דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות כשצריך.. 

מאת    [ 27/02/2011 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2162 פעמים ]

מבין שלל השיטות הקיימות בשוק לאיטום גגות הבית שלנו מפני מי הגשמים, זיפות גגות הוא השיטה הנפוצה והוותיקה מכולן. ולמרות חומרי האיטום החדשים שנכנסו לשוק ושיטות האיטום המודרניות שפותחו (כמו למשל איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות), עדיין אנשים רבים מבצעים זיפות גגות לקראת החורף.

מהו זיפות גגות?

כאמור, זיפות גגות הוא אחת השיטות הוותיקות לאיטום גגות מפני חדירת מי גשמים. הזפת, המופקת מנפט בתהליך הזיקוק, נחשבת לאחד מחומרי האיטום היעילים ביותר. באמצעות מריחת שכבת זפת על גג מבנה כלשהו, נוצרת שכבת בידוד, המונעת את חדירתם של מי גשמים ונוזלים אחרים דרך הגג ולתוך המבנה.

מדוע חשוב לבצע זיפות גגות?

זיפות גגות, כמו שיטות אחרות לאיטום גגות, הוא צעד חיוני מאין כמוהו, שנועד להגן על המבנה שלנו מפני נזקי רטיבות רבים, כגון: נזילות מי גשמים, כתמי רטיבות, התקלפות סיד וטיח מהתקרה ומהקירות, כתמי עובש וטחב ועוד. חשוב לדעת שמדובר בהרבה ביותר מליקויים אסתטיים. בהיעדר זיפות גגות, המבנה עתיד לסבול מליקויי בנייה חמורים, שגם מסכנים את ביטחונם של הדיירים והשוכנים במבנה, וגם מורידים עשרות אחוזים מערכו של הנכס.

האם ניתן לבצע זיפות גגות על כל גג?

כמו שיטות איטום אחרות, גם זיפות גגות לא ניתן לבצע על כל גג. בבואנו לבחון מהי שיטת האיטום האופטימלית עבור גג הבית שלנו, עלינו להתחשב בשני פרמטרים: סוג הגג שלנו וחומרי איטום גגות ישנים שאולי כבר קיימים עליו. אם נבחר לבצע זיפות גגות על גג שאינו מתאים לשיטה זו, לזפת לא תהיה אחיזה טובה בגג והיא לא תצליח למלא את ייעודה.

כך למשל, אם על גג ביתכם בוצע בעבר איטום באמצעות חומרים אקריליים, לא תוכלו לבצע זיפות גגות, שכן הזפת שייכת למשפחת הביטומניים (יחד עם יריעות ביטומניות וחומרי איטום ביטומניים משחתיים) – משפחת חומרים מנוגדת לחלוטין.

דגשים חשובים לפני ביצוע זיפות גגות

·         תדירות: חשוב לזכור שזיפות גגות נדרש לבצע אחת לשנה. בניגוד לחומרי איטום גגות אחרים המחזיקים מעמד זמן רב (כמו יריעות ביטומניות שמספקות בידוד הרמטי לתקופה של 10 שנים לפחות), הזפת נוטה להישחק במגע עם קרני השמש. לכן יש לזפת את הגג כל שנה לפני החורף.

·         התחממות הגג: מריחת זפת על הגג יכולה לפגוע באיכות חייהם של דיירי הקומות העליונות. הזפת השחורה קולטת חום רב ומחממת את התקרה, ובקיץ השהיה בקומות העליונות עלולה להיות בלתי נסבלת. לכן, לאחר זיפות הגג מומלץ למרוח שכבת הלבנה, שתצמצם את התופעה.

·         מקצועיות קבלני הזיפות: בשוק פועלים קבלני זיפות רבים, וביניהם גם קבלנים חובבניים או שרלטנים, שלא מבצעים זיפות גגות מקצועי כנדרש. חלקם משתמשים בזפת שאינה תקנית, או שמזפתים רק חלק מהגג ומסתירים זאת באמצעות מריחת שכבת הלבנה. אם לא תפקחו על עבודתו של קבלן הזיפות, רק בחורף תגלו שעבודות הזיפות לא ממלאות את ייעודן. לכן, יש לוודא שזיפות הגגות מתבצע באמצעות זפת תקנית בלבד (זפת מסוג 75/25), שלפני מריחת הזפת מונחת רשת אינטרגלאס או פיברגלאס על הגג, ושכל שטח הגג מכוסה בזפת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב