דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור גוון צבע לאתר אינטרנט 

מאת    [ 25/02/2011 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 2643 פעמים ]

על בניית אתרים ובחירת צבעים

 

כל הגן לבש לבן - עקרונות בניית אתרים ובחירת צבעים לאתר

בחירת צבעים לאתר היא כאמור משימה מורכבת, המגלמת בתוכה עקרונות ויזואליים רבים – כיצד ייראה האתר, אילו אסוציאציות יעוררו הצבעים שבו אצל הגולשים, והאם צבעי האתר יניעו אותם לפעילות המתבקשת, זו שהוגדרה על ידכם בעת תהליך בניית אתרים עצמו. תורת הצבע הבסיסית גורסת כי בעת בניית אתרים , התאמת הצבעים מבוצעת בהתאם למהות האתר וקהל היעד. בניית אתרים כוללת גם מתן תשומת לב לבחירת צבעים שונה עבור נשים או גברים, ואפילו בניית אתרים בהבדלי צבעים בין מדינות – במדינות המערב לדוגמה, נתפס הצבע הלבן כניטראלי, מואר, מזמין ורגוע, ואילו במדינות המזרח הרחוק הוא מקושר ישירות עם המוות. בקיצור – יש משמעות לצבע.

עוד "עשה ואל תעשה בצבעים" בעת בניית אתרים

מומחי בניית אתרים יודעים כי צבעים חמים (אדום, צהוב, כתום) הם צבעים מזמינים ומניעים לפעולה, מה שהופך אותם שימושיים במיוחד בעת בניית אתרים למכירות למשל. זאת לעומת צבעים קרים (כחול, ירוק וסגול) אשר מרגיעים ומעוררים מחשבה, ולפיכך משמשים בדרך כלל אתרי מידע. בעת בניית אתרים , חשוב שלא להשתמש בצבעים מנוגדים (סגול-כתום, אדום-ירוק) העשויים לגרום לתחושה של אי נעימות בקרב הגולשים. גם קונטרסט גדול מדי בין צבעים לא יעשה טוב, לכן מומחי בניית אתרים יודעים שעדיף להימנע למשל מאתרים בשחור ולבן (על אף שלפעמים הם נראים כמו מפלט מצוין).

כלים להתאמת צבעים וחשיבותם בתהליכי בניית אתרים

בין הכלים הטכניים המסייעים בשלבי בניית אתרים השונים, אפשר למצוא כלים המציעים ערכות צבעים מוצלחות, כאלה שנוסו בהצלחה על בני אדם ונמצאו מתאימות ביותר למרבית האוכלוסייה. המלצתנו היא לבחור את צבע האתר הבסיסי שלכם (המותאם לקהל היעד ולמהות האתר), להזין את ערכי ה-RGB שלו, ולקבל קשת צבעים המתאימה לאותו צבע בסיסי – צבעים שינוצלו בעת בניית אתרים כצבעי פונטים, כצבעי מסגרת וכו'. בניית אתרים באמצעות כלים אלה מאפשרת את יצירתם בצורה הרמונית ומושלמת, וההיעזרות של מומחי בניית אתרים בהם מבטיחה כי האתר שלכם יהיה אחיד ומושך מאין כמותו.

ומה לגבי בניית אתרים עבור עיוורי צבעים -

בניית אתרים עבור עיוורי צבעים היא אתגר -– חישבו למשל על בניית אתרים, הכוללת שני כפתורים בדף, כפתור "אישור" אדום וכפתור "ביטול" ירוק. צבעי אדום-ירוק הם המבולבלים ביותר בקרב עיוורי צבעים, וכיצד הם ידעו על איזה כפתור ללחוץ ?

המשמעות היא כי בעת בניית אתרים ותכנון הצבעים באתר, יש להתאימם גם לבעלי מוגבלויות (עיוורי צבעים במקרה הזה), ולהקפיד על חלופות, שיאפשרו להם את תפעול האתר בצורה נכונה וטובה. לשם כך נדרשים מומחי בניית אתרים לעשות שימוש בכלים, המאפשרים לדמות את האתר כאילו רואה אותו עיוור צבעים. באמצעות הפעלת הכלים האלה, יכולים אנשי בניית אתרים להבין כיצד רואים אותם גם מי שאינם רואים צבעים, ולבצע את התיקונים באתר כך שייראו מושכים ומעניינים גם עבורם.

        תומר עזרא www.allwebs.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב