דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבר לדיור מוגן - חלק ראשון 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 2767 פעמים ]

כיצד אורזים חיים שלמים?

זוהי רק אחת השאלות שאני נשאלת על ידי אנשים העומדים בפני מעבר לדיור מוגן. בשעה טובה קיבלתם החלטה והנכם מתכוננים לעבור ליחידת דיור מוגן.

המסעדה יפיפייה, הבריכה קורצת, וכבר היומן מתחיל להתמלא משלל הפעילויות שאתם מתכננים ליטול בהם חלק.

מן הסתם רובכם גם שמחים שחלק משמעותי מעול הטיפול בבית עומד לסור מכתפיכם. לא עוד ניקיונות ממושכים, לא עוד שעות מול הכיור  אחרי ארוחת חג. אולם בד בבד גם מחלחלים חששות. כיצד למעשה אורזים חיים שלמים? או במילים אחרות כיצד משתלטים על אריזת תכולת בית מלאה לצורך מעבר ליחידת דיור שלרוב היא יותר קטנה מזו שהתגוררנו בה עד עתה?

 

המפתח הוא קודם כל לקבל את העובדה שאנו לא הולכים לקחת הכול איתנו. ולא רק מפני שאין מקום בדירה החדשה אל בפני שבאמת אין צורך בהמון פריטים שממלאים את ביתנו הנוכחי.

בוודאי יפתיע אתכם לדעת שאנו בפועל משתמשים בחיי היום יום רק ב 20% מתכולת ביתנו.

הוסיפו לכך את העובדה שבמרבית המקרים בבניה החדשה אין את אותם שטחי האחסון שנהגו לבנות בעבר. התקרות לרוב יותר נמוכות, החללים יותר קטנים, הסגנון השתנה מארונות קיר גדולים ומזנונים המכסים קירות שלמים לנישות פתוחות וארונות קטנים הרבה יותר. ואלו רק דוגמאות קטנות מיני רבות.

 

אז, מכיוון שבניגוד למעברי דירות אחרים לרוב אנו יודעים את תאריך הכניסה לדיור המוגן זמן רב יחסית מראש, אנו יכולים להיערך בהתאם.

התחילו את המיון והאריזה מבעוד מועד. רוב אנשים מתקשים בהערכת כמות העבודה האמיתית שישנה. יש לנו נטייה טבעית להבחין רק במה שנמצא מול עיננו כל הזמן. בגדים או כלי מטבח שאנו עושים בהם שימוש שוטף. אולם, יש צורך לטפל גם בשאר הנקודות בבית.

 

אחת הדילמות הקשות היא לרוב בנושא הספרים. אנשים מתקשים מאוד לזרוק ספרים אולם קחו בחשבון שלא קל למצוא ספריה למשל לתרום אליה. באם יש לכם עותקים נדירים ומהדורות מיוחדות תוכלו לבדוק עם סוחרי ספרים משומשים ומספר ספריות. לאנציקלופדיות ישנות יש מעט מאוד ביקוש בשוק.

נצלו את הזמן למיון וגריסה של ניירת ישנה שאין צורך לשמור. היפטרו מעיתונים וממגזינים ישנים.

 

כלי מטבח – ניתן לתרום דרך העמותות השונות. כמו כן, רהיטים.

 

במידה ואתם מבקשים להיעזר בשרותיו של סוחר הקונה תכולת דירות, שימו לב שבעתיים שאין לכם חפצי ערך של ממש ששכחתם את קיומם באחד הארונות. הם מסתמכים על כך שאנשים "לא יודעים מה יש להם" ועל כך מרבית פרנסתם.

 

במידה ואתם משוכנעים שיש ברשותכם חפצים בעלי ערך כרהיטים עתיקים, חפצי אמנות, כלי פורצלן וכדומה, נסו להיעזר בשרותיהם של בתי מכירות פומביות. אלו יבצעו בעבורכם הערכה אמתית של הדברים שברשותכם וייתכן שיבקשו למכור אותם בעבורכם תמורת עמלה כמובן באחת ממכירותיהם.

לאחרונה קיימת בשוק האספנות אופנה הולכת ומתרחבת של אספנות פריטים ישראלים חדשים יחסית. כך שהרבה דברים שנראים לעיתים לילדכם כפריטים שיכולים להיות מושלכים ויפה שעה אחת קודם, אלו דווקא פריטים שערכם מתחיל לעלות ויש להם ביקוש רב. (וינטג', רטרו וכו')

 

ניתן לעשות שימוש נרחב באינטרנט לצורך מכירה או מסירת לחפצים שונים. באתרי יד שנייה כדוגמת: YAD2 , אתרי מסירת חפצים כדוגמת: אגורה. או האתר הבינלאומי הגדול בעולם למסחר EBAY.

 

מומלץ להתקשר למוקד העירוני במספר 106 ולשאול האם ישנה עמותה מסוימת הפועלת בעירכם או מרכז לקבלת בגדים, כלים, פרטי רהוט וכדומה. למשל: מלב"י. (מרכז לאביזרי בית יד שנייה) או ביגודית (חנויות בגדים יד שנייה) של ארגון ויצ"ו.

ככך שתקדימו לטפל בנושאים אלו מבעוד מועד כך קל יהיה יותר לקראת המעבר.

איילת גרינברג מייסדת ובעלת חברת לצאת מהבלגן ארגון וסידור בתים מקצועי 0544-313231 nobalagan@gmail.com http://www.nobalagan.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב