דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך את ההטבה שבר שמשות? 

מאת    [ 26/02/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2065 פעמים ]

 

ההטבה הנקראית "שבר שמשות" היא אחת ההטבות הניתנת במסגרת פוליסות ביטוח רכב. מה עומד מאחורי הטבה זו, האם היא נחוצה ובאילו מצבים ומתי כדאי לבקש לא להפעילה?

ההטבות לפוליסות ביטוח רכב ניתנות למבוטחים כיוון ופוליסות ביטוח הרכב הן פוליסות אשר תנאי המינימום שלהם קבועים בתקנות הביטוח על פי חוק אשר מחייבות את כל חברות הביטוח שאינן מורשות לשווק פוליסות בתנאים הנופלים מאלו המוגדרים על ידי התקנות. התקנות תופסות לכל פוליסות ביטוח הרכב לסוגיהן: ביטוח רכב חובה, ביטוח אשר מגן על המבוטח כנגד  הוצאות שנגרמות בגין פגיעה גופנית בנהג, בנוסעים ובהולכי הרגל שהיו מעורבים בתאונת דרכים עם כלי הרכב המבוטח, ופוליסות ביטוח רכב מקיף שכוללות סעיף אשר נותן כיסוי גם לביטוח צד שלישי לרכב, והגנה משפטית וגם ביטוח רכב מקיף עצמו הנותן כיסוי לפגיעה כספית הנגרמת מנזק לכלי הרכב עצמו.

ביטוח רכב מקיף, בניגוד לביטוח רכב חובה, תופס לא רק במקרים בהם התרחשה תאונת דרכים אלא גם במקרים בהם כלי הרכב המבוטח נפגע כתוצאה מנסיבות אחרות כגון פריצה או ניסיון פריצה לרכב, גניבת הרכב כולו ואפילו נזקי טבע אשר נגרמו כתוצאה משטפון, סערה, אש וכדומה. נקודה זו רלוונטית במיוחד בכל הנוגע להטבה הנוגעת לשבר שמשות.

מה כולל ביטוח מקיף לרכב? האם הוא לא כולל כבר את שמשות הרכב?

ביטוח מקיף לרכב כולל את כל חלקי הרכב הקבועים, מה שמגדיר את שמשות הרכב כחלק בלתי נפרד מהרכב ולכן חלקים שכבר כלולים בפוליסת ביטוח מקיף לרכב. אם זהו המצב, על שום מה ניתנת הטבה אשר מגדירה כי חלק אשר כבר כלול במסגרת הביטוחית התיקנית יזכה לכיסוי נוסף? הכיסוי הנוסף אינו בא לתת מענה שאינו ניתן במסגרת הביטוח אלא לתת מענה על בעיה המתרחשת לעתים קרובות: עלות תיקון שמשות הנפגעות שלא כתוצאה מתאונת דרכים אלא כתוצאה מניסיון פריצה. לכאורה, כיוון והפוליסה מכסה את שני המקרים הללו, אין הבדל בינהם, ואולם ההבדל הוא דק אך קיים.

ניסיונות פריצה לרכב הם נפוצים מתאונות דרכים, ולעתים קרובות חלק הרכב היחיד הנפגע הוא שמשת הרכב, במיוחד באותם המקרים בהם הפריצה לרכב נעשית במטרה לגנוב את תכולתו - מערכות שמע, ארנק שנשכח בכלי הרכב, וכדומה. במקרים מעין אלו עלות תיקון השמשה תגיע בערך לסכום דמי ההשתתפות העצמית הנדרשים במסגרת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, כלומר בפועל הביטוח אינו מכסה מקרים מעין אלו.

ההטבה הניתנת עבור שבר שמשות מגדירה כי במקרים מעין אלו, תיקון השמשה יעשה ללא תשלום דמי השתתפות עצמית או במילים אחרות - יכוסה על ידי פוליסת הביטוח.

 

יועץ בענייני ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב