דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מורה צעירה מתלבטת 

מאת    [ 02/08/2007 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 4898 פעמים ]

שלום רב, בעקבות שאלות שונות אני מציע פתיחת במה לדיון בשאלות של מורות. הבמה תפעל במידה ויתגלה עניין בכך. כל שאלה שתועלה תזכה להתייחסות, אני מקווה שגם יתפתח דיון. בברכה מוטי לקסמן

מורה צעירה מתלבטת / מוטי לקסמן

מורה חדשה שואלת אני מורה חדשה, יש לי הרבה שאלות. תחילה הייתי רוצה לדעת איך כדאי לי להתחיל את השנה? חלק הציעו לי כבר ביום הראשון ללמד וזאת על מנת שהילדים יבינו שהם באו ללמוד. אחרים הציעו לי להתמקד יותר בנושא של הרגלי למידה. אני נוטה יותר לחשוב שאכן כדאי לי תחילה לערוך תיאום ציפיות , אפילו לבנות ביחד עם התלמידים 4 או 5 כללים. ובימים הראשונים יותר להתמקד בנושא זה. אני מקווה שזה יחסוך לי בעיות בעתיד. מה דעתך?

<><><><><>

למורה צעירה לפני הכל לפני הכל, צפי בסרט מרגש, לא ארוך בקישור הבא http://www.makeadifferencemovie.com

למידה או ציפיות או הרגלי למידה

לטעמי זה לא נכון להציג את השאלה כבחירה בין למידה או הרגלי למידה או תיאום ציפיות. שאלה מתאימה יותר היא: מהו המינון המתאים ביותר לתלמידים וגם לך כמורה? בכל שלב ושלב, המינון צריך להיבדק; ובכל שלב ושלב יש גם למידה וגם הרגלי למידה וגם תיאום או מימוש ציפיות. ברור, בבית ספר צריך ללמוד, אבל גם חיים בו...

עקביות

חשוב מאוד להיות עקבית בניהול הכיתה ובארגון תהליך הלמידה. אבל, כלל זה מחייב תנאי הכרחי קודם: לשקול היטב כל החלטה או הנחייה, ואפילו אם זה נראה דחוף, למצוא זמן לשיקול שקט. ובשיקול-הדעת יש לבדוק מספר שאלות, למשל: מה המטרה של ההחלטה או ההנחיה? האם היא האפשרות היחידה או שקיימות חלופות? האם התלמידים ערוכים להחלטה כזו? מה עשויה להיות תגובתם? מה עשויה להיות תגובת ההורים? ועוד...

מפגש ראשון

אני מבין שאת אינך מכירה את התלמידים, לכן חשוב ביותר להתחיל בתהליך היכרות. לתהליך זה שני שלבים: א. במפגש הראשון המחנכת מנחה תהליך היכרות (אם את מעונינת אוכל לשלוח לך דוגמאות אחדות). ב. מהשבוע הראשון המחנכת נפגשת לשיחה אישית קצרה עם כל תלמיד ותלמידה. מטרת שיחונת זו להכיר התלמידים מעט יותר מאשר שמותיהם. רצוי שהשיחה תזרום באופן חופשי ותותאם לכל תלמיד ותלמידה בבחינת מה מעניין אותך? מה אתה רוצה לספר? למה עלי לשים לב? ועוד...

כללי תפקוד

חשוב מאוד להגיע לכללי תפקוד בכיתה. אבל לא להנחית אותם, ובוודאי לא בבת אחת. אני מאמין שהכללים צריכים להיקבע שלב אחר שלב, בשיתוף נכון של הלומדים.

<><><><><>

בברכת הצלחה מוטי

חושב, קורא, כותב, מרצה בתחומי חינוך, מקרא ויהדות, חברה וערכים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב