דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בפילוסופיה 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 302   [ נצפה 3530 פעמים ]

תואר ראשון בפילוסופיה

פילוסופיה היא "אהבת החוכמה" והלומדים פילוסופיה הם ללא כל ספק סטודנטים אשר אוהבים ללמוד, להעמיק בחקר המוסר, ההיגיון והתודעה ובכל יתר ההיבטים אשר מעסיקים את האדם ומלווים אותו ואת החברה האנושית. לימודי תואר ראשון בפילוסופיה מתאימים לאנשים בעלי רצון להבין לעומק את מהותו ומשמעותו של האדם, אנשים אשר לא אכפת להם כי יקראו להם "פלספנים".

תואר ראשון בפילוסופיה נחשב לתואר מאתגר ביותר שלמרות שלעיתים תנאי הקבלה אליו לא גבוהים, עקב הביקוש הירוד, הסטודנטים בו מתבקשים להיות בעלי ידע נרחב, התעניינות בכתבי הפילוסופים הגדולים והוגי הדעות מאז ועד היום ובעלי יכולות גבוהה להבעה עצמית. הסטודנטים בתואר ראשון לומדים הרבה מקריאה וניתוח של דעות והגיגים ולא פעם מבקשים המרצים כי הסטודנטים יפתחו בדיון ויביעו את דעתם האישית, לשם כך צריך באמת הבנה של הכתוב וכן דעה. הלימודים מפתחים אצל הסטודנטים חשיבה אנליטית וביקורתית.

במסגרת הלימודים בתואר ראשון בפילוסופיה נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של תחומים בהן ניתן למנות את תורת ההיגיון = לוגיקה, תחום האסתטיקה, הפילוסופיה של הפוליטיקה, הפילוסופיה של המוסר, מטא פילוסופיה, פילוסופיה של הלשון, תורת ההכרה ועוד.

חשוב להסביר כי תחום הפילוסופיה אומנם מבוסס על כתבים אולם הוא אינו יכול להיחשב לתחום הומאני לגמרי וסטודנטים בעל נטיות הומאניות גרידא ימצא את עצמו מתקשה בהבנתם של קורסים רבים. הסיבה לכך נעוצה בלוגיקה (היגיון) שמלווה את התחום כולו. כל אחת מההנחות השונות בפילוסופיה מבוססת על היגיון, והיגיון הוא לא פעם מתמטי. בנוסף, פענוח והבנה מלאה של הכתוב מצריכה יכולת העמקה מחשבתית וחשיבה מורכבת, הלוקחת בחשבון מספר מרכיבים בו זמנית.

ההוגים הגדולים עליהם ילמדו הסטודנטים כוללים את פרויד ולקאן, שפינוזה, אפלטון, אסכולת פרנקפורט, אריסטו, היפוקראטס, מארקס, דקרט ועוד רבים שלא הוזכרו כאן.

לימודי תואר ראשון בפילוסופיה אינם מכשירים את הסטודנט למקצוע ספציפי ולכן סטודנטים רבים בוחרים לשלב תואר זה יחד עם תואר נוסף אשר מספק כלים יותר מקצועיים. סטודנטים אחרים בוחרים להתמקד בפילוסופיה מתוך רצון להישאר באקדמיה ולהתקדם בתחומה ובתחום המחקר.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב