דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות ערכיות 

מאת    [ 21/02/2011 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 4034 פעמים ]

חשיבות של נתינה

לעיתים חלקנו שוכחים כמה שזה עושה טוב לתת מתנות  וגם חלקנו שוכחים לתת מתנות לקרובים לנו.  אין סיבה לחכות רק לימי הולדת או לחגים בשביל לתת מתנה לאדם קרוב. נכון, בחירה של מתנה לארוחת ערב חג דורשת חשיבה והתאמה של המתנה לאירוע, אך גם אז זה שווה רק בשביל לראות את השמחה שהמתנה מביאה, ובהחלט זה לא דבר מובן מאילו. נתינה של מתנות זו הזדמנות מצוינת לייצור קירבה ולחדש קשרים עם חברים רחוקים. בחג אפשר וכדאי לתת שי הקשור למהות של החג.

מתנות המיועדות לנולד הרך הן בעצם מיועדות לתינוק ואולי אפילו יותר מכך להורה, מתנות הן לא רק תלויות בסכום ההשקעה יש דברים שכסף לא יכול לקנות, לכן  עצם בחירת המתנה מעידה על כמות ההשקעה הן מבחינה כספית, והן מבחינה רגשית שהיא משמעותית מאוד במתנה לתינוקות. כשמחפשים מתנה ליולדת ישנם מארזים מיוחדים לאירוע כך שגם אז אפשר למצאו מתנה בלי קושי רב, אבל לא לשכוח שלעיתים הברכה חשובה יותר מהמתנה עצמה. כשנותנים מתנות צריך לבחור לפי  אישיות מקבל המתנה, אם לא מכירים את האישיות של מקבל המתנה אז הבחירה של מתנה מתאימה הופכת למשימה לא קלה.

העברת מסרים במתנות

מתנות ממלאות תפקיד חשוב גם  בהעברת מסרים בין קרובים. לתת מתנה אשר מסמלת חופש מעבירה גם מסר בין אם נרצה או לא.  למשל מתנות אורגניות גם הן מעבירות סוג של מסר ויתרה מכך מעבירות מודעות לשמירה על איכות הסביבה. אפשר להבין כי סוג המתנה משפיעה מאוד על סוג המסר שהמתנה מעבירה, בין אם מדובר בפרחים, מתנה טכנולוגית או מתנה בנעשה בעבודת יד המסר המתקבל הוא שונה. חגים זו הזדמנות מעולה לתת מתנות לא פחות מימי הולדת, ובמקרים מיוחדים כמו יומולדת 18 מומלץ להשקיע מחשבה במתנה הכי נכונה מה שבטוח זה שיומולדת או חג זו הזדמנות מצוינת לתת מתנה.

חפשו מתנות המאפשרות להתפתח. מתנת יומולדת  טובה צריכה להיות כזו שיזכרו ושתמשו למשל:

·         כלי נגינה יכול לעמוד ולהיות חסר שימוש או לחלופין יכול להיות שינגנו בו כל יום. לבחור או בחורה שמתגייסים לצה"ל נביא משהו פרקטי לגיוס גם אם זה לא מביע מסר כמו מתנות אחרות.

·         איור אישי כמתנה או קריקטורה אישית זה גם דרך להעביר מסר, מכיוון שבאיור אפשר להביע את הדרך שבא אתה רואה את המקבל של המתנה. 

·         אלבום תמונות משפחתי מרגש כל פעם מחדש.

ניתן לומר כי  מתנות עם ערך ומסר מסמלות משהו עבור נותן המתנה ומקבל המתנה כמו התחלות חדשות ורגשות.

לשמח קרובים

לשמח ילד או  קרוב משפחה זה יותר קל משחשבתם. ערכות ספא וטיפוח זה פינוק שרובנו לא מרשים לעצמנו לכן זו מתנה שרובנו שמחים לקבל. מתנה כמו ערכת קרמים טובה במיוחד לאמהות שמשקיעות בעצמן אבל מצד שני לא יתאימו כלל לגברים שלא דואגים לטיפוח הגוף, לכן לא כל מתנה משמחת באותה מידה כמו מתנה אחרת.

ילדים אוהבים משחקים  וגם לילדים עם הרבה משחקים אפשר למצוא מתנה מקורית שתחדש להם.  מתנות של מנויים הם רעיון טוב גם לילדים כי כך הם לומדים על התמדה, כמו מנוי לקולנוע או תיאטרון.  לפעמים זה נראה שנגמרו כל הרעיונות למתנות. נהוג להגיע עם מתנה לארוחת חג משפחתית כמו יין או שוקולדים. 

 

הברכה מעצימה את מהות המתנה וכמו כן גם העטיפה למתנה גם מסמלת משהו עבור המקבל ומסמלת משהו על זה שנותן את המתנה.  כמובן שכולנו אוהבים לקבל מתנות, על אחת כמה וכמה  שנאהב מתנות עם ערך מוסף, והן אפילו לא חייבות להיות יקרות יותר. בחירות העטיפה והמתנה היא לא בהכרח מקריות. זכרו כי כאשר מדברים על מתנות מדברים על רגש ועל אנשים לכן מאוד חשוב להוסיף כרטיס ברכה נחמד שנכתב מהלב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב