דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ בניינים: איך להבטיח הצלחה 

מאת    [ 21/02/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3081 פעמים ]

יש סיבות רבות שמובילות ועד בניין להחליט לשפץ את הבניין. יש סוגים רבים של שיפוץ בניינים, החל מדברים פשוטים יחסית, כמו תיקונים קטנים של דליפות או סדקים, ועד פרויקטים גדולים כמו שיפוץ כללי של מראה הבניין או הוספת מעלית. שיפוץ בניינים הוא לא תחום שאפשר להיכנס אליו בקלות ראש. שיפוץ בניינים דורש הרבה תיאום בין דיירי הבניין, ולעיתים קרובות גם גורם לכאבי ראש רבים לוועד. אולם היתרונות בשיפוץ לרוב שווים את המאמץ. מלבד השיפור באיכות החיים של הדיירים, השיפוץ יכול להעלות את ערך הדירות, ולהיות השקעה משתלמת. לפי סקר של האגודה לתרבות הדיור, שיפוץ בניינים יכול להעלות את ערך הדירות בשבעה עד עשרה אחוזים.

סידורים שחשוב לעשות לפני שיפוץ בניינים

  • לפני ההחלטה על השיפוץ, חובה לכנס ישיבה של כל דיירי הבניין ולהשיג הסכמה למהלך. בעקרון, בכדי להתחיל מהלך של שיפוץ בניינים, יש צורך בהסכמת רוב הדיירים ואין צורך בהסכמה פה אחד. אולם קחו בחשבון שכאשר מחליטים על שיפוץ ללא הסכמת כלל הדיירים, הוועד עלול למצוא את עצמו מבזבז זמן רב ברדיפה אחר דיירים בשביל להשיג את התשלום, ולפעמים אף נאלץ לפתוח בתהליכים משפטיים.
  • בחירת הקבלן היא אחד הנושאים החשובים והנפיצים ביותר בתחום שיפוץ בניינים. הועד אחראי על כספי הבניין ועליו לפני הכול להיזהר מרמאים, לכן על הוועד לוודא שהקבלן רשום ובעל הכשרה מתאימה. העדיפו קבלנים ששמעתם ממקור ראשון שהם אמינים ומוכשרים בתחום של שיפוץ בניינים.
  • בררו באיזה חומרים הקבלן מתכנן להשתמש לטובת שיפוץ בניינים, מה העמידות שלהם, ואם הם עומדים בתקנים הנהוגים בארץ או בעולם. העדיפו קבלנים אשר נותנים אחריות ומתחייבים לתקן ליקויים אחרי גמר העבודה. רוב הקבלנים נותנים אחריות של שנה, אולם יש עבודות שעליהם נהוג לתת אחריות ארוכה יותר.
  • עליכם לדאוג לערבויות מצד הקבלן לסיום העבודה, גם אם הוא נקלע לקשיים או פושט את הרגל. אם הקבלן יפשוט את הרגל במהלך העבודה הבניין יהיה בין אחרוני הנושים, והדבר עלול לגרום לבניין להישאר בלי מספיק כספים בכדי לסיים את העבודות, ולהיתקע באמצע השיפוץ.
  • אם הבניין שלכם נבנה לפני שנת 1992 ייתכן שתהיו זכאים לקבל סיוע של שיפוץ בניינים מהאגודה לתרבות הדיור. אם הבניין נבנה בין שנות השבעים לשנת 1992, תקבלו 850 שקלים לדירה, ואם הבניין נבנה לפני 1969, הבניין זכאי לתשלום של 1,250 שקלים לדירה. בכדי לקבל את הסיוע, על הבניין להיות חבר באגודה לתרבות הדיור במשך ארבע שנים לפחות. סיוע זה עזר לממש שיפוץ בניינים רבים.

ביצוע צעדים אלו יכול להיות ההבדל בין שיפוץ בניינים מוצלח לבין כישלון. שיפוץ בניינים הוא תהליך שדורש מחשבה רבה וזהירות, אולם ההשקעה משתלמת והשיפוץ יוכל לשנות את חווית המחייה שלכם מהקצה אל הקצה.

תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים - תמ"א 38




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב