהלכה והחומציות בקיבה עולה חזרה אל הוושט. זוהי פעולה לא רצונית שמעוררת צרבות, כאבים והקאות. רפלוקס נפוץ אצל תינוקות ששוכבים במשך מרבית שעות היום. בקרב תינוקות רפלוקס בא לידי ביטוי בפליטות מוגברות פעמים רבות ביום וגופם נוקשה ומכווץ.

 

מדוע  קיים ריפלקוס בקרב תינוקות?

ריפלוקס קיים כאשר תינוקות הם סובלים משריר הטבעי חלש או שהוא נסגר חזק ודוחף את המזון כלפי מעלה. מבנה פיזיולוגי לא בשל בקרב תינוקות עלול להפחית את יכולת התפקוד של השריר בין הקיבה לושט, עד להיות התינוק בן 18 חודש. פגים הסובלים מחוסר בשלות המערכת נוטים לסבול מבעיית רפלוקס. מגיל 9-12 חודשים, רמת הרפלוקס יורדת לרוב בצורה מדורגת  והוא חולף מעצמו עד גיל 36 חודש במרבית המקרים.

 

מהם בעיות הרפלוקס עבור תינוק?

חומציות הקיבה העולה לושט עלולה להזיק לרירית של הושט. התינוק סובל מכאבים ופליטות רבות המאטות את רמת עלייתו במשקל. ריפלוקס יכול להוביל  לגרום לאנמיה. בעיה נוספת המתלווה אל תופעת רפלוקס היא בעיות נשימה כמו אסטמה בהן הסמפונות מתכווצות בשל החומצה בושט. יש תינוקות הסובלים מפירכוסים, קשיי נשימה ועוד.   סימנים באמצעותם ניתן לאבחן ריפלוקס קיצוני הם חוסר עלייה רצויה של תינוק במשקל, אי שקט חמור של תינוק שיכול להיגרם מדלקת בושט וכן קשיי נשימה רבים.

 

איך אפשר לטפל בתינוקות עם בעיית רפלוקס?

צריך להרפות את גוף התינוק באמצעות תרגילים ולתת לו מנות מזון פחותות לתכופות. אסור להאכיל את התינוק ולהשכיבו ללא המתנה של כמה שעות. צריך מייד לאחר מכן. יש להשכיב את תינוק הסובל ממחלת ריפלוקס על כרית עם זווית בת שלושים מעלות. הכרית עם הזווית היא כרית מיוחדת שנועדה למטרה זו והשכבת תינוק על ערימת שמיכות לא תועיל. תינוק עם רפלוקס יכול לשכב על הבטן רק במהלך היום תחת פיקוח הוריו ובלילה אין להשכיבו על הבטן.

 

איזה מזון לא מתאים בשל רפלוקס?

מאכלים ומשקאות שלא טובים לסובלים מבעיית רפלוקס הם עגבניות, מיצים וכו'. המאכלים והמשקאות האלה תורמים לזרימת חומציות שמגרה את הושט.

 

כרית עם זווית

תינוקות ובעיקר פגים עם רפלוקס צריכים מגוון פתרונות הגבהה לעריסה. קיימת כרית הגבהה כפולה לעריסה היוצרת זווית שמקלה על תופעת ריפלוקס בקרב תינוקות. לכרית יש מגע רך ונעים והיא מספקת לתינוק שינה טובה ונעימה. את הכרית עם הזווית בת עשרים מעלות מניחים מתחת למזרן העריסה ומעליה מלבישים את הסדין המצורף. ישנה כרית עם זווית שיש לה הגבהה בזווית חדה עוד יותר של 30 מעלות. כרית זו נועדה למקרים קיצוניים של רפלוקס והיא מספקת תמיכה לגוף התינוק ולא רק לראשו. הכרית   עשויה מספוג קשיח ומלווה בציפית וסדין עם צמדנים. פתרון הגבהה למיטה של תינוק כולל כרית עם זווית של עשרים מעלות. רכישה של כריות מסוג זה עבור פגים, תינוקות מונעת  אסטמה קשה, דלקות אוזניים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב