דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתמודד עם 5 בעיות משמעת נפוצות של ילדכם עם הפרעת קשב וריכוז? 

מאת    [ 24/02/2011 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 4554 פעמים ]

כל ילד מתנגד לעתים לכללים ולדרישות שההורים דורשים ממנו, אך ילדים עם הפרעת קשב וריכוז נוטים לעשות זאת יותר מאחרים. כדי לרסן התנהגות אימפולסיבית ומרדנית בלי להיכנס למאבקים מתסכלים, הורים צריכים להיות סבלניים, עקביים ויצירתיים בתגובתם לבעיות משמעת משתנות.

נביא בפניכם 5 בעיות משמעת נפוצות שהורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ADD, ADHD מתמודדים מולם:

1. הילד מסרב לעשות מה שאומרים לו – לעתים קרובות, הורים וילדיהם נכנסים למין שגרה שבה משימות יומיומיות כמו הכנת שיעורי בית, הכנות לשינה וכד', הופכים למאבקים בלתי נגמרים. ילדים ליקויי למידה ו/או בעלי הפרעת קשב וריכוז, במיוחד זקוקים לתמיכה ועזרה בשיעורי בית.
ברוב המקרים, הילד בסופו של דבר נעתר אבל המאבק משאיר טעם מר אצל כולם וגורם להתשה נפשית.

הפתרון הטוב ביותר שיעזור להימנע ממצבים כאלו הוא לקיים שגרה קבועה שתעזור לילדים למלא משימות יומיומיות שקשורות ללימודים ולמשפחה. סוג של לוח זמנים. לדוג' – רצוי שההורים יקבעו שעה מסוימת להכנת שיעורי בית לכל ילד שתהיה קבועה לאורך שנת הלימודים. כמובן שלא מספיק רק לקבוע שעה, אלא צריך גם להתמיד בה ולא לוותר. סביר להניח שיעבור זמן מה עד שהילדים יקבלו את הכללים ויפעלו לפיהם באופן קבוע אבל בטווח הארוך, התוצאה תהיה שווה את ההשקעה.

2.  עדיף לא להעניש אלא לגרום לתוצאה עם מסקנה ברורה– כאשר ילכם מבצע משהוא בניגוד למה שהרשתם לו, גירמו לו להבין שיש תוצאה למעשיו. זה יותר חזק מעונש - אשר לעיתים הילד אינו מבין את הקשר בין העונש למעשה.  התוצאות  או העונשים יעבדו טוב יותר כשהם מוצאים לפועל כמה שיותר קרוב למועד ביצוע המעשה. גם  טווח זמן מציאותי  ארוך מספיק נדרש כדי ללמד לקח אבל קצר מספיק כדי לאפשר לילד לעבור הלאה לדברים חיוביים. התוצאה  או העונש צריך להתאים לחומרת המעשה. השלכות מוגזמות יגרמו לילדכם לשנוא את הכללים ואת הסמכות שלכם ולהיות יותר כעוסים ומרדניים.

3. קשה לכם להאמין למה שילדכם אומר לכם – כל ילד משקר לעתים. השקר יכול להיות קל ("לא אני לקחתי את העוגייה מהקופסא") או שהוא יכול להיות כיסוי לבעיה כרונית ("המורה בכלל לא נתנה לנו שיעורי בית היום"). בעבור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, השקר הוא לעתים מנגנון התמודדות. השקר יכול להיות אמצעי בשבילם לכסות על שכחנות, להתחמק מביקורת או עונש או להימנע מרגשות אשם שמלווים כישלונות.

הצעד הראשון בהתמודדות מול חוסר אמינות הוא למצוא את הסיבות שגורמות לה. אם ילדכם משקר כדי להתחמק מעונש על התנהגות לא אחראית לדוגמא, עליכם לעקוב אחר ההתנהגויות הללו בצורה קפדנית יותר, לזהות את השקר ולחנך את ילדכם לגבי השליליות והחומרה שבדבר. אם הוא משקר כדי לחפות על כישלון או אשמה, עודדו אותו לספר תמיד את האמת וספקו לו את העזרה שהוא צריך כדי להתגבר על הדברים שקשה לו להודות בהם.

4. ילדכם לא מתייחס אליכם ברצינות – יכולות להיות מספר סיבות לכך שילד לא מכבד אתכם ואת הכללים שלכם אך באופן כללי, אם אתם רוצים שהכללים שלכם יכובדו, עליכם לאכוף אותם בצורה עקבית. כלומר, אסור לכם "לשכוח" מהם לפעמים או לוותר עליהם בגלל שהילד או הבן-זוג לוחץ עליכם. אם לא תאכפו את הכללים, האמינות, הרצינות והסמכות שלכם בעיני הילד פוחתת.

5. ילדכם לא מקשיב לכם – נראה שאין הורה בעולם שלא נתקל בסיטואציה בה הוא מנסה לנהל שיחה חינוכית עם הילד שלו אבל נתקל באדישות וחוסר הקשבה מוחלטת. אתם יכולים להיות בטוחים שבצורה כזאת שום מסר לא עובר לילדכם.
אם זה קורה לכם לעתים קרובות, נסו לבדוק לרגע גם את עצמכם. אולי אתם שליליים מדי או ביקורתיים מדי כלפי ילדכם? אולי אתם מתרכזים יותר מדי בבעיות ולא מספיק בפתרונות? אולי השיחות ביניכם הפכו יותר למשהו שדומה להרצאות? לא משנה מה גיל הילד, יכול להיות פתרון טוב לערב את אותו בקביעת הכללים והעונשים. ילד שמרגיש שמערבים אותו בקביעת כללים משפחתיים יטה, לרוב, לכבד אותם יותר גם אחר כך. 

AttenGo השיטה הנוירו-קוגניטיבית לטיפול יעיל בהפרעות קשב וריכוז. השיטה מתמקדת בבעיה הפיסיולוגית של פעילות המוח ומשפרת את התפקוד היומיומי בשמירת ריכוז לאורך זמן,שמירת ריכוז בסביבה עם הסחות דעת,אירגון ויכולת טובה של ניהול הזמן. שיפור עד תיקון מלא של זיכרון העבודה,פיצול קשב,הפניית קשב, קשב סלקטיבי.  www.AttenGo.co.il


 


 


לפרטים: אטנגו - הרצליה 09-9511515, דוא"ל: support@attengo.com אתר אינטרנט: www.AttenGo.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב