דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות לעובדים: למה זה חשוב? 

מאת    [ 22/02/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2544 פעמים ]

בעלי עסקים, מנהלים וכל מי שיש לו עובדים עשוי להתמודד מדי פעם עם השאלה החשובה הזו: מדוע צריך לתת מתנות לעובדים? מה החשיבות של מתנות אלה? אולי אפשר לוותר עליהן או לצמצם עד כמה שניתן את ההוצאה הזו? אולי מדובר בהוצאה מיותרת לחלוטין שאפשר לוותר עליה? להלן יפורטו מספר סיבות שאולי ישכנעו גם את המעסיק הסקפטי ביותר שלא לוותר על חלוקת מתנות לעובדים.

תחושת שייכות

בית עסק, ארגון וכל מקום עבודה איננו יכול להסתמך רק על החובה של העובדים למלא הוראות ולעשות את מה שמוטל עליהם. כדי שהעבודה תתנהל בצורה טובה או לפחות סדירה העובדים צריכים להרגיש תחושת מחויבות כלפי מקום העבודה שלהם; תחושה שתגרום להם לעבוד בצורה טובה גם כאשר אין מישהו שמפקח עליהם כל רגע ורגע. אחת המטרות של חלוקת מתנות לעובדים היא ליצור אצל העובד תחושת שייכות למקום העבודה שלו וקשר רגשי אליו. העובד שמקבל מתנות מעבר למשכורת שלו באירועים מיוחדים ירגיש אולי שמדובר במקום שבקשר שלו אליו איננו רק טכני ומבוסס על יחסי עובד ומעביד, אלא גם מקום שאליו יש לו קשר רגשי, ולו במעט. מתנות יכולות ליצור אצל העובד את התחושה שיש לו סיבה להשקיע במקום העבודה שלו יותר מהדרוש.

במקום כסף

לפעמים מתנות לעובדים יכולות להיות תוספת למשכורת. מקום עבודה שאינו יכול ואו אינו רוצה להעלות את המשכרות לעובדים יכול לחלק מתנות כדי לתת תחושה של תוספת במשכורת לעובדים למבלי לשבור את מסגרת השכר. על-ידי שימוש נכון במתנות והבנת הדרכים השונות לגילום השווי שלהן במשכורת – בצורה שלא תפגע בכיס של המעסיק או המועסק – ניתן יצור מנגנון פיצוי לפחות מוגבל על אי העלאת משכורות. עבור מעסיקים רבים מדובר בצורה של ללכת עם ולהרגיש בלי: לתת קצת יותר לעובדים מבלי להעלות להם את המשכורות. מתנות לעובדים יכולות להיות גם בונוס חד פעמי על עבודה נוספת או על השלמת פרויקט מיוחד.

כולם נותנים

כמו הרבה פעולות אחרות בחיינו, מעסיקים מחלקים מתנות לעובדים פשוט כי כולם עושים את זה. חלק מהמעסיקים לא מפקפקים במה שנהוג לעשות והם מחלקים מתנות בדיוק כמו שהם עומדים בפקקים ומחכים בתור בסופר מרקט. אחרים מחלקים מתנות לעובדים בחריקת שיניים: הם היו שמחים לוותר על זה אבל כיוון שכולם נותנים הם ייראו קמצנים אם הם לא ייתנו מתנות לעובדים שלהם. חוץ מזה, אם הם לא ייתנו מתנות לעובדים העובדים עלולים להתמרמר כי כולם נותנים והדבר יוביל למשבר בתפוקת העבודה ובתפקוד של העובדים.

לומר תודה

יש מעסיקים שמרגישים שמגיע לעובדים שלהם לשמוע מדי פעם שהם עושים עבודה טובה. עבורם, חלוקת מתנות לעובדים היא דרך להביע את הכרת התודה שלהם לעובדים שלהם. הם לא מנסים להשיג משהו על-ידי הנתינה, הם לא עושים זאת מתוך לחץ חברתי והם לא מנסים למצוא תחליף להעלאת משכרות. עבור המעסיקים הללו חלוקת מתנות לעובדים היא חלק מחובתו של המעסיק שצריך להודות לעובדים שלו על עבודתם הטובה, בין אם מדובר בעבודה השגרתית והיום יומית ובין אם מדובר בביצוע פרויקטים חד פעמיים ומיוחדים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב