דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה - הלכה למעשה 

מאת    [ 26/02/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2636 פעמים ]

כולנו מושקעים בבורסה בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לאו. מסחר בבורסה מתבצע מדי יום ביומו באמצעות משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. אם גם אתה עמית בקופות גמל, פנסיה וביטוח מנהלים כדאי שתדע כי כספך מושקע, בין היתר, גם בניירות ערך בורסאיים אותם רוכש הגוף הפיננסי הנמהל את השקעות לקוחותיו. יחד עם זאת, מה קורה במצב שבו נרצה לסחור בבורסה באופן עצמאי תוך שימוש בחסכונות שנצברו לנו במהלך השנים? ובכן, הדבר הראשון אותו נצטרך לדעת טרם המסחר בבורסה הוא דרך איזה חבר בורסה אנו נבצע את השקעותינו.

בנוסף לבתי השקעות פיננסיים, כל הבנקים הישראליים הם חברי בורסה גם כן וניתן לבצע באמצעותם רכישות בשוק ההון. מכיוון שחלפו הימים בהם המשקיע היה מחזיק בנייר ערך פיזי בידו והיום כל המסחר מתבצע באופן אלקטרוני, חבר הבורסה הוא גם זה שמחזיק את ניירות הערך עבור המשקיעים דרכו. מסחר בבורסה עולה כסף וכל משקיע העומד לבצע עסקת קניה או מכירה באמצעות חבר הבורסה המועדף עליו לוקח בחשבון כי עליו לשלם עמלת קניה, עמלת מכירה ומס רווח הון בעת הצורך. בשונה ממס רווח הון העומד קבוע על שיעור של 20% מסך הרווחים ואותם יש לשלם לרשויות המס, עמלות קניה ומכירה הינן עמלות אשר חבר הבורסה דרכו אתם משקיעים גובה עבור ביצוע המסחר שלכם. לכן, כל חבר בורסה יכול לגבות עמלות לפי ראות עיניו והשוני בעלויות המסחר בין הבנקים ובתי ההשקעות השונים יכול להיות ניכר.

לאחר שבחרנו את החבר הבורסאי שבאמצעותו נבצע מסחר בבורסה עלינו להכיר את זירת המסחר עצמה. מסחר בבורסה מתבצע בין קונים למוכרים ניירות ערך מאותו סוג ולכל נייר ערך מוזרמים מדי שנייה פקודות קניה ופקודות מכירה בשער מסוים. עסקה מתבצעת רק כאשר קונה ומוכר של אותו נייר ערך נוקבים באותו מחיר, אותו שער. השער שבו בוצעה העסקה האחרונה מייצגת את שערה הנוכחי של מניה מסוימת ואת ערכה הנקוב שלפיה מחושב שווי החברה הנסחרת כולה.

בדרך כלל, השינויים בערך המניה במהלך יום המסחר יכול לנוע ולנוד בטווח מספר אחוזים אך במקרה של חדשות רעות או חדשות טובות המתפרסמות על-ידי החברה הנסחרת יכול שער המניה לעלות במאות אחוזים או לחילופין לרדת בעשרות אחוזים והכול בהתאם למשמעות החדשות.

מסחר בבורסה מבוצע ברובו על-ידי מומחים למסחר הבקיאים בתורת המסחר וההשקעות. יחד עם זאת, קיימים לא מעט סוחרים ומשקיעי בורסה "קטנים" אשר למרות הסטטיסטיקה מצליחים לגרוף רווחים במהלך המסחר הבורסאי לאורך זמן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב