דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וריאציות של משחקי שש בש 

מאת    [ 31/07/2007 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 5706 פעמים ]

מי מאיתנו שאוהב לשחק משחקי שש בש, יודע בוודאי כי למשחק היסטוריה ארוכה ומפוארת העוברת בכל יבשת בה דרך האדם. העובדה שהשש בש עבר מסלול ארוך כזה, בכל רחבי הגלובוס הופכת אותו למורכב ומעניין יותר. חובבי שש בש אדוקים יודעים בוודאי כי ישנן גרסאות שונות ומשונות למשחק זה וכי על מנת לתבל את משחקם במעט חידושים אפשר וכדאי ללמוד קצת על הוריאציות הנוספות של המשחק ומשם למצוא רעיונות חדשים לרענון המשחק האהוב.
במאמר זה אסקור שלושה גרסאות נחמדות של משחק הששבש.

הגרסה הראשונה של המשחק היא האייסי דוסי. משחק זה מזכיר מאד את משחק השש בש ומתנהל על לוח דומה מאד, אולם יש בו דבר מה שונה שהופך אותו למרתק ומרענן יותר.
המשחק מתחיל כאשר כלי המשחק נמצאים מחוץ ללוח השש בש, כלומר לא על הלוח כמו במשחק הרגיל אותו אנו מכירים. מטרתו של כל שחקן היא להכניס את כליו ללוח כמה שיותר מהר, מי שמצליח לעשות זאת ראשון הוא למעשה המנצח במשחק.
המשחק המקורי מכיל עוד שינוי מהחוקים המוכרים לנו והוא כולל חוק שאומר שאם שחקן מוציא תוצאה של 1-2 בזריקת הקוביות הוא יכול לשחק כאילו יצא לו דאבל, רק שהפעם הוא יכול לבחור איזה דאבל הוא רוצה לבצע בלי להתחשב בתוצאות הקוביות. זה בהחלט חוק שיכול לשנות את מהלך המשחק.
לכותב מאמר זה יצא לשחק בוריאציה זו מספר פעמים ואני חייב לציין שיש בה משהו מותח ומרתק מאד, למרות שלעיתים במהלך המשחק השחקנים הרגילים לחוקי השש בש הרגילים עלולים ללקות בדיסאוריינטציה קלה ולא לזכור אם הם צריכים להוציא או להכניס את הכלים ללוח, אבל עדיין מדובר בגיוון מעניין למשחק הרגיל.

סוגורוקו הוא וריאציה יפנית למשחק השש בש אותו אנו מכירים. המשחק נחשב לאחד מהעתיקים ביותר ביפן ועד היום שחקנים יפנים רבים נוהגים לשחק בו מפני שהם מאמינים כי הוא עוזר לפתח מיומנויות שכליות רבות. ואם אומרים כך היפנים, סביר להניח שהם אכן צודקים.
המשחק הזה מזכיר גם כן את השש בש המוכר שלנו מלבד כמה חידושים ושינויים. השינוי החשוב ביותר הוא העובדה שהשחקנים לא צריכים בכלל להוציא את הכלים מהלוח על מנת לנצח אלא פשוט למקם אותם במקומות המוסדרים שנקבעו מראש בחוקי המשחק. בנוסף, חוק הדאבל במשחק לא קיים וגם קוביית ההכפלה לא בשימוש.

מיפן אנו מגיעים ליוון. הוריאציה האהובה ביותר על שחקנים יוונים היא הטבלי. במשחק זה למעשה משחקים שלושה משחקים שונים, על אותו הלוח, עם אותם כלים, רק שהפעם בשלוש גרסאות שונות.
המשחק הראשון אותו משחקים היוונים נקרא פורטס והחוקים שלו מאד דומים לחוקים המוכרים לנו. המשחק השני נקרא פלקוטו והוא גם כן דומה לשש בש המוכר שלנו רק שהפעם שחקנים יכולים לבצע פעולת כליאה של היריב אם נמצאים באותה נקודה כמוהו. המשחק האחרון בשלושת המשחקים הוא משחק בשם פווגה והוא גם כן מזכיר את השש בש שלנו מלבד חוק שונה אחד בו השחקנים יכולים לחסום נקודה בעצמם.

שלושת הגרסאות שהצגתי לקוראים במאמר זה יכולות לשמש את השחקנים הותיקים של המשחק כמעין עצות לשדרוג החוויה ולרענון חוקי השש בש הישנים. אני באופן אישי ניסיתי לשחק בכל אחת מהגרסאות אולם העדפתי לשלב את החוקים האלו במשחק השש בש המוכר לכולנו, כך בעצם יצרתי עוד ועוד גרסאות למשחק האהוב, כך שלשחקני הששבש לעולם לא ישעמם.
רני שטיינר הוא חובב משחקי שש בש וטיולים עולמיים. עוד ממאמריו על המשחק תוכלו למצוא באתר: http://www.6-5.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב