דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בית משותף 

מאת    [ 20/02/2011 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 3165 פעמים ]

 

אחד מהדברים החשובים ביותר לאדם החי בבית משותף הוא שיהיה לו ביטוח בית משותף. מרבית בני האדם עובדים במשך שנים ארוכות כדי לחסוך ולקנות בית או דירה. מחירי הבתים הפרטיים הנו על פי רוב גבוה בהרבה מאשר דירה בבית משותף, זאת הסיבה שרבים מהאנשים רוכשים בית שהוא חלק מבניין דירות. כאשר מתייחסים לבית משותף הכוונה היא לבניין שיש בו לפחות שתי דירות ואיזורים משותפים לדיירים. 

החיים בבית משותף, כוללים מרחבים ושירותים המשותפים לכל הדיירים, כגון: שבילים, חניה, חדר מדרגות, מעלית ועוד. איזורים אלה יהיו מבוטחים באופן משותף וההוצאות על הביטוח תתחלקנה באופן שווה בין כל דיירי הבית.  

על פי תנאי פוליסת ביטוח דירות, ניתן כיסוי ביטוחי, בנוסף לדיירי הבניין, גם לכל באי הביניי -. אורחי הדיירים, עובדים שונים המועסקים בבניין ואפילו סתם עוברי אורח.                                           

ביטוח דירה – אישי או משותף?

כאשר אתה בעל דירה בבית משותף, מומלץ לך ולכל דיירי הבניין לעשות ביטוח לדירותיכם, במסגרת פוליסת ביטוח בית משותף. ביטוח כזה יכלול כיסוי של כל הדירות הפרטיות והאיזורים המשותפים. באופן זה תוכלו לפשט את הדברים, שכן אם חלק מהדיירים יעדיף לבטח את דירתו באופן פרטי ורק להיות שותף בביטוח האיזורים המשותפים, יהיה זה מסובך יותר. 

לגבי ביטוח תכולת דירה, המצב  כמובן שונה, שכן תכולת הדירות, היא על פי רוב שונה לחלוטין מדירה אחת לשנייה, ובנוסף, סביר להניח כי  כל דייר ירצה לכלול דברים שונים בביטוח התכולה. אחדים אולי יסתפקו בביטוח רהיטים ומוצרי חשמל ואחרים ירצו כיסוי רחב יותר. לכן ביטוח תכולה יכול בהחלט להיעשות באופן פרטני. אם תחליטו לעשות את כל הביטוחים הקשורים לבניין לדירות ולתכולתן דרך חברת ביטוח אחת, כמובן שתשיגו תנאים טובים יותר. 

ביטוח בית משותף – ועד הבית.

הגוף האחראי על ביטוח בית משותף, הוא ועד הבית. גוף זה מונה בתוכו מספר נציגים מדיירי הבניין, המטפלים בכל הנושאים המשותפים לכלל הדיירים. זאת הסיבה שועד הבית גם אחראי על ביטוח הבית. הם למעשה חולית הקשר שבין חברת הביטוח לדיירי הבית.

יועץ הביטוח יקבע את גובה הפרמיה עבור הבית המשותף בהתאם לשווי הנכס המבוטח ושווי תכולתו כשם שנקבע על ידי שמאי מטעם החברה המבטחת. במידה ונציגי ועד הבית יראו לנכון להרחיב את הפוליסה, בתיאום עם כלל הדיירים, יוכלו כמובן לעשות זאת. 

לסיכום: מומלץ לכל דיירי הבניינים המשותפים לוודא כי אכן הבניין מכוסה על ידי ביטוח בית משותף ושלא חלילה יתקלו בעתיד במצב שנגרם נזק כלשהו לבנין, לאחד הדיירים או לאחד העובדים ואין להם כיסוי. פנו עוד היום אל חברת הביטוח ותוכלו להסיר כל דאגה מעל ליבכם.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב