דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לזיהוי רהיט עתיק מאסיה 

מאת    [ 24/02/2011 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2812 פעמים ]

בפריטי ריהוט עתיקים המגיעים מאסיה יש מספר מרכיבים אשר יעזרו לכם לקבוע באם הפריט עתיק או לא. לפעמים דווקא כשהפריט חבוט ומרוט עם סימני פציעות גסים במיוחד בעץ זה לא סימן טוב - לרהיטים ששימשו בתוך בתים אין סיבה להגיע למצב זה וייתכן ומדובר בפריט חדש שעבר טיפול מיוחד...אך כמובן בפריט שגילו עשרות שנים ויותר ניתן לצפות לסדקים מסוימים בעץ, כתמים שנספגו במשטחים וסימני גיל מסוימים- חלק גדול מסימנים אלו הוא דווקא נעים לעין וחלק ממה שגורם לנו להעדיף ריהוט עתיק - החינניות שרק הזמן מעניק...

הביטו בפנים -  מגרות בדרך כלל תהיינה במצב יותר טוב מהצד החיצוני  אך האם הן עשויות מאותו עץ בכל צדדיהן? האם הן שחוקות בעדינות במקום בו הן נפתחות? הביטו בפנל האחורי של המגרה - גם הוא צריך להיות מעץ מלא - ואפילו אם הוא שונה מחיצוניות הרהיט - לפעמים עשו שידה מעץ משובח ואת גוף המגרות מעץ אחר - זה לא אומר שהפריט חדש אלא אם כן זה חומר שאינו עץ מלא כמובן. בכלל - נושא המגרות הוא מורכב ותלוי בסוג השיפוץ שעבר רהיט עתיק - בחנויות המייבאות פריטי וינטאג' אסייתי ישמחו להראות לכם תמונות "לפני" של פריטים הנמצאים בחנות ואשר נאספו במצב גרוע ושופצו בדרכים שונות.

הביטו בפרזול - אמנם לפעמים רהיט ישן מקבל פרזול חדש אך זה בודאי מוריד מעט מערכו. פרזול ישן מזהה עצמו במספר דרכים: חומר- בדרך כלל פליז עמום, נחושת או ברזל מעובד ביד- חומרים שאינם נהוגים בפרזול כיום. מבט מקרוב יגלה בדרך כלל סימנים לעיבוד ידני של החומרים האלו. כאשר עוד סימן חשוב לפרזול אוטנטי הוא שאינו שבלוני, כך שאם תיכנסו לחנות המייבאת ריהוט עתיק מאסיה ולכל השידות פרזול נאה אך אחיד- זה אומר דרשני - מדובר בפרזול שנעשה מכאנית בקו ייצור ולא בעבודת יד של אומן.

כאשר נסתובב בחנות אותנטית נראה שלשידות רבות המגיעות מסין פרזול עגול- העיגול הוא סמל נפוץ ובעל עוצמה בסין. אך כמעט בכל פריט העיגול שונה - לפעמים טבעת חלולה, לפעמים אטום כמטבע, גדלים שונים,גוונים שונים, פרטים שונים חרוטים על משטחי הפליז - זו אחת הסיבות שנקנה פריט וינטאג' אסייתי - אנו מקבלים מוצר ייחודי וחד פעמי עד לפרטיו הקטנים ביותר.

הפרזול ההודי הישן דומה למדי לפרזולים אנגליים עתיקים, מאחר והקולוניאליזם האנגלי השפיע על עיצוב הרהיטים כמו גם על צורת הפרזולים בתקופה של עד אמצע המאה ה-19,  אך מבט קרוב יגלה שגם כאן לכל פריט ידיות שונות זו מזו במקצת. 

צבע - גם כאן העניינים אינם פשוטים! לא בהכרח שרהיט בצביעה גסה יהיה עתיק מרעהו הצבוע נקי, ולעומת זאת רהיט ישן עובר לעיתים קרובות צביעה חדשה שאינה מורידה מערכו. רהיט שהושאר בצביעתו האוטנטית ניתן לזהות בכך שבדרך כלל יהיו עליו סימנים של מספר שכבות צבע שעבר הרהיט בתקופות חייו השונות - ניתן יהיה לראות זאת בדרך כלל דווקא בחלקיו הפנימיים של הרהיט ובחיבורי העץ.

חפשו את חותמת השעווה האדומה! רהיטים עתיקים מסין מסומנים בשעווה אדומה ועליה אישור שהפריט ישן אך גילו אינו עולה על 200 שנה-אלו אינם מותרים לייצוא מסין! כמובן,  בשבילנו 200 שנה הן די והותר...

גב הרהיט - חייב כמובן להיות מעץ מלא מאותו סוג של כל הפריט ובאותו עובי של חזיתו וצדדיו - ובדרך כלל יהיה מטופל ולא חלק, לדוגמה פסי עץ שונים,מילואות וכן הלאה.

החומר - רהיטים עתיקים מהודו עשויים מעץ הטיק  שקל למדי לזהותו - מרקמו בעל גלים או קווים עדינים, צבעו זהוב והוא נטול עיניים. בדרך כלל הוא יותר עדין ובהיר מסוגי הטיק האחרים. בהודו חדלו לכרות עץ זה בשנות ה-50 כך שיש ערובה לגילם של פריטים אלו. רהיטים מסין עשויים ממספר סוגי עצים - בין היתר בוקיצה,אגוז ואורן.

יש לציין שבכל זאת לא תמיד קל לזהות רהיט אסייתי עתיק ומוטב ללכת מראש לאותן חנויות המתמחות בפריטים אלו, חנויות אלו מקפידות על האוטנטיות ומביאות אוספים שנבחרו בזהירות וקפדנות ללקוחותיהן.

ולבסוף - הביטו היטב בפריט כולו-האם הוא מוצא חן בעיניכם? איכות וערך אמיתיים, ידברו אל ליבנו גם אם לא נהיה מומחים לעתיקות... האם אתם רואים כמה יפה ישתלב בביתכם? זו בדרך כלל ההמלצה של כל מומחה - סמכו על החושים שלכם וקנו רק מה שאתם אוהבים!

 

מרקופולו - בית קונספט לעיצוב וריהוט


marcopolo




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב