דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לנהל נכון את הזמן 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 5614 פעמים ]

 

הזמן הוא המשאב היקר ביותר שלך, וכידוע - הוא מוגבל.ארגון וניצול הזמן בצורה יעילה ואפקטיבית ישפיעו באופן ישיר על הפעילות והתוצאות העסקיות שלך. רק באמצעות תכנון יעיל של זמנך ושל הכפופים לך, תוכל לבצע את כל המשימות שלך ולהשיג את יעדיך. רבים טועים לחשוב שאדם יעיל מנצל את הזמן ומגיע לתוצאות, אולם הכלל החשוב ביותר בניהול זמן הוא להיות אפקטיביים, משמע לעשות את הדברים הנכונים. כשכלל זה מתקיים והדברים הנכונים מבוצעים ומתקבלות ההחלטות הנכונות צריך לפעול ביעילות,קרי בדרך הנכונה להשגת המטרות.

בניהול זמן, הן בתחום האישי ועל אחת כמה וכמה בעסקים התכנון הינו השלב הראשון וההכרחי. המטרה בתכנון הזמן מראש היא למצוא את כל הדרכים, השיטות והאפשרויות לנצל את הזמן באופן אפקטיבי לקידום יעדי הארגון ועמידה בכל המשימות והמטלות העומדות לפתחנו. כמעט אין חולק על העובדה שתכנון חייב להקדים את הביצוע, וכי הוא קריטי להצלחת העסק, אך באופן אירוני רבים מאיתנו עדיין פוסחים על התכנון בטענה שאין לנו זמן כדי לתכנן. להקדיש זמן לתכנון מראש, יחסוך בזבוזי זמן מיותרים בהמשך הדרך ויפנה יותר זמן לביצוע המשימות וניצול הזדמנויות.

• • •

איך לתכנן נכון את הזמן?

1. מה צריך לעשות? הכן רשימת משימות יומית/ שבועית/חודשית ושנתית.

בשלב זה עליך לרשום את כלל המטלות והמשימות. סביר להניח שהרשימה ארוכה ולא את הכול תוכל לעשות לבד ולא באופן מידי. לא פחות חשוב, הכן רשימה מה לא לעשות. אתר ונטרל "גזלני זמן" - כל הפעולות שמתבצעות באופן אוטומטי ולא מקדמות אותך למטרה. אל תיבהל, אחרי שתעשה סדר בבלגן תגלה שהשד לאכל כך נורא.

2. מה הקדימות של הנושא? קבע סדרי עדיפויות.

הגדר ארבעה משתנים: חשוב ודחוף, חשוב ולא דחוף, לא חשוב ודחוף, לא חשוב ולא דחוף. משימות דחופות הן אלו הדורשות תגובה מיידית ולרוב משפיעות על הטווח הקצר ואילו משימות חשובות הן אלו שישרתו את המטרות שלך בעיקר לטווח הארוך. ניהול זמן אפקטיבי יתחיל במשימות החשובות והדחופות: טיפול במשברים, ניצול הזדמנויות ועוד וימשיך למשימות חשובות ולא דחופות. את המשימות הדחופות והלא חשובות למרות הנטייה הטבעית לטפל בהן,צריך להשאיר לסוף.

3. מתי צריך לעשות את זה? קבע לוח זמנים לביצוע המשימות.

לא מספיק להגדיר מה צריך לעשות ואת סדר העדיפויות,רק הגדרה מדויקת של לוח זמנים לכל משימה תבטיח שתפעל בשיטתיות ולא תדלג, לא תפסח ולא תדחה דברים.

4. כמה זמן יידרש? הקצה זמנים לכל משימה.

הקצאת זמנים למשימות חייבת להיות שמרנית וריאלית. אין טעם להגדיר זמן לביצוע אם אין סיכוי לעמוד בו. אי עמידה בזמנים יוצרת מתח ומשרה ייאוש, לכן כך מקדמי ביטחון וחשוב מראש כמה זמן דרוש לכל משימה והשאר זמן בלוח הזמנים למשימות בלתי צפויות.

5. מי צריך לעשות זאת? האצל סמכויות וחלק תפקידים.

גם אם אתה איש רב אשכולות ואוהב לעשות הכול בעצמך,ביממה יש רק 24 שעות ואין סיכוי  שתספיק את הכול. תתרכז בדברים החשובים ובתחומים שאתה טוב בהם ואת שאר המשימות תעביר לעמיתים, כפיפים או מיקור חוץ. כך תחסוך בזבוזי זמן, תנצל את הכישורים והיכולות שלך בצורה מקסימאלית ותוכל להמשיך קדימה בראש שקט.

6. היה ממוקד ונאמן ללוח הזמנים.

אל תדחה – גם אם יש משימות לא נעימות אתה חייב להתמודד. גם אם אין לך כוח ונדמה לך שמחר יהיה לך זמן,הקפד לבצע את המשימות שהגדרת במועדן. אל תעשה חצי עבודה - התחלת משהו סיים – אם תשאיר דברים פתוחים,כאילו השחתת את זמנך לריק.

7. בדוק תכנון מול ביצוע ועמידה בזמנים.

לא מספיק לתכנן את לוח הזמנים לפרטי פרטים, צריך גם לעמוד בו. מעקב ובקרה הם כלי הכרחי שיאפשר לך לאמוד את מצבך. אם הצלחת לעמוד בזמנים ולבצע את כל המשימות,תדע שאתה בכיוון הנכון ותהיה לך מוטיבציה להמשיך. אם קרה ומה שהיה נראה כתכנון מצוין על הנייר לא עמד במבחן התוצאה, תדע איפה ומה צריך לתקן.

ניהול זמן עקבי ושיטתי יאפשר לך לשפר את התוצאות ולא פחות חשוב, יקנה לך את הזמן החיוני לפנאי ולמנוחה.

 

 

 

 

אודי בירקאן מנכ"ל חברת GPS לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב