דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר אינטרנט לנשים 

מאת    [ 26/02/2011 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 1850 פעמים ]

פילאטיס: מה שצריך לדעת על שיטת האימון הלוהטת

70 שנה אחרי שהומצא, חוטף הפילאטיס את כתר הספורט החם מידיו של הספינינג. איך זה קרה ולמה זה יכול לסחוף גם אתכם

בטח שמעתם על זה משהו. בטוח. בשנה האחרונה אין דרך לברוח מזה. מכונים צצים בכל מקום, מתאמנים מגיל עשרים ועד שמונים נרשמים לחוגים, מדריכים משודרגים לרמה של גורואים, ואגדות ומיתוסים נלחשים באוזן. אומרים שזה טוב לשיקום חיי המין, לטיפול בכאבי גב, למראה צעיר בעשרים שנה. לא, אנחנו לא מדברים על ספינינג. יודעים מה? תשכחו מספינינג. ספינינג זה פאסה. טרנד חדש שולט בעיר. קוראים לו פילאטיס.

למי זה טוב?

 

בניגוד לפעילויות גופניות רבות אחרות, פילאטיס מיועד לכולם, ועל אחת כמה וכמה לכאלה הסובלים מפציעות גופניות. מכיוון שמדובר קודם כול בשיטה שיקומית, הפילאטיס (כשהוא מתווסף לפיזיותרפיה) מקל מאוד את הכאבים הנובעים מבעיות גב, ברכיים או כתפיים. למעשה, ברוב המקרים הוא אף עוזר לשיקום, כך שהגוף מחלים מהפציעה לחלוטין.  בניגוד לאימוני ספורט רבים שהממסד הרפואי אוהב להדגיש גם את חסרונותיהם, את הפילאטיס רופאים דווקאאוהבים, ולא פעם נשלחים חולים לשיעורי מתחילים, בתקווה שהפעילות תמנע בסופו של דבר צורך בניתוח.

 

זה טוב לנשים?

 

אכן כן. לא שפילאטיס לא טוב לגברים, אבל לנשים הוא עשוי לסייע במיוחד, מפני שהוא עונה על שתי בעיות שכיחות: צניחת רחם ובריחת שתן. מכיוון ששתי הבעיות נובעות מרפיון בשרירי קרקעית האגן, הפילאטיס יכול לסייע בחיסולן. הרחם הרי מוחזק במקומו על ידי מערכת של רצועות ורקמות רכות, וזו מחוברת לשרירי קרקעית האגן. ברגע שהשרירים נחלשים, לא נותר מה שיחזיק אותו והוא צונח מטה ומשנה זווית, מצב שיוצר, בין היתר, גם בעיית שליטה על השתן. חיזוק שרירי קרקעית האגן שעליהם הפילאטיס שם דגש, אמור לדאוג שהמתאמנת תשלוט טוב יותר באזור מרכז הגוף, ותשמור תמיד על לחץ תוך-בטני.

 

זה משפר את הסקס?

 

אחד המיתוסים שצמחו סביב הפילאטיס הוא שהוא מסייע לגברים להילחם באימפוטנציה ולנשים להגיע לאורגזמה. אגדה אורבנית? נראה שכן. אין מה לעשות, פילאטיס זה לא ויאגרה. עם זאת העבודה המסיבית של הפילאטיס על שרירי רצפת האגן מאפשרת הן לנשים והן לגברים לשלוט בצורה טובה יותר בפעולתם של איברי המין, ובכך תורמת לשיפור הסקס.

 

ייאמר מיד: הפילאטיס לא משפר בהכרח את היכולת לחוות אורגזמה, אבל הוא בהחלט יכול להגדיל את ההנאה בזמן הביצוע. השליטה הטובה באזור האגן מאפשרת לאשה ולגבר תנועתיות רבה יותר, ולגבר היא מעניקה יכולת טובה בהרבה לעכב שפיכה מוקדמת משום שהיא מאמנת את השריר הפנימי האחראי לשפיכה.

ויש עצה לסיום?

 

כמובן. קודם כול, עוד לפני שאתם נרשמים לחוג, זכרו: הפילאטיס ידרוש מכם פתיחות מחשבתית. הוא לא דומה למשהו שהכרתם בעבר, ומהר מאוד תגלו שהחוקים כאן אחרים מאלה שאתם מורגלים להם. יידרשו לכם כמה שיעורים להבין שאף אחד לא מעוניין שתעבדו בתנוחות כואבות שיגרמו לשריר "להישרף". סביר להניח שבתחילה תהיה לכם בעיית קואורדינציה (וגם לכיווץ שרירי רצפת האגן בלי שתראה תזוזה, יידרש לכם תרגול). זה לא אומר שאתם צריכים לדאוג. אחרי שלושה שיעורים תבינו את העיקרון, וכאמור - רוב הסיכויים שלא תרצו לעסוק יותר בשום דבר אחר.

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב