דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניפולציה פסיכולוגית וכישוף 

מאת    [ 30/07/2007 ]

מילים במאמר: 1567   [ נצפה 7690 פעמים ]

מה שהעיניים אינן רואות, הלב מרגיש.

הקדוש ברוך הוא ברא את עולמו חסר ועל האדם להשלים את החיסרון, לתקן את הבריאה ולהסיר את מומיה, כלומר את החושך. אין הטוב נבנה ועולה אלא בהכנעת הרע. ואם כך, הכנעת הרע גם היא חלק מבנין העולם ותיקונו.

רובנו משתמשים בחמישה אחוז מהמוח שלנו. החוכמה היא לבנות את המוח בצורה בריאה, ולהביא אותו להשתמש בכמה שיותר אחוזים. אך לא נשכח את דברי שלמה המלך: 'מרבה חכמה מרבה מכאוב'.

במוח שלנו יש שני צדדים. צד ימין נשי וצד שמאל גברי. במצב רגיל צריכים להיות שני הצדדים מאוזנים, בנויים ומעוצבים לתפארת. אך כאשר צד אחד מפותח יותר מהשני, קל יותר להפעיל על האדם מניפולציות פסיכולוגיות או כישופים, והוא לעיתים בורח מזהות עצמית.

יש מצב נוסף ששני הצדדים אינם מפותחים, ואז לבן אדם מבוגר עלול להיות מוח מפותח ברמת מוח של ילד. במקרה כזה שוב קל להפעיל על האדם מניפולציות פסיכולוגיות, להפר את האיזון הנפשי שלו על ידי שליטה במוחו, ולגנוב את דעתו באמצעות כישוף.

לעיתים אחת מאבני הבניין שבונות את המוח חסרה ומעליה נבנה בניין, וכך המוח נתון להשפעה גדולה, לכישופים. כל הבניין יכול להתמוטט מסיבה זאת. הדבר קורה במיוחד כשהאבן הראשונה חסרה. אבן היסוד היא ההבדלה בין טוב לרע ומערכת הערכים והמוסר הנובעת מכך.

המוח רואה תמונה ומתייק אותה על פי הצורה החיצונית ולא על פי האמת הפנימית.

ניקח דוגמא על פי משל: בחג פורים אבא יצא מהבית ולאחר מספר דקות נכנס בחזרה לבוש בתחפושת של דוב. הילד, שלא הכיר את אביו, מרוב בהלה החל לזעוק ולברוח מהמקום. אולם כשאימו גילתה לו שבעצם זה אבא, האמין לה הילד, רץ אל האב המחופש וביקשו: ''אבא! הצילני נא מיד הדוב''.

כאן אפשר לראות שעל המוח של הילד עשו מניפולציה והוא ראה דוב ודעתו נתבלבלה עליו. לאחר שגילו לו כי זה אביו, דעתו התיישבה עליו.

להלן דוגמאות נוספות למניפולציה על המוח:

א. אישה מתעסקת בזנות ומביאה בת לעולם. היא מגדלת אותה על ערכים ודפוסים שגורמים לילדה להתעסק גם היא בזנות. הבת יכולה בעצמה להביא בת נוספת וכך הלאה.

ב. מפורסם סיפורו של אוליבר טוויסט, מאת הסופר האנגלי צ'רלס דיקנס. הילד אוליבר היתום וחסר הבית נאסף למאורתו של גנב זקן, שגידל אותו יחד עם חבורת ילדים חביבים וצוהלים, להיות גנבים וכייסים ברחובות העיר לונדון.

ג. החמאס מגדל ילדים מגיל גן חובה לשנאת מדינת ישראל, ועושה להם שטיפת מוח בלי סוף, עד שהשנאה והאנטישמיות מציפים אותם. זה כל מה שמחדירים להם למוח. כך הם הופכים לשאהידים מבלי שניתנה להם אפילו הזכות להתקיים בזכות עצמם.

ד. ידועים גם מקרים בארצות עניות של אורח חיים בו מולידים ילדים בעלי מום פיזי, ומושיבים אותם לקבץ נדבות. זאת על מנת שעל ידי מומם יתנו להם יותר נדבות מתוך רחמים.

הכי קל להשפיע ולכשף ילד קטן. כשתינוק נולד המוח שלו רך והוא לוח ריק. אם ניקח את אותו תינוק, נבודד אותו מהעולם ונלמד אותו דברים שקריים, למשל נראה לו תפוח ונגיד לו אגס, עולמו יעשה הפוך מהנורמות המקובלות בחברה.

גם כשהאדם נמצא בשאננות קל לתמרן ולכשף אותו, כי אז מוחו משועמם והוא קל דעת.

את עניין הכישופים אנחנו מכירים לאורך כל התורה. דוגמא אחת היא מימי נוח, כאשר כישוף ועבודה זרה שלטו בכיפה וחוקי הרשע התפשטו והקיפו אומות שלמות על פני כדור הארץ. במהירות רבה קנו להם כוהני הרע מאמינים, ובני אדם הידרדרו אל תהומות הקילקול והניוון הרוחני.

בכישוף עצמו הקורבן אינו משתמש במוח שלו בעצמו. מישהו אחר עשה לו שטיפת מוח או גנב את דעתו, או ניצל את אבן הבניין החסרה, ואז הוא נתון לחסדים של אחרים. המוח שלו קל מאד להשפעה. מי שיחדיר לו למוח דברים ויגרום לו להאמין בהם, יקבל את הכול. הקורבן יהיה מוכן למות בשבילו. מישהו אחר שולט במוחו ובמעשיו. כך הוא גונב את אנרגיות החיים שלו, ואת מחשבותיו וחייו.

יש כישופים שחורים ושליליים שונים ומגוונים, ביניהם שימוש בחומרים מהגוף, שימוש בבגד, בתמונה, נרות, דם אדם, דם חיות, וכדומה.

מטרות הכישופים הן שונות. לדוגמא להפריד בין בעל לאישתו, לגרום לגבר להתאהב באישה מסוימת ולהפך, לגרום לאדם לגנוב ולעשות פשעים אחרים, ואפילו לרצוח או לאבד את עצמו לדעת.

בכשוף שחור מחדירים למוח רעיונות שליליים גם מרחוק, וגורמים לאדם לעשות מעשים רעים, בעוד שהמכשפים עומדים מאחורי המעשה, ואותו אדם אינו מרגיש שהוא פועל כבובה על חוטים.

המכשף רוצה להשיג שליטה על מוחו של דם אחר ולתפעל אותו לצרכיו האישיים. הוא עצמו בעל חולשות, והחולשה המרכזית שלו היא שאינו מסוגל להעמיד את עצמו מול אדם אחר בגובה העיניים כשווה מול שווה. הוא אינו מסוגל לחשוב שהזולת נברא בצלם אלוקים בדיוק כמוהו ומסוגל למחשבה עצמאית ולחירות פנימית וחיצונית.המכשף מעמיד עצמו באופן קבוע בסיטואציות של שליטה. כך הצד השני מרגיש נחות בדעתו עוד לפני שהופעלה עליו המניפולציה.

תרבות הכישוף מפותחת בחברות פרימיטיביות באפריקה, אסיה, מרכז ודרום אמריקה, ואיי האוקיאנוס השקט. בימינו, בעידן הניו אייג', התפשטו מאד בעולם המערבי האמונות האלטרנטיביות למיניהן. יחד עימן התפשטה גם האמונה בטיכסי כישוף, אשר הפכו להיות פופולאריים יותר ויותר, כולל בישראל.

לדוגמא, בניו זילנד היה משפט רצח ששודר בטלוויזיה, ומצאו שאותו אדם שרצח היה תחת כישוף שחור, ובעצם פעל כבובה, ומישהו אחר פקד על מוחו לעשות את המעשה. במשפט הוציאו את האדם זכאי, מכיוון שמעצמו לא היה עושה את זה, אלא מישהו תפעל אותו כבובה ושלט במוחו.

בישראל, גם בסידרת טלוויזיה פופולארית כמו 'משחק החיים' מציגים טיכסי כישוף כאילו הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום.

בארץ נפוץ גם מאד השימוש בחמסות וקמעות שונים לביטול עין הרע, נגד כשופים ולהצלחה.

יש מאמר באינטרנט מאת מיכאל שרון על פיו כת השטן נפוצה בישראל יותר מבכל מקום אחר בעולם.

בכישוף מספיק לעיתים מבט בתוך העיניים, והשפעת המבט מביאה את האדם לציית בשתיקה למסר שהוא העביר. זה יכול להיות רק מבט, או מבט שמלווה בהעברת מחשבות או בהרמת קול. הבן אדם משתתק ומציית לחלוטין.
יש כישוף שחור ויש כישוף לבן. הרבנים היהודים הצדיקים משתמשים בכישוף לבן על ידי נתינת ברכה. הם מעניקים לאדם אנרגיות חיוביות, ועוזרים לו להגיע אל האמת שלו, ולפעול למען טובתו האישית וטובת העולם בכלל.

אך נתרבו בעיתים הללו כל מיני שקרנים וצבועים אשר אין להם עצות כלל והם רק מטעים בכל מיני דימיונות, העיקר להוציא מהאנשים את כספם, והם מטעים ומבלבלים את האנשים בבלבולי הבל. יש גם להיזהר מאד שלא ללכת לאנשים שעוסקים במאגיה שחורה.

האדם בעל מוח רגיש לכישוף מרגיש שנזרקת אליו אנרגיה שלילית כמשב רוח, וכל גופו בוער לעשות מעשה מסוים. מעבירים לו שדרים למוח לעשות מעשה כזה או אחר. הוא עושה דברים מתוך אינסטינקטים חייתיים.

לעומת זאת, בן אדם שהמוח שלו מפותח דיו וכל אבני היסוד בו ולמעלה מהם מוצבים בריאים ונכונים, ודעתו מגובשת עליו, כוח הכישוף כמעט ואינו מסוגל לפגוע בו.

האנרגיות של נפלאות הבריאה והדופק של אמא אדמה זמינים לכל אדם בשפע אינסופי ההולך ומתעצם ברוב טובו. אך ניתן גם לחסום את הטוב הזה ולתעל אותו אל הרוע.

יש שתי קבוצות והאדם יכול לבחור בין קבוצה ששייכת לאור או קבוצה ששייכת לחושך. כאן הוא סוד האחדות. שכן בהיות הרבה בני האדם מאוחדים יחד ברצון ובדעה אחת, רב וגדול מאד כוחם להוציא לפועל את מחשבתם, אפילו הרצון הוא מעוות ורע.

בעולם יש אנרגיות חיוביות ואנרגיות שליליות. אנשים מתקבצים פעמים רבות על מנת להפיץ אור בעולם. לדוגמא, הארי קרישנה או מדיטציות כאלה ואחרות.

יש גם מי שמפיצים בעולם חושך, כמו פעולות נקמה שונות, רגשות שנאה, שקרים, פשעים שונים, וכישוף שחור שלא למטרת שמיים.

כת השטן משתמשת בכישופים שחורים שליליים. הם מאמינים בכוח של השטן הזקן והכסיל ומשתמשים בכוח ובידע שלהם להזיק לאחרים ולהפיץ חשכה בעולם.

אך אסור לנו לשכוח שאין עוד מלבדו ואלוקים שולט גם על השטן הזקן והכסיל, ואדם לא נוקף אצבע למטה לפני שמכריזים למעלה.

לאחר חקירה ודרישה מסתבר כי אמונת הייחוד היהודית, בה הקב''ה קיים במידות החסד, הדין והרחמים, היא האמצעי הטוב ביותר נגד כישופים.

בדת היהודית נמצא האור הנקי והטהור ביותר שקיים בעולם. על ידי קריאת תהילים, לימוד תורה ותחינות לקב''ה, ניתן לראות ניסים ונפלאות.

כל הדתות שאבו את כוחן מהדת היהודית. בכל דת בעולם יש גם דברים נכונים וטובים ואפשר לקחת משם את הטוב. אך בסופו של דבר כל מה שלומדים מהן ויותר מזה, נמצא בדת היהודית.

את השפעת הכישוף אפשר להרחיק על ידי אמירת תהילים, השתטחות על קיברי צדיקים, למוד תורה. אך הדבר העיקרי הוא להגיע למודעות עצמית ולחקור את המוח שלך עצמך, לתקן את המעוות במוח ולבנות בנין חזק שלא נתון להשפעה, ברמה כזאת שתוכל להקשיב למחשבות שלך ולהיות מודע להן. כך תוכל להבחין במחשבה זרה חיצונית במידה ומישהו מנסה להשפיע עליך בכישוף. אדם חייב לעשות בדק בית למוחו, אפילו בעזרת מרפאים או קורסים שונים, כגון מודעות עצמית, ולהביא את מוחו למצב של שליטה בחייו.

כיום יש אנשים שיודעים לתקשר זה עם זה במחשבות מתוך פעילות רוחנית שתפשה תאוצה. הבעיה היא שגם הרשעים מתקשרים באמצעות הכוח המדמה והמחשבות בצורה מוצלחת מאד. כוח זה הוא כוח עצום שעלול להרוס את האדם כפרט ואת העולם בכלל.
כשיבוא המשיח הרמה הרוחנית תעלה בבת אחת ונדבר באמצעות מחשבות. אך כולן תהיינה מחשבות לתועלת בורא עולם וכל הרוע יכחד.

לאחר חקירה נמצא שבדת היהודית נמצא האור הנקי והטהור ביותר שקיים בעולם. על ידי קריאת תהילים ולימוד תורה ותחינות לקדוש ברוך הוא אפשר לראות ניסים ונפלאות.

המטרה שלנו בעולם היא לתעל את האנרגיות הרוחניות אל הטהור ביותר. כך אפשר להפיץ את האור. כמה שיתווספו יותר אנשים להפיץ אור זה, הגאולה האישית והכללית תגיע.

על פי ר' נחמן מברסלב כאשר אדם פועל בעיקבות רעיונות שהוא בונה לעצמו רק בשכלו ובנוחיותו הוא עלול לשגות ולהידרדר לרע. יש מקרים של אנשים שגרמו נזק אדיר כמו הרשעים הגדולים והידועים שהובילו את העולם כולו לאסונות וכל זאת בשל שכלם ועורמתם.

כשמדרדר אדם למקומות הזוהמה הוא מתמלא ספקות ומבוכה. אולם כאשר בעיקבות זאת הוא בוחן את עצמו ורואה כמה הוא רחוק מכבודו של אלוקים הוא מתחיל לחפש ולשאול: 'איה מקום כבודו'? זה בעצמו תמצית הפיתרון. למצוא שהקב''ה נמצא בכל מקום ובכל רגע, וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתרומם מתוך הדיכאונות, להתפלל ולבקש את עזרת האל. כך נוכל למצוא תקווה אפילו במצבים האפלים והנואשים ביותר ולהשיג אושר לנצח.
מאמר זה נכתב על ידי חגית חי ואבינועם עמיזן

חגית חי היא בחורה בגיל שלושים פלוס שטיילה בעולם, פגשה אנשים מיוחדים שהראו לה עולמות חדשים, והתנסתה בחוויות מעולמות האור והחושך. כותבת שירים, מקורבת לדת, ואוהבת ים וטבע.
hagithai@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב